[PW] Link naar inventaris als iemand een product heeft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:41
Beste Tweakers/Developers,

Ik kijk regelmatig bij de Pricewatch, bij alle producten staat hoeveel Tweakers het betreffende product ''willen'' en ''hebben''. Echter kun je alleen het aantal Tweakers zien.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/jtas2a.png

Een leuke toevoeging/extra feature lijkt mij dat als je er op klikt je kunt zien wie het product in zijn/haar inventaris heeft (hebben dus). Handig als je bijv. een systeem wilt gaan bouwen en naar inspiratie zoekt (bijvoorbeeld een behuizing). Of je wilt weten of het compatible is met een ander component.

Een soort gelijk systeem is er bij Hardware.info, scroll bij de link naar beneden en je kan zien in welk ''usersysteem'' het product (in dit geval een videokaart) word gebruikt.

http://nl.hardware.info/p...gaming-2gb#tab:gebruikers

Ik weet niet of dit eerder al een keer opgemerkt is en het goede sub-forum is, maar ik kon er niets over vinden.

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Interessant. Ik heb het doorgegeven iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wordt er dan wel rekening gehouden met het feit dat sommige inventarissen op prive staan ingesteld? Die zouden dan niet in het lijstje voor moeten komen. Dan ook de vraag of in zo'n geval de username dan ook verborgen moet worden.

Hoe gaat dat nu eigenlijk, worden prive-inventarissen meegerekend in het aantal?

[ Voor 35% gewijzigd door Raven op 15-01-2014 10:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:54

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Raven schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:43:
Wordt er dan wel rekening gehouden met het feit dat sommige inventarissen op prive staan ingesteld? Die zouden dan niet in het lijstje voor moeten komen. Dan ook de vraag of in zo'n geval de username dan ook verborgen moet worden.

Hoe gaat dat nu eigenlijk, worden prive-inventarissen meegerekend in het aantal?
Ik heb dit in mijn mail naar de productmanager aangegeven, dus ik ga er vanuit dat er rekening mee wordt gehouden.

Wat betreft de aantallen, ik gok dat daar ook prive-inventarissen worden meegeteld, aangezien je dat toch niet kan herleiden naar een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:41
Glaanie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:34:
Interessant. Ik heb het doorgegeven iig :)
Dankjewel! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:26
Ik zou hier graag op willen inhaken met wat ideeën. Twee recente situatieschetsen:

Situatie 1
Ik ben van plan om een mini-itx desktop samen te stellen. Daarvoor heb ik bepaalde eisen gesteld zoals welke processor. Ook wil ik een zo klein mogelijke behuizing. Het bij elkaar zoeken van componenten en weten of een koeler past en voldoende koelt is nogal wat werk.

Situatie 2
Ik ben van plan om een NAS samen te stellen. Die NAS moet een X aantal schijven bevatten, ook weer mini-itx zijn, en bijv. in staat zijn ESXI te draaien en een laag verbruik hebben.

Wat nu ideaal zou zijn is dat je in de pricewatch het volgende zou kunnen:
1. Je zet een bepaald product in je wenslijst.
2. Tweakers zoekt bij die wenslijst overeenkomstige systemen uit de inventaris van andere gebruikers.
3. Van die lijst wordt vervolgens een zoekfunctie gebouwd waarmee je kan aangeven wat je verdere eisen zijn.
4. Gebruikers moeten kunnen bepaalde informatie kunnen toevoegen aan hun systemen in hun inventaris en ze eventueel kunnen toevoegen aan categorieën zoals ook in de BBG:
NAS:
- Verbruik, ESXi compatible, ...
Desktop
- Verbruik, Temperaturen onder load / idle, Bepaald benchmark scores(?), ...
Game PC
- Verbruik, Temperaturen onder load / idle, Bepaald benchmark scores(?), ...
Etc.

Situatieschets 2
Voor dit systeem zet in tenminste 4 van deze pricewatch: WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB in mijn wenslijst (dat is een harde eis). In mijn wenslijst geef ik aan dat ik een NAS aan het samenstellen ben. De nieuwe functie zou dan systemen van andere tweakers kunnen zoeken die hieraan voldoen. Daarna wil ik die systemen kunnen doorzoeken. Zo geef ik mijn verdere wensen aan:
- Minimaal 8GB geheuren
- Mini-itx moederbord
- Maximale verbruik 50watt
- Minimaal ruimte voor 6 3.5" in harde schijven (voor de toekomst).

Vervolgens rolt daar bijv. mijn systeem uit als een van de opties:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G3220 Boxed€ 46,-€ 46,-
1ASRock Z87E-ITX€ 121,-€ 121,-
4WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB€ 82,77€ 331,08
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 64,95€ 64,95
1WD Elements Desktop 1TB Zwart€ 94,99€ 94,99
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,50€ 24,50
1Crucial CT102464BA160B€ 62,95€ 62,95
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 795,47

Dat systeem verbruikt niet meer dan 40 watt, is mini-itx, kan tenminste 6 harde schijven aan. Een andere tweaker kan dan gelijk zien dat het betreffende moederbord geschikt is voor zijn systeem en ook een PicoPSU geen vereiste is, maar dit verbruik ook te halen is met een Seasonic voeding. Men zou ook kunnen zien dat ESXi geen optie is, omdat de processor dit niet ondersteund. Wat misschien nog wel het lastigste is voor zo'n kast is een goede (tower) koeler vinden. Andere kunnen in mijn geval dus zo zien dat deze betreffende koeler past.

Op deze manier is de pricewatch dus niet alleen geschikt voor individuele componenten, maar ook voor complete systemen.

Natuurlijk zou de privacy (zoals eerder aangekaart) gerespecteerd moeten worden.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:53
Koen179 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:12:
Een leuke toevoeging/extra feature lijkt mij dat als je er op klikt je kunt zien wie het product in zijn/haar inventaris heeft (hebben dus). Handig als je bijv. een systeem wilt gaan bouwen en naar inspiratie zoekt (bijvoorbeeld een behuizing). Of je wilt weten of het compatible is met een ander component.
Dit dacht ik laatst zelf ook, lijkt me erg leuk als dit mogelijk wordt!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Lijkt me een leuke feature om te zien, zat toevallig van de week op dat getalletje te klikken om te kijken of ik bepaalde builds met component x kon zien.

Misschien een kleine disclaimer erbij dat het geen garantie is dat producten samen werken met andere producten op iemand zn inventaris.
Pagina: 1