Netwerk keuze probleem

Pagina: 1
Acties:

• twan84
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-07 21:15
Beste Tweaker,

Ik woon in een appartementencomplex op de 2e verdieping. Op de begane grond is een meterkast waar Kabelinternet binnenkomt. In deze meterkast zitten 2 netwerk aansluitingen en 1 coax die naar een kleine ruimte in mijn appartement gaan. Vandaar uit gaan weer 4 netwerk aansluitingen 2 verschillende kamers in.

In mijn huiskamer heb ik een PC, een netwerkspeler en een TV staan. In de slaapkamer staat een printer, PC en TV. Wellicht komt er in de slaapkamer nog een fileserver staan.

Nu mijn vraag... wat heb ik nodig om er voor te zorgen dat elk apparaat met elkaar in contact staat en internet heeft.
De modem van Ziggo is een router. Ik heb al verschillende routers geprobeerd maar deze geven allemaal problemen (sitecom/d-link).

Zou ik mijn probleem op kunnen lossen met in elke kamer een simpele switch?

Afbeeldingslocatie: http://dereek.nl/situatie_thumb.png

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon een switch na de router plaatsen en daar alles op aansluiten. Meerdere routers achter elkaar zou ik niet doen, dat maakt configgen niet makkelijker namelijk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en ik zou een router neerzetten ivm privacy op mijn eigen netwerk
(ik neem even aan dat jullie interenet delen btw) aangezien er 1 kast beneden is

Wat zijn de problemen waar je tegenaan loopt ?

*poll verwijder ivm verkeerde aanname*

[ Voor 136% gewijzigd door Fish op 14-01-2014 19:13 ]

Iperf

Verwijderd

Ben het met m'n bovenbuurman eens: Eigen router ivm privacy (en zo moeilijk is dat niet) en wil je alles bedraad aansluiten dan ook nog een switch aan je router hangen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me toch dat ieder appartement z'n eigen kabelmodem en aansluiting heeft.
Anders zou ik inderdaad gaan voor een router.

• twan84
De router/modem die beneden staat is alleen van mij. Ik hoef die met niemand te delen.

Ik dacht dat bij een switch niet elke pc op internet kon?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Oh als die van jou alleen is veranderd het compleet,

Switch gebruiken

en dan maak ik weer een aanname, dat je een recent modem hebt met een ingebouwde router (al is het alleen maar omdat je het een router/modem noemt)

[ Voor 54% gewijzigd door Fish op 14-01-2014 19:15 ]

Iperf

• twan84
Dan ga ik maar eens opzoek naar een betrouwbare switch.

Ik kan alle beveiliging via de Router/Modem van ziggo instellen dus neem aan dat een unmanaged model in mijn situatie de voorkeur verdient?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meer dan genoeg

als je ook wifi wil is het mischien wel handiger om een router te kopen maar dan moet je wat dingtjes anders instellen. daarnaast zijn de meest routers 4 poorts dus dan kun je boven 3 kabels aansluiten,
Wil je dan nog meer kun je altijd een switch bijzetten

[ Voor 98% gewijzigd door Fish op 14-01-2014 19:27 ]

Iperf

Pagina: 1