[iPhone 4] Toetsenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Hallo,

Heb vandaag een telefoon (iphone 4 8GB) op marktplaats gekocht omdat mijn andere toestel voor RMA moet. Een beetje ongelukkig maar dit reservetoestel lijkt nu een groter probleem te hebben dan mijn eigen toestel.

De 'Q' en de 'P' toetsen kan ik niet op drukken (of, in een andere situatie op dezelfde plek de '0' en de '1 toetsen'). Om het probleem het best duidelijk te maken heb ik een video gemaakt van de situatie:

iPhone 4 keayboard issue

De verkoopster, verteld me dat het tot gisteren (waarschijnlijk tot de clean-install) zonder enig probleem werkt en wil me ook tegemoetkomen/terugkopen. Echter begrijp ik gewoon niet hoe het mogelijk is. Is het een softwarematige of hardwarematige issue? Het enige wat ik heb geprobeerd is om de iphone te herstellen tot 2x toe en heb werkelijk geen idee wat ik meer kan proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre_Code op 14-01-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt op een touchscreen probleem. Werken die gedeeltes (waar de q en p toetsen bevinden) in andere apps wel? Probeer eens een tekenapp o.i.d. op die locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tinypic meldt me dat ik Flashplayer moet installeren. Beetje lastig op een iOS device (kan 't filmpje dus niet zien) :P

Maar doet dat deel van 't scherm 't wel in andere app's zónder dat je daar 't toetsenbord hebt zitten?

Zo ja: Een DFU van de iPhone lost vaak véél van dat soort "ellende" op. Hoe je een DFU uitvoert staat op voldoende plaatsen (óók op T.NET) keurig beschreven.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 14-01-2014 22:21 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Hallo,

Heb een DFU-restore gedaan, helaas geen succes.

Toen met een nieuwe apple id (want in de oude stonden de letters die het dus niet deden) een app gedownload en de gehele zijkanten zowel links als rechts valt er niks te tekenen (ongeveer 0.7CM).

Het is dus duidelijk dat de telefoon niet goed is lijkt me. Zal met de aansluitingen te maken hebben of zelfs het schem wat defect is.

Vervelend, maar toch bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 10:31
Scherm is niet kapot. Hooguit de digitizer. Helaas zitten die verlijmd en zal je een compleet scherm/digitizer moeten kopen om het te herstellen.

Enige wat me direct opvalt is de zwarte home knop in een witte iPhone. Daar heeft een beunhaas aan zitten sleutelen.