Bosmonster schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
[...]
Er is geen "standaard" stylesheet. Een site kan letterlijk voor elke pixel in breedte een media query bevatten. Daarnaast kan een site ook mobile first gebouwd zijn (steeds meer trend) en dan is je "standaard" stylesheet ineens mobiel

Standaard staat ook tussen " ". En ik zeg ook geen oplossing te hebben, maar ik kan me zo indenken dat je de grootste (realistische) aantal pixels (met / zonder density; i don't know / care) pakt.
Die optie om te kiezen hoeft geen mess op te leveren.
Wel als je alle opties wilt meegeven in je voorbeeld bovenaan met voor elke pixen een media query.
Al met al denk ik dat die browservendoren hun tijd nuttiger kunnen besteden

Tja, er wordt erover nagedacht of we dat willen of niet.
Zoom uitschakelen is gewoon een grove usability fout.
Eens
Dat wil jij als gebruiker. Dat is wat anders dan dat een developer zich hier druk om maakt

Nee je wilt vanuit je design bepalen hoe je wat wilt presenteren en op dit moment is het te fluid. Er zijn genoeg discussies geweest op de diverse mailinglijsten (sorry ik ben bronloos vandaag, maar zal de specifieke threads opzoeken)
Vraag me sowieso af waarom het zo storend is dat de layout zich aanpast als je je scherm resizet. Dit lijkt me juist erg gewenst, zeker bij moderne responsive sites die ook fluid zijn.
Resize je browser eens terwijl je deze regel leest?

Denk bijvoorbeeld aan switchen tussen portrait/landscape. Waarom heb jij liever horizontale scrollbalken als iedereen die juist altijd afgezworen heeft? Of handmatig gaan zitten refreshen als je je scherm even aanpast?
Je roept twee dingen hier. portrait/landscape gaat (dankzij mobiele browsers) veelal goed op standaard websites. Dat je daar nog apart aan wilt frotten, sure, maar dat vind ik niet gelijk aan resizen. Wat je tweede punt betreft (horizontale scrollbar): Wie zegt dat ik horizontale scrollbalken wil? Ik resize m'n browser bijvoorbeeld omdat ik twee websites naast elkaar wil hebben (tijdelijk) of een plaatje wil opslaan op m'n desktop of folder achter m'n browser.
Denk dat we blij mogen zijn dat developers daar niet met hun tengels aan kunnen zitten. Anders wordt het nog veel erger dan alleen zoom uit zetten...
Ze zitten er nu toch juist aan?
Elfjes schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:32:
[...]
In dit geval is er expliciet voor gekozen. Het was namelijk flink irritant toen zoom wel aanstond. Op het moment dat je wilde reageren zoomde de browser (chrome, firefox, android stock; ios weet ik zo gauw niet) een stukje in op het reactieveld, met als gevolg dat het reactieveld niet meer volledig zichtbaar was en je horizontaal moest scrollen, wat vrij irritant is op het moment dat je onscreen toetsenbord in ingeschakeld. Hierop is besloten zoom uit te schakelen voor grade C & D.
D'r zijn andere oplossingen voor (afhankelijk van de situatie specifiek de font-size definiëren). Jammer dat ik die specifieke "bug" in LD heb gemist.