Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar password manager voor meerdere gebruikers.

Pagina: 1
Acties:

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
Binnen ons bedrijf hebben we naast systeembeheer een aantal medewerkers die toegang moeten hebben tot allerlei systemen die met een wachtwoord zijn beveiligd. Niet iedere medewerker heeft toegang nodig tot alle systemen. Dit hangt natuurlijk af van zijn of haar functie. Ik ben dus op zoek naar een wachtwoord database die op basis van een gebruikersnaam en wachtwoord uitsluitend de wachtwoorden toont die voor deze medewerker van toepassing zijn.

We gebruiken nu keepass maar daar kan je niet meerdere gebruikers aanmaken die allemaal een subset van alle passwoorden kan raadplegen. Noodgedwongen gebruiken we nu meerdere keepass databases maar dit werkt niet goed als een password gewijzigd moet worden omdat je dan het password in meerdere databases moet gaan wijzigen.

Ik heb inmiddels deze artikelen gelezen waarin meerdere password managers met elkaar worden vergeleken, maar geen enkele van deze password managers bied de functionaliteit die wij zoeken:

http://www.informationwee...d-managers/d/d-id/1109759?

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2407168,00.asp

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-11 12:37
Ik had ook behoefte aan een dergelijk programma, maar heb ondervonden dat als de wachtwoorden min of meer statisch zijn (of zelfden veranderd worden) dat het best goed met KeePass werkt. Je moet alleen goed afspreken wie de master database bijhoudt, anders wordt het een zooitje.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Antwoord op je vraag heb ik niet direct, maar ik wil wel een alternatief noemen. Ik zou veel liever zien dat de systemen zoveel mogelijk accounts per persoon hebben (al was het maar omdat logging op deze manier onzinnig is). Liefst door gebruik te maken van bijv. de centrale AD zodat je niet per pakketje losse accounts en wachtwoorden moet onthouden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 17:23
Ik gebruik zelf lastpass, ben ik erg tevreden mee.
Met Lastpass premium kun je ook je "login-vault" delen met andere gebruikers.

Overigens ben ik het wel eens met F_J_K :)

Mijn Firewizzie

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:13

eagle00789

Est. November 2005

Kijk eens naar Pleasant Password Server Dat is een keepass server oplossing. Wij gebruiken hem hier op kantoor en werkt voortreffelijk.
De backend is de pleasant passwordserver en de frontend is gewoon keepass met een extra plugin.
De plugin zorgt ervoor dat je een connectie hebt met de backend en dat de database van keepass niet op je lokale machine komt te staan.
Inclusief volledig rechten systeem

[ Voor 41% gewijzigd door eagle00789 op 15-01-2014 10:32 ]

• Jolke
eagle00789 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:31:
Kijk eens naar Pleasant Password Server Dat is een keepass server oplossing. Wij gebruiken hem hier op kantoor en werkt voortreffelijk.
De backend is de pleasant passwordserver en de frontend is gewoon keepass met een extra plugin.
De plugin zorgt ervoor dat je een connectie hebt met de backend en dat de database van keepass niet op je lokale machine komt te staan.
Ziet er goed uit! Thanks, ga ik proberen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De verschillende grote Identity & Access Mananagement boeren bieden ook wel tools aan voor het beheren van dergelijke privileged accounts. Soms zelfs inclusief mogelijkheden om te kunnen volgen wie een bepaald generiek admin account heeft gebruikt en wat er is gedaan etc. Maar dat is wellicht wat overkill.

Verder sluit ik me aan bij F_J_K: zoveel mogelijk met persoonlijke accounts werken en de generieke accounts in een (digitale) kluis stoppen voor noodgevallen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RazorBlade72nd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-11 11:32
eagle00789 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:31:
Dit lijkt mij de oplossing waar we naar op zoek zijn. Ik ga dit zeker uitproberen. Bedank!

| MCTS:Exchange 2007/2010 | MCTS: SQL 2005 | MCSE:2003 | MCITP: EA | VCP 3/4/5 | CCNA |

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Ik heb wel goede ervaring met Password Manager XP (http://www.cp-lab.com/)
Database kan door meerdere gebruikers tegelijk gebruikt worden.

• Jolke
Vreesie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 17:14:

Ik heb wel goede ervaring met Password Manager XP (http://www.cp-lab.com/)
Database kan door meerdere gebruikers tegelijk gebruikt worden.
Maar kan die ook met verschillende rechten gebruikt worden, zoals TS zou willen?
Pagina: 1