Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Beste tweakers,

Ik ben van plan als het me lukt om stage te lopen in het buitenland.
Zit in me 3de jaar van de opleiding ICT-Systeembeheerder te Dordrecht aan het Da Vinci College.

Nu vroeg ik me af hoe je het beste aan een stageplek in het buitenland kan komen.
Het gaat om de landen Amerika/Canada en die omstreken.

De stageplek moet wel ECABO gecrediteerd zijn dus dan zou ik dat aan hun moeten doorgeven.
Kan iemand mij hierbij helpen??

Sites als internships.com heeftme niet echt geholpen met het zoeken naar een stageplek.
Voor de rest kan ik niet zo 1/2/3 een site plek vinden waarop ik het gemakkelijker kan vinden...

Alvast bedankt,,,

[ Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 14-01-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kan je school hier niet bij helpen? Toen ik naar het buitenland ging heb ik bij mijn eerste stagebegeleider aangeklopt, en die had wel de nodige contacten in het buitenland. Dat was wel universiteit, waar de contacten (denk ik) sowieso wat internationaler zijn. Maar in de eerste plaats zou ik de hulp op je school zoeken. Is er geen coördinator die je helpt met dergelijke zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 22:23
Hallo,

Aller eerst bedankt voor je hulp.

Echter hebben we wel een cordinator die over de buitenlandse stages gaat.
Maar dan alleen in europa, maar buiten europa eigenlijk bijna tot helemaal niks.
Dus hebben ze me geadviseerd om zelf te zoeken, en dat zou dan ook weer voor Da Vinci College een goede extra optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:10

Zenix

BOE!

Een Ecabo geaccrediteerd bedrijf vinden in die landen op het vakgebied ict? Dat eerste is een moeilijker taak dan de tweede. Als je een bedrijf vind mag jij waarschijnlijk de accreditatie regelen, indien die niet aanwezig is.

Ik ken iemand die keer dat moest regelen in Nederland, en dat was een gedoe dus hou daar rekening mee. Succes met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Kilroy regelt stages in Amerika, Canada, Australië en China.

http://education.kilroyworld.nl/stages?mdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
En http://stagehuis.nl/ doet hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 99% gewijzigd door RoD op 19-03-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Ik heb jaren geleden een half jaar stage gelopen op Aruba en heb dit volledig zelf moeten regelen omdat er simpelweg geen ervaring was binnen de opleiding met buitenlandse werkgevers. Aan de ene kant jammer, aan de andere kant heb ik er enorm veel van geleerd omdat je werkelijk alles zelf moet doen.

Als ik je één tip mag geven, maak een lijst met organisaties waar je graag stage zou willen lopen en benader die gewoon rechtstreeks. Ten eerste komst dat veel professioneler over dan dat je iemand van school contact laat leggen en ten tweede kun je direct zelf bepalen/bespreken of het was is.

Een tweede tip, is het wellicht niet mogelijk om een grote Nederlandse organisatie aan te schieten die ook actief zijn in de landen waar je stage wil lopen? Misschien maakt dat een eerste contact moment wat makkelijker voor je, ga bijv. gewoon eens een gesprek aan met de juiste mensen in Nederland die je wellicht in contact kunnen brengen met de juiste mensen in het buitenland.

Het is geen gemakkelijke klus heb ik zelf ervaren, maar als je echt heel graag wil is het vaak ook wel mogelijk. Geef iig nooit op, blijven organisaties achter de broek aan zitten als ze niet tijdig reageren en ga er gewoon voor 200% voor! Succes!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Pagina: 1