Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Onderhoudscentrum geeft de melding dat ik een virus had

Pagina: 1
Acties:

• NiTz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10 17:55
Onderhoudscentrum geeft de melding dat ik een virus heb/had (win32/Small.CA)
Het was laatst gezien rond 20-12-2013 13:50 tussen die tijd en 3 dagen geleden heb ik hier geen melding van gekregen. Sindsdien heb ik Malwerbytes en MSE laten scannen en beide hebben het virus niet gevonden.
Dus mijn vraag is heb ik dit virus nog en als ik het niet heb waarom geeft het onderhoudscentrum deze melding dan :/
En als ik hem nog heb wat kan ik nog meer doen om deze te verwijderen behalve een clean install van Windows?

Alvast bedankt,

NiTz

Verwijderd

Scan de computer nog eens met HitmanPro Kickstart http://www.surfright.nl/nl/kickstart .

• NiTz
Gedaan -> (http://imgur.com/i4ItSAk) alleen was het verwijderen van deze cookies wel mislukt.

Verwijderd

NiTz schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:39:
Gedaan -> (http://imgur.com/i4ItSAk) alleen was het verwijderen van deze cookies wel mislukt.
Je moet even Kickstart gebruiken. Deze Rescue Disk van HitmanPro moet je op USB stick zetten. Dit zorgt ervoor dat je boot vanaf USB en dat Windows niet op wordt gestart.

Verwijderd

Als de computer gewoon kan starten heb je die kickstart helemaal niet nodig.

Verwijderd

Misschien vind spybot search and destroy wel wat. Dit programma gebruik ik namelijk altijd als controle na de scan van de virusscanner Avast.

• NiTz
Bedankt, geprobeerd maar ook niks gevonden. Ik denk dat de fout dan bij windows zelf ligt en dat het virus niet meer aanwezig is op mijn PC maar dat hij wel een foutmelding geeft. Anders zou ik ook niet weten wat er aan de hand is.

Dit is trouwens de melding die ik van het onderhoudscentrum krijg: http://imgur.com/td8VLId

[ Voor 118% gewijzigd door NiTz op 14-01-2014 22:39 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als de melding van MCE is dat je een virus "HAD" .... Hoe moet een andere virrusscanner 't ding dan alsnog (kunnen) vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 14-01-2014 22:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:20:
Als de computer gewoon kan starten heb je die kickstart helemaal niet nodig.
Het maakt niet uit of de computer wel of niet normaal kan opstarten. Met een virusscanner op bootable USB ben je niet afhankelijk van je OS en de eventuele beperkingen daarin. Hiervoor kun je de genoemde HitmanPro gebruiken, maar ook Bitdefender en Kaspersky hebben zo'n Rescue Disk.

@TS
De melding in het logboek lijkt me er eentje dat er een virus is verwijderd :).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 23:06 ]

• NiTz
Oké bedankt allemaal :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:06:
[...]

Het maakt niet uit of de computer wel of niet normaal kan opstarten. Met een virusscanner op bootable USB ben je niet afhankelijk van je OS en de eventuele beperkingen daarin. Hiervoor kun je de genoemde HitmanPro gebruiken, maar ook Bitdefender en Kaspersky hebben zo'n Rescue Disk.
Wanneer een systeem normaal kan starten is alle malware te detecteren en te verwijderen.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 02:07:
[...]

Wanneer een systeem normaal kan starten is alle malware te detecteren en te verwijderen.
Met die uitspraak zou ik even uitkijken. Een rootkit is een soort van virus maar wordt door de meeste virusscanners amper(niet) gedetecteerd doordat die krengen zich buiten 't OS/FS nestelen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Volgens deze informatie is het virus wat jij had / hebt een vervelende etter. Deze steelt je inloggegevens, bank zaken (inlogs e.d.) en andere informatie die hij kan vinden.
Wat ik je kan aanraden is als eerste het wachtwoord van je Windows veranderen. Dit ook voor online bankieren (als je dat tenminste doet op deze pc).
Zekerheid voor alles, ook al zegt je pc dat de malware weg is.

Als laatste kan je nog b.v. een house-call doen en deze je systeem volledig te laten scannen.

Verwijderd

LnC,

HouseCall is de benaming die Trend Micro gebruikt voor de online scanner.
De meeste andere AV vendors noemen het gewoon een online scan.
Pagina: 1