Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Point & Click adventure maken, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik ben een beginnende Developer en ben groot fan van Adventures zoals The Dig enz. Nu vroeg ik me af of het haalbaar is zo'n soortgelijke game te maken. Liefst old-school resolutie zoals The Dig.

Ik het ervaring met .Net. Is het te vroeg om met dit project te beginnen? Of moet ik gewoon een start gaan maken en kijken hoever ik kom? En zijn er tweakers die een soortgelijke adventure hebben gemaakt?

Ben benieuwd!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tennisbal schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:46:
Ik ben een beginnende Developer
[...]
Ik het ervaring met .Net.
[...]
Is het te vroeg om met dit project te beginnen?
Ja / Nee (Doorhalen wat niet van toepassing is).

Wat jij wil. Moeten wij in onze glazen bol kijken ofzo hiervoor :? ;) Het is nogal afhankelijk van wat jij onder "beginnende developer" en "ervaring" verstaat hé? ;)
Tennisbal schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:46:
Of moet ik gewoon een start gaan maken en kijken hoever ik kom?
Doe eens gek?

Er zijn overigens zat "point en click" engines en/of "game makers" beschikbaar waarmee je alleen nog maar de puzzelstukjes hoeft in te vullen en je niet hoeft te bekommeren om onderliggende code. Google daar eens naar? The Dig draait (zoals veel andere LucasArts P'n'C adventures) op SCUMM. Gerelateerd daaraan zijn o.a. ScummC en ScummVM dan weer interessant.

[ Voor 48% gewijzigd door RobIII op 14-01-2014 17:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• DonKui
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05-2022
Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg zeiden ze altijd tegen mij.
Maar inderdaad, ga gewoon kijken, er zijn genoeg handleiding om games te maken dus vast ook wel voor point & click games.
Als programmeren iets is wat je leuk vindt dan leer je het vanzelf door het te doen.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:08
De meestgebruikte engine voor point & click adventure games is waarschijnlijk Adventure Game Studio.

Ik denk dat je je er als programmeur wel van bewust moet zijn dat bij spelontwikkeling het meeste werk niet eens zit in het programmeren (en zeker niet als je een kant-en-klare engine zoals AGS gebruikt) maar in het tekenen, modelleren en animeren van personages, decors, et cetera.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Soultaker schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:41:
De meestgebruikte engine voor point & click adventure games is waarschijnlijk Adventure Game Studio.

Ik denk dat je je er als programmeur wel van bewust moet zijn dat bij spelontwikkeling het meeste werk niet eens zit in het programmeren (en zeker niet als je een kant-en-klare engine zoals AGS gebruikt) maar in het tekenen, modelleren en animeren van personages, decors, et cetera.
Dank voor de link. Hm dat wordt wel erg makkelijk dan wbt. programmeren.. Lijkt me tof om te bouwen, ga me erin verdiepen. Story etc zal ook veel tijd kosten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Tennisbal schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:41:
[...]

Dank voor de link. Hm dat wordt wel erg makkelijk dan wbt. programmeren.. Lijkt me tof om te bouwen, ga me erin verdiepen. Story etc zal ook veel tijd kosten.
Je zit met AGS wel redelijk vast in een bepaald stramien. :)

Je geeft aan ervaring te hebben met .NET. Als je een game van scratch wil bouwen zou je kunnen kijken naar XNA (of MonoGame als het crossplatform moet draaien). XNA wordt niet meer doorontwikkeld maar is wel gewoon geschikt om dit soort games te maken. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1