Pricewatch API

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:10

Tubby

or not to be

Topicstarter
Ik kon iig geen documentatie vinden en ergens kan ik mij niet voorstellen dat hij er niet is.

Maar is er een Pricewatch API om producten te zoeken? Ik wil eigenlijk iets van een mining performance stats db optuigen waarin gebruikers hun videokaart/cpu e.d. kunnen selecteren uit de pricewatch om zo een realistischer beeld te krijgen van wat de mining performance is van hardware.

Uiteraard zal ik netjes bronvermelding erbij poten _/-\o_ , ik ben zelf developer en dit is een hobby projectje voor mij en de intentie is om het een open en gratis iets te laten zijn en blijven (hoogstens een verzoek tot donatie O+ ).

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:12
Ik kan me ergens voorstellen dat tweakers.net hun pricewatch niet toegankelijk maakt voor devvers via een api. Een dergelijk uniek product is goud waard. De database met producten en alle informatie die daaraan hangt hebben ze over een lange periode op moeten bouwen. Daar zit onderhand zoveel geld in. Dat ga je niet zomaar even publiekelijk beschikbaar maken om te minen.

Dan heb ik het nog niet eens over de bezoekers die ze ermee trekken. Er is volgens mij geen vergelijkingssite die zoveel info bied van zoveel producten.

Dus ik vermoed dat je een "nee" terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
ik praat niet over de data minen, ik heb het over een aanvullende set gegevens over mining performance (bitcoin/litecoin) aanleggen en inzichtelijk maken.

dit
https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

maar dan zodat gebruikers dit kunnen aanvullen en gebruikte parameters kunnen delen met elkaar; dat lijkt mij ook wel erg in lijn met de gedachte van tweakers :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tubby op 15-01-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
tnx;

hij is redelijk basaal, maar in eerste instantie doet 't voor mij voldoende, en lijkt ook echte product entries in de pricewatch terug te geven
http://tweakers.net/xmlht...&keyword=7990&output=json

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Topicstarter
en met zoeken was ik eigenlijk op zoek naar een stukje documentatie op Tweakers.net en had het forum nog niet doorgespit :P

for toekomstige zoekers:

met onderstaande url zoek je specifiek alleen in de pricewatch :)
http://tweakers.net/xmlht...Radeon+HD7870&output=json

iig somewhat bedankt; bottomline is: er is geen publieke documentatie en kijk zelf maar naar je netwerk debugger als je tweakers gebruikt ;)

[ Voor 64% gewijzigd door Tubby op 15-01-2014 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Tubby schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:43:
iig somewhat bedankt; bottomline is: er is geen publieke documentatie en kijk zelf maar naar je netwerk debugger als je tweakers gebruikt ;)
Sterker nog, er is uberhaupt niet zoiets dat je een (publieke) API zou kunnen noemen ;)

En we hebben ook vooralsnog geen plannen om daar wat aan te veranderen. Zolang enerzijds de Pricewatch een van onze belangrijkste inkomstenbronnen is en anderzijds er meer uren voor al onze bestaande plannen nodig zijn dan we beschikbaar hebben, gaan we niet zomaar experimenteren met iets dat in potentie met onszelf kan concurreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giga_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01 05:12
ACM schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:04:
[...]

Sterker nog, er is uberhaupt niet zoiets dat je een (publieke) API zou kunnen noemen ;)

En we hebben ook vooralsnog geen plannen om daar wat aan te veranderen. Zolang enerzijds de Pricewatch een van onze belangrijkste inkomstenbronnen is en anderzijds er meer uren voor al onze bestaande plannen nodig zijn dan we beschikbaar hebben, gaan we niet zomaar experimenteren met iets dat in potentie met onszelf kan concurreren :)
En dit is nou een perfect voorbeeld van een programmeur die denkt voor de business. _/-\o_
Pagina: 1