Ik heb een iritant probleem.
Ik heb een html form met daarin php code die waarden uit database haalt.
Wanneer een submit wordt gedaan wordt verwezen naar php_self. Bovenin in deze
php_self staat de php code die de gegevens vanuit de Post in me database zet (na controle of deze wel voldoet).
Dit gaat allemaal super, en werkt 100%.
Alleen wanneer ik 'terug' kom op de pagina en de waarden in de database gezet zijn. worden niet de de waarden in de form geupdatet. Ik moet eerst weer de pagina refreshen voordat ik ze ook daadwerkelijk zie.
Kan dat niet direct gebeuren? Dat wanneer ik een submit doe, direct de waarden zie?
Voorbeeld code:
Code is wel uitgebreider ed... ik heb een hoop zooi weggehaalt, om de opzet duidelijker te maken.
Ik heb een html form met daarin php code die waarden uit database haalt.
Wanneer een submit wordt gedaan wordt verwezen naar php_self. Bovenin in deze
php_self staat de php code die de gegevens vanuit de Post in me database zet (na controle of deze wel voldoet).
Dit gaat allemaal super, en werkt 100%.
Alleen wanneer ik 'terug' kom op de pagina en de waarden in de database gezet zijn. worden niet de de waarden in de form geupdatet. Ik moet eerst weer de pagina refreshen voordat ik ze ook daadwerkelijk zie.
Kan dat niet direct gebeuren? Dat wanneer ik een submit doe, direct de waarden zie?
Voorbeeld code:
Code is wel uitgebreider ed... ik heb een hoop zooi weggehaalt, om de opzet duidelijker te maken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php include 'lightcontrol/queries.php'; if (!empty($_POST['automatisch'])) { $automatisch = $_POST['automatisch']; $ID = $_POST['ID']; mysql_query("UPDATE lightcontrol SET Vakantie='".$automatisch."' WHERE ID=".$ID."", $link); } while ($row = mysql_fetch_array($sql_select_all)){ echo "<form action='vakantie.php' method='POST'>"; echo "<tr>"; echo "<td>"; echo "<select name='automatisch'>"; echo "<option value='uit'>Uit</option>"; echo "<option value='aan'>Aan</option>"; echo "</select>"; echo "</td>"; echo "<input type='hidden' name='ID' value='". $row['ID'] . "'>"; echo "<td> <input type='submit' value='Submit'> </td>"; echo "</tr>"; echo "</form>"; } ?> </table> |
edit:
php tags gebruikt ipv code
php tags gebruikt ipv code