Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben werkzaam in de IT branche maar heb nog geen ervaring met powerline adapters. Na wat research te hebben gedaan blijken de meeste reviews meer dan een jaar oud te zijn, en zijn er zeer veel verschillende merken, snelheden en andere mogelijkheden voorhanden. Op deze site staan wat losse gebruikersreviews, maar vind het lastig om een verglijk te maken (mede door de vele verschillen). Na wat onderzoek heb ik de volgende vragen aan jullie:

1. Er zit veel prijsverschil tussen de verschillende merken. Welke powerline adapters staan op dit moment aan de top van de markt?
2. Een powerline adapter met geïntegreerd stopcontact, beinvloed dit niet de snelheid (kwaliteit van de verbinding) als je het stopcontact op de powerline adapter gebruikt?
3. Aan welke doorvoer snelheid moet ik in de praktijk denken bij een 500mbit adapter?
4. Als je meerdere aansluitingen op een adapter hebt, wordt de snelheid dan gedeeld?
5. Zijn er specifieke zaken waarop ik moet letten?

De bestedingsruimte waaraan ik zat de denken ligt rond de € 100,-. Verder geeft ik de voorkeur aan een adapter met geïntegreerd stopcontact en meerdere aansluitingen per adapter. Ik zit zelf te denken aan de Devolo dLAN 500 duo+ Starter Kit of Devolo dLAN 500 AVtriple+ Starter kit.

Graag jullie advies.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:03
Ik heb een Devolo dlan 500 duo (de versie zonder stopcontact). De prestaties zijn niet geweldig, van de 500 mbit die ze "beloven" blijft minder dan 100 mbit over. Denk aan 50 a 75 mbit. Dit kan uiteraard liggen aan de bekabeling in mijn huis.

Daarnaast zijn de ethernetpoorten op de adapters volgens mij van het fast ethernet type, die ondersteunen sowieso maximaal 100 mbit.

[ Voor 21% gewijzigd door woutertje op 15-01-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Veel powerline adapters gebruiken dezelfde chipset, en kunnen dus performance hebben die erg op elkaar lijkt.

Het ligt eraan WAT je op dat stopcontact aansluit. Soms heeft het geen effect, soms zit er onstoor logica op je apparatuur die de performance doet instorten. Uiteraard helpt het altijd als je powerline zo dicht mogelijk bij de muur in het stopcontact zit.

(verder is een Gbit LAN kabel uiteraard niet te verslaan wat betreft betrouwbaarheid en performance en prijs... als je mag/kunt boren.... )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Als het extra stopcontact niet 100% nodig is, dan kan ik je deze aanraden:
pricewatch: Netgear Powerline XAVB5004

Het voordeel van deze is dat hij een 4 poorts " switch" heeft als eindstation. Er staat wel op poort 1 Best preformance en poort 4 less preformance (of zoiets :))

Hij heeft bij mij altijd naar tevredenheid gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:56

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik zelf maak gebruik van de dLAN® 500 AV Wireless+ Starter Kit, in een oud huis met vrijwel overal nieuw koper. Deze starter kit heeft twee adapters; 1 voor aan de router, en 1 voor bij de werkplek welke ook een ingebouwd AP bevat, en een 3 tal ethernet aansluitingen.

Om je vragenlijstje te beantwoorden:
1. (Marktleider) Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij Devolo.
2. (invloed geïntegreerd stopcontact) Ik merk zelf geen verschil; momenteel hangt mijn PC (+ monitor etc.) via het geïntregeerde stopocontact en is de verbinding goed. Als ik de stekker er uit haal (en mijn PC via een ander stopcontact aansluit) blijft de verbinding op dezelfde snelheid.
3. (Snelheid) De netwerkpoorten zijn 100 Mbit. In de praktijk haal ik dit ook "ongeveer" (tussen de 90 en 80 Mbit)
4. (Snelheid delen met meedere adapters) Geen idee.
5. (Specifieke zaken) Wederom geen idee.

Mijn ervaring is dat het wel uitmaakt hoe je het zaakje aansluit; ram je de pluggen direct in het stopcontact in de muur is de verbindingssnelheid hoger en stabieler. Ik heb gemerkt dat als ik op een willekeurige plek in het huis een goedkope chinese telefoonlader in het stopcontact steek, de verbinding vreselijk instabiel wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door De_Koele_Man op 16-01-2014 07:39 ]

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal heel erg bedankt. Ik ben weer een stapje verder.
Pagina: 1