Toon posts:

BIOS niet goed geflashed, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb een ABIT BE-6II, Wou de nieuwste BIOS flashen (vanwege al die onstabieliteit) maar het is niet zo goed gegaan...want nu ziet hij mijn CD-ROm & HD niet meer :(

Het kan zijn dat mijn garantie NET verlopen is (1 jaar)...WAT NU?

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Dreamy :'(

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
heb je geen back-up gemaakt van je oude bios voor dat je een nieuwe had opgezet??

anders is dat wel erg dom :) , zo kan je het toch nog terug zetten zoals het eerst was...

Verwijderd

Andere downen?
Hotflashen misschien?

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 23:19 schreef Kev0867 het volgende:
heb je geen back-up gemaakt van je oude bios voor dat je een nieuwe had opgezet??

anders is dat wel erg dom :) , zo kan je het toch nog terug zetten zoals het eerst was...
Nee man! Weet niet eens hoe dat moet...ze zeggen dat het SIMPEL was! Wat nu?

Dreamy

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 juni 2001 23:20 schreef InSaNe400 het volgende:
Andere downen?
Hotflashen misschien?

Suc6
Wat bedoel je? Ik heb wel geprobeerd een nieuwe erover hene te flashen maar het LUKT niet?!?!?!?

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:46

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Op donderdag 07 juni 2001 23:33 schreef Dreamy het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Ik heb wel geprobeerd een nieuwe erover hene te flashen maar het LUKT niet?!?!?!?

Vaag ik had hetzelfde probleem daarna gewoon een nieuwe direct derover geflashen perfect werken met die handel.

Wat voor foutmelding krijg je ???? en mog het uiteindelijk nog nie lukken mailen naar de fabriekant en vragen om de orginele BIN (Flash File) file voor je board.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Verwijderd

Als je helemaal niets ziet is de enige oplossing een oude isa videokaart gebruiken! Zo heb ik mijn bios ook een keer moeten redden pffffff.

Verwijderd

Nog een keer flashen? Je diskettestation ziet hij gelukkig nog.
Het is alleen te hopen dat het niet komt doordat die diskette brak is ofzo...
Ikzelf formatteer dan ook altijd 2 floppies, en zodra ze badsectors hebben gooi ik ze weg. Op beide zet ik vervolgens opstartbestanden en een backup van de bios. En vervolgens flashen maar.

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien voor mij nodig om alles terug te sturen? (naar leverancier)

Het kost mij dan weer 100 piek extra (verzendkosten etc)

Verwijderd

Is natuurlijk ook een optie, maar wij Tweakers :) proberen natuurlijk alles eerst zelf.

Zit er dan geen isa meer op en of heb je geen isa-kaart?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 00:36 schreef another tweaker het volgende:
Is natuurlijk ook een optie, maar wij Tweakers :) proberen natuurlijk alles eerst zelf.

Zit er dan geen isa meer op en of heb je geen isa-kaart?
Er zit wel een ISA erop...maar heb geen ISAKAART...enne ik krijg wel beeld....maar hij ziet mij HD & CDROM niet meer! En heb VAAK erover heen geflashed maar hij DOET gewoon raar....halverwege het flashen geeft hij veel ERRORS.....dus.....WAT NU?!?!??!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

probeer eens contact met a-bit zelf te zoeken. A-bit doet over het algemeen niet zo moeilijk en stuurt geloof ik binnen een paar dagen een nieuwe BIOS chip op.

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 00:46 schreef raw meat het volgende:
probeer eens contact met a-bit zelf te zoeken. A-bit doet over het algemeen niet zo moeilijk en stuurt geloof ik binnen een paar dagen een nieuwe BIOS chip op.
Oooow ik hoop dat je gelijk heb....En heb je ook toevallig een TEL? Of een adres? En hoe moet ik ze vertellen? Dat ik mijn BIOS SLECHT hebt geflashed....?

"Dreamy begint wat HOOP te krijgen......"

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:01

Metzie

Nyaano !

Wat dacht je ervan om eens in je bios te gaan en de "bios defaults" laad.
En daarna eens ruztig alles in gaan stellen (harddisk opnieuw detecten enzo)

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• RTBravo
  • Laatst online: 09:17

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Op vrijdag 08 juni 2001 00:54 schreef Metzie het volgende:
Wat dacht je ervan om eens in je bios te gaan en de "bios defaults" laad.
En daarna eens ruztig alles in gaan stellen (harddisk opnieuw detecten enzo)
Jah en als ie nou een nieuwe bios erover wil flashen kan ie dat niet meer. Zit iets goed fout, dus ik denk dat ze bios ook flink gaar is.

Verwijderd

hey! get your shit together.
is je flash gelukt? zo ja dan meld je pc dat.

als je bios niet goed geflashed is doet je pc heeeeeel weinig.

het klinkt niet als een bad flash. maar idd.
reflash je bios, en ga dan pas abit lastig vallen. owja trouwesn de nederlandse importeur is amor computer(s?) en je kan daar vrij gemakkelijk een nieuwe bios aanvragen. (heb het zelf gehad toen ik met m'n stomme kop de bios voor de abit be6-2 1.1 flashde. dat was dus een flush)

Eerst denken dan doen.

Verwijderd

Nieuwe BIOS lospeuteren van de fabrikant, bel de td eens op.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:35
Op vrijdag 08 juni 2001 01:00 schreef RTBravo het volgende:

[..]

Jah en als ie nou een nieuwe bios erover wil flashen kan ie dat niet meer. Zit iets goed fout, dus ik denk dat ze bios ook flink gaar is.
En als die BIOS-file die op z'n diskette stond nou niet goed gekopieerd is, of zoals hier eerder gepost is dat de diskette BadBlockes heeft? Dan schiet dat ook niet op nee.
Nieuwe diskette met nieuwe BIOS-file (oude versie maybe goed idee !?!?) en dan nog eens proberen.

Het feit dat je nog kan proberen te re-Flashen betekent dat je BIOS niet dood is want anders krijg je niet eens een POST, geen beeld en geen beepje.

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

Op donderdag 07 juni 2001 23:17 schreef Dreamy het volgende:
maar het is niet zo goed gegaan...want nu ziet hij mijn CD-ROm & HD niet meer :(
dus je kunt nog wel booten vanaf flop dus kun je het nog een keer proberen zorg er wel voor dat je voor dat je de bios op je flop zet eerst de diskette volledig DUS niet snel formatteren zodat de kans op bad clusters minder is en dat flash programma erop zetten
er vervolgens flashen met die zooi

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 juni 2001 01:59 schreef rambo-2001 het volgende:

[..]

dus je kunt nog wel booten vanaf flop dus kun je het nog een keer proberen zorg er wel voor dat je voor dat je de bios op je flop zet eerst de diskette volledig DUS niet snel formatteren zodat de kans op bad clusters minder is en dat flash programma erop zetten
er vervolgens flashen met die zooi
Maar ik heb al HEEL VAAK erover heen geflashed....tevergeefs! Hij geeft alleen maar ERRORS op het einde.......

• RTBravo
  • Laatst online: 09:17

RTBravo

Verkopen jullie ook jojn?

Dat zei ik dus. Hij heeft al 100x geprobeert te flasen en reply's met flash es opnieuw hebben dan dus geen zin lijkt mij. Gewoon lekker contact opnemen met je fabrikant of verkoper. Die moeten wel weten wat te doen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 21:08 schreef RTBravo het volgende:
Dat zei ik dus. Hij heeft al 100x geprobeert te flasen en reply's met flash es opnieuw hebben dan dus geen zin lijkt mij. Gewoon lekker contact opnemen met je fabrikant of verkoper. Die moeten wel weten wat te doen.
Dan zeggen ze: bios flashen is op eigen risico ;(....of je hebt geluk dat ze da nie zeggen *D

Ray

Verwijderd

Topicstarter
Weet misschien iemand de TEL van ABIT in NL? Zodat zij mij verder kan helpen.....

Alvast TX

Dreamy....
Pagina: 1