Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sorteren op datumformaat in mappenstructuur

Pagina: 1
Acties:

• KoploperMau
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21-11 14:54
Hallo,

Recent heb ik een NAS aangeschaft ter vervanging van mijn oude harde schijf. Ik ben begonnen met het kopiëren van mijn data van de harde schijf naar mijn NAS.

De verschillende mappen op mijn harde schijf staan gesorteerd op aanmaakdatum, alleen ben ik vergeten dat Windows deze niet bewaard en de boel kopieert op naam als je iets kopieert naar een andere plaats. Gevolg: Mijn mappen staan nu op naam gesorteerd en ik krijg ze niet meer in de juiste volgorde.

Mijn mappen hebben in de naam een datum meegekregen. Ze heten allemaal "dd-mm-yyyy - naam". Is er een mogelijkheid dat ik kan sorteren op deze datum en niet op iets anders?

Ik heb uiteraard gegoogled, een mogelijke oplossing is alle mappen hernoemen naar yyyy-mm-dd, maar dat ga ik niet doen, woon tenslotte niet in Amerika, maar in Nederland. Ik wil graag de dd-mm-yyyy behouden.

Alvast bedankt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan in de verkenner van Windows kiezen welke atributen je allemaal wil weergeven. En daar kan je meen ik ook kiezen voor de aanmaakdatum (en niet alleen de last modified). En je kan dat op alle onderliggende folders doorvoeren.. Rechtermuisknop in de folder, en pas maar aan wat je wil ;)

Als je sorteert op naam, wat standaard is, dan werkt dd-mm-yyyy inderdaad niet.. Logisch, want je sorteert op naam, en dan is de naam aanpassen naar yyyy-mm-dd wel de enige optie. Ook is dat overigens geen Amerikaanse notitie, die is mm-dd-yyyy.

[ Voor 12% gewijzigd door RaZ op 14-01-2014 18:44 ]

Ey!! Macarena \o/

• KoploperMau
Dat weet ik, maar Windows heeft de aanmaakdatum kennelijk niet meegenomen. Misschien omdat ik kopiëren heb gebruikt en niet knippen. Alles opnieuw dan maar? :/

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
De modificatiedatum wordt bij kopiëren alleen meegenomen bij normale bestanden; directory's krijgen de tijd waarop het laatste bestand erin is aangemaakt of verwijderd.
Ik zou adviseren om de dd-mm-yyyy-namen om te zetten naar yyyy-mm-dd, daar zijn legio tooltjes voor.

• KoploperMau
Bedankt, dat doe ik dan maar. Helaas moet ik de boel aanpassen aan iets wat ik niet wil, maar als het niet anders kan... :/

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23

Matis

Rubber Rocket

Onder Linux is er rsync, dat kopieert ( indien je de juiste parameters geeft ) ook de aanmaak- datum, gebruiker en rechten.
Waarschijnlijk draait je NAS en Linuxdistributie en heb je de beschikking over rsync.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:50
Via FTP blijven de timestamps wellicht ook wel bewaard :)

My favorite programming language is solder.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Robocopy (of Richcopy, wat een GUI over Robocopy is) kan ook allerlei zaken wel of niet meenemen en aanpassen... Is ook nog eens sneller dan met de hand kopieren ;)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dus als ik het goed begrijp zit de gewenste datum (in een andere vorm maargoed) dus wel in de directory-naam verwerkt?

Want dan is het slechts een kwestie een script schrijven wat met touch alle directory-entry's omzet naar de gewenste datum-tijd.

Maar dit is slechts last-resort, als je het origineel nog hebt staan dan zou ik gewoon naar robocopy oid kijken
Pagina: 1