Koelen van C2 566@850

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Topicstarter
Hallo mensen, na de inloopverschijnselen heb ik ik mijn C2 566 op 850 gekregen (stabiel) uiteraard. Ik ben bezitter van een ASUS P3B-F moederbord die de interne CPU temperaturr kan uitlezen. Wat mij opvalt is dat mensen hier spreken over temperaturen van 30-40 graden. Als je mijne idle is zit is daar inderdaad tussen.. Maar aangezien ik zo;n CPU niet heb om uit zijn neus te laten pulken is de mijne eigenlijk praktisch altijd belast met 100% CPU usage. Dan zit mijn CPU rond de 60-70 graden. Hetgeen ik erg warm vind.

Ik bezit teven een Globalwin koeler die mijn celeron 1 erg koel hield.

Nou ben ik eigenlijk benieuwd naar het volgende.. Er zijn mensen die spraken over het verwijderen van een groene laag.

Nou is mijn vraag is dat de laag die op de CPU zit.. Het lijkt namelijk dat er een laagje hars o.i.d. op de CPU zit met een soort van metalen plaatje eronder. Moet deze laag dan verwijderd worden of is het een laag dat op enkele blowers te vinden is ?

Ik denk persoonlijk namelijk dat het mogelijk moet zijn mijn C2 een stuk koeler te krijgen met 100% CPU usage dan nu het geval is ....

Wie heeft suggesties ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Topicstarter
Ikzelf doe wel een suggestie..

Onderzoek leert bij mij dat de blower scheef op de CPU zat. Gevolg koeling niet optimaal..

Nu is de temp tussen de 40-50 graden. Wat mij redelijk normaal lijk in een kamer waar het 25 graden is en CPU 100% usage geniet...

Yesssss. beterrrrrrrrrrr....

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

ik lees dit stukje, ik denk; mbm staat nog niet aan, normaal is mijnes 47 graden, nachtje prime gedraaid en nu is ie 27 graden ???
vaag, wel grappig...en dat op 2,05 volt :)

standaard koeler btw

tijd voor verandering.

Verwijderd

Goh he, me athlon wordt op 1,9 volt en 120FSB ergens rond de 70 graden :)

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 16:26
Mijn Katmai 500@667 werd met waterkoeling eerst 70 graden.. en na het gebruik van andere koelpasta 20/30 graden.

Magnat ( www.magnat.demon.nl )

Verwijderd

De epoxy laag die over de core zit, is voor bescherming. Lapping van een fc-pga processor zal eerder leiden tot een defect dan bij een ppga processor. Zoals al vermeldt is het verstandig om te controleren of de cooler goed op de processor zit, want bij fc-pga zit de cooler er gauw scheef op.

mvg,

Roberto
Pagina: 1