• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01 14:37
Enige tijd geleden heb ik een Canox Powershot SX260 HS gekocht, op basis van de vele reviews. Ik wilde gewoon een standaard toestel, aangezien ik een totale beginner ben op basis van fotografie. Ik hoef ook echt niet de mooiste plaatjes vast te leggen, ik wil gewoon af en toe een mooi moment van bijvoorbeeld de kinderen vast leggen. En hier schuilt nu juist het probleem. Op het moment dat ik een foto wil maken (en dus de knop in druk en doordruk), duurt het erg lang naar mijn idee voordat de foto gemaakt wordt, wel enkele seconden... Hierdoor mis ik vaak het juiste moment, zoals je met kinderen zult begrijpen.

Ik heb hierover ook nergens iets terug kunnen lezen in de reviews, ik hoop dus dat het aan de instellingen ligt. In de gebruikershandleiding kan ik heel veel terug vinden om in te stellen, maar met mijn zeer beperkte kennis, zou ik niet weten wat ik in zou moeten stellen om betreffende tijd te verkorten. Ook mijn zoektocht op internet heeft niets op geleverd.

Misschien iemand hier een idee of het mogelijk is om sneller foto's te knippen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mike

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Sowieso werkt het een stuk beter als je voordat je doordrukt eerst de sluiterknop half indrukt om te laten focussen. Als je dan je onderwerp een beetje volgt (als het in beweging is), zal de focus goed blijven en maak je direct een foto zodra je de sluiterknopt doordrukt (zonder merkbare vertraging).
Het is ook handig om de camera niet te laten kiezen waarop gefocust moet worden, maar dat je zelf de focus bepaalt. Ik weet zo niet uit mijn hoofd of je bij een SX260 focuspunten kunt uitkiezen waarmee gefocust moet worden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II