•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Fatsoenlijk kunnen gamen op 5760x1080, ook bekend als 3x FHD
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Zolang het niet de spuitgaten uit loopt, en de hardware een goede prijs/performance verhouding heeft. kan ik mij er niet druk om maken
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een 750W voeding, en een 2TB HDD.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overig, zie wenslijst
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia en Intel, altijd gehad en van meerdere mensen gehoord dat ze liever wat meer geld hadden neergelegd dan dat ze gedaan hadden voor AMD/ATI
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet geheel relevant, maar de aankomende 6/10 jaar wil ik niet de hele pc moeten upgraden, part-for-part is geen probleem.
•Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, niet de aankomende paar jaar, misschien niet eens op deze set.
De RML:
Waar ik nog erg mee in m'n maag zit is de GPU. Vooralsnog heb ik een GTX770 in SLI gezet omdat deze naar mijn idee het beste prijs/perfo geeft gezien de reviews op HWI en googol. De overige opties zijn al gauw te duur, of redden de performance net niet, meestal een combinatie van de 2.
Link naar HWI artikel gebruikt voor research
Als er nog opmerkingen zijn op overige componenten dan hoor ik dat graag.
Het upgraden van mijn huidige systeem is eigenlijk geen oplossing. Zie deze lijst:
Helaas heeft Nvidia SLI niet enabeld op het mobo wat er nu in zit, dat is dan ook 1 van de hoofdredenen dat ik omga naar iets heel nieuws.
Fatsoenlijk kunnen gamen op 5760x1080, ook bekend als 3x FHD
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Zolang het niet de spuitgaten uit loopt, en de hardware een goede prijs/performance verhouding heeft. kan ik mij er niet druk om maken
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Een 750W voeding, en een 2TB HDD.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Overig, zie wenslijst
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nvidia en Intel, altijd gehad en van meerdere mensen gehoord dat ze liever wat meer geld hadden neergelegd dan dat ze gedaan hadden voor AMD/ATI
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Niet geheel relevant, maar de aankomende 6/10 jaar wil ik niet de hele pc moeten upgraden, part-for-part is geen probleem.
•Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, niet de aankomende paar jaar, misschien niet eens op deze set.
De RML:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770 Boxed | € 255,50 | € 255,50 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 125,90 | € 125,90 |
| 2 | MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING | € 328,50 | € 657,- |
| 1 | MS-Tech X3 Crow | € 89,50 | € 89,50 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 35,- | € 35,- |
| 2 | Corsair Vengeance CMZ8GX3M1A1600C10 | € 67,60 | € 135,20 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 16,40 | € 16,40 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 140,97 | € 140,97 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.455,47 | |
Waar ik nog erg mee in m'n maag zit is de GPU. Vooralsnog heb ik een GTX770 in SLI gezet omdat deze naar mijn idee het beste prijs/perfo geeft gezien de reviews op HWI en googol. De overige opties zijn al gauw te duur, of redden de performance net niet, meestal een combinatie van de 2.
Link naar HWI artikel gebruikt voor research
Als er nog opmerkingen zijn op overige componenten dan hoor ik dat graag.
Het upgraden van mijn huidige systeem is eigenlijk geen oplossing. Zie deze lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q9550 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P5Q Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX GeForce 260 GTX 896MB DDR3 Standard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Adata +Series 4 GB DDR2 800 Dual Channel Kit (2x2GB) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair TX750W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Helaas heeft Nvidia SLI niet enabeld op het mobo wat er nu in zit, dat is dan ook 1 van de hoofdredenen dat ik omga naar iets heel nieuws.
[ Voor 20% gewijzigd door Noenie op 14-01-2014 15:47 ]
Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler