Hallo op marktplaats heb ik een tweedehands mini laptop gekocht. Een EEE PC serie 900. Daar staat Windows 7 op geïnstalleerd. Helaas zit hij helemaal vol en lees ik op internet dat de pc niet zo geschikt is voor Windows 7. Nu wil ik hem terugbrengen naar Windows xp. Ik heb een bootable cd en usb gemaakt maar die wil hij niet installeren. Ik heb het een idee dat er een soort super admin de boel tegenhoudt als ik in het dos scherm net user administrator / active:yes invoer geeft hij een system error 5 aan. Wie kan mijn verder helpen?
Welke foutmelding krijg je als je opstart vanaf de CD of USB? Hoe heb je de USB stick bootable gemaakt?
Ik denk trouwens dat het local administrator account op de Windows 7 installatie erg weinig te maken heeft met het niet kunnen booten van een USB stick, het OS is nog niet geladen op het moment dat je probeert te booten vanaf de CD of USB.
Ik denk trouwens dat het local administrator account op de Windows 7 installatie erg weinig te maken heeft met het niet kunnen booten van een USB stick, het OS is nog niet geladen op het moment dat je probeert te booten vanaf de CD of USB.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Nu nog XP gaan draaien, met de naderende support stop is zeer onverstandig. Windows 7 basic kan erop draaien en anders is het beter om een licht gewicht Linux distro erop te zetten.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Ik heb hier ook nog een EEE PC 900 liggen, daar draait Windows 7 (basic) inderdaad best op. Linux ook (dat werd bij die van mij default meegeleverd overigens)...echt snel is het niet, maar het werkt.Hero of Time schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:50:
Nu nog XP gaan draaien, met de naderende support stop is zeer onverstandig. Windows 7 basic kan erop draaien en anders is het beter om een licht gewicht Linux distro erop te zetten.
Oh dan ga ik dat proberen. Als ik hem wilde starten van usb en externe schrijf kon hij niks vinden en als ik in windows 7 de setup draaide wilde hij hem niet installeren omdat het een oude versie is. Misschien vindt hij dit een leukere optie
En als je eerst een LiveCD/USB-stick draait en de partities verwijdert en dan Windows 7 gaat installeren? Je hebt de Windows/data van de vorige eigenaar neem ik aan niet meer nodig.
Is die dvd van win wel goed? Als je in de bios de bootvolgorde op cd/dvd als eerst heb staan moet ie altijd de dvd pakken.
Probeer het
code:
command eens uit te voeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden
1
| net user administrator /active:yes |
[ Voor 4% gewijzigd door ImNotnoa op 15-01-2014 13:15 ]
Try SCE to Aux
Als je de OP gelezen had, had je gezien dat TS dit al geprobeerd had en dat hij een foutmelding kreeg...Imnoa schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:14:
Probeer hetcode:command eens uit te voeren in veilige modus met netwerkmogelijkheden
1 net user administrator /active:yes
Oh wacht, er staat in 'veilige modus met netwerkmogelijkheden' ...
[ Voor 10% gewijzigd door Jolke op 15-01-2014 13:27 ]
ik krijg de melding reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key
Heb je wel de bootvolgorde in de bios veranderd of je kun je ook niet in de bios komen?Anoniem: 509720 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:17:
Hallo op marktplaats heb ik een tweedehands mini laptop gekocht. Een EEE PC serie 900. Daar staat Windows 7 op geïnstalleerd. Helaas zit hij helemaal vol en lees ik op internet dat de pc niet zo geschikt is voor Windows 7. Nu wil ik hem terugbrengen naar Windows xp. Ik heb een bootable cd en usb gemaakt maar die wil hij niet installeren. Ik heb het een idee dat er een soort super admin de boel tegenhoudt als ik in het dos scherm net user administrator / active:yes invoer geeft hij een system error 5 aan. Wie kan mijn verder helpen?
Als je in de bios kunt komen en je kunt booten van USB dan lijkt me welke administrator account dan ook op het huidige besturingssysteem totaal geen moer uit te maken.
Booten van USB, partities verwijderen, nieuwe aanmaken, formatteren en installeren maar.
Heb Windows 7 gedownload. Kan de setup draaien, maar geeft meteen een foutmelding.
Windows Setup cannot find a location to store temporary installation files. To instal Windows, make sure that a partition on your boot disk had at least 683 of free space. Error code 0x80070490.
Heb C: met 3,99 gb vrije ruimte van de 15. D: is de Bios. 7,81 mb beschikbaar van de 7,81.
Heb meer ruimte gereserveerd en nu start de setup wel. Maar nu krijg ik de melding bij het scherm waar ik windows wil installeren. C is geen optie.
The selected partition requires at least 6606 mb free space. Die ruimte heb ik echt niet meer.
Iemand nog ideeën?
Windows Setup cannot find a location to store temporary installation files. To instal Windows, make sure that a partition on your boot disk had at least 683 of free space. Error code 0x80070490.
Heb C: met 3,99 gb vrije ruimte van de 15. D: is de Bios. 7,81 mb beschikbaar van de 7,81.
Heb meer ruimte gereserveerd en nu start de setup wel. Maar nu krijg ik de melding bij het scherm waar ik windows wil installeren. C is geen optie.
The selected partition requires at least 6606 mb free space. Die ruimte heb ik echt niet meer.
Iemand nog ideeën?
Beste Nicolien,
Laat deze thread even door iemand lezen die het snapt en hem je EEE PC opnieuw laten installeren.
Zorg wel eerst even voor een backup.
Laat deze thread even door iemand lezen die het snapt en hem je EEE PC opnieuw laten installeren.
Zorg wel eerst even voor een backup.
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Je moet de C formatern tijdens de "schone" installatie. Je kan als het jouw data niet is gewoon beide partities verwijderen en een nieuwe maken in het installatie scherm.
http://www.askthecomputer...ndows-7-installation.html
http://www.askthecomputer...ndows-7-installation.html
Check deze link om te kunnen booten van USB op de Asus (je moet een BIOS optie omzetten): http://practicalrambler.b...us-eee-pc-1000h-from.html
This footer is intentionally left blank
je bios staat niet op je harde schijf, maar zit rechtstreeks op het moederbord.Anoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:31:
D: is de Bios. 7,81 mb beschikbaar van de 7,81.
als je bij het scherm van de partitiekeuze komt in windows 7:
1. druk éérst op geavanceerd.
2. verwijder ALLE partities, ook die genoemde die de 'bios' zou moeten zijn.
Je zult dan zien staan: Schijf 0: niet toegewezen ruimte.
3. druk op volgende
je hoeft niet zelf partities aan te maken of te formateren. gewoon alles verwijderen en Windows 7 doet alles voor je.
Een plaatje ter verduidelijking hoe het er uit moet zien voor je op volgende drukt:

[ Voor 11% gewijzigd door xFeverr op 16-01-2014 09:48 ]
Als ik in Windows de setup draai krijg ik de deze melding

Heb de bios instellingen aangepast naar wat er in de link wordt voorgesteld maar blijf deze melding krijgen

Heb de bios instellingen aangepast naar wat er in de link wordt voorgesteld maar blijf deze melding krijgen

volg mijn stappenplan zoals hierboven, nogmaals, door alle partities te VERWIJDEREN...Anoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:56:
Als ik in Windows de setup draai krijg ik de deze melding
[afbeelding]
in jou geval kies je dan disk 1: niet toegewezen ruimte ('unallocated space' in het engels)
[ Voor 9% gewijzigd door xFeverr op 16-01-2014 10:01 ]
Volgens mij is het ook voldoende (weet niet wat er op die 7MB BIOS partitie staat natuurlijk) om Disk 1 : Partition 1 en Disk 0 : Partition 1 te verwijderen. Mocht dat het niet fixen, dan ook die BIOS partitie.
Ik weet dat die Asus EEEPC's rotdingen zijn...heb er zelf ook een gehad
Ik weet dat die Asus EEEPC's rotdingen zijn...heb er zelf ook een gehad
[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2014 10:01 ]
Vreemd, een disk0 met 1GB ruimte naast een 15GB disk1. Wat voor schijven zitten daarin?
Klik eerst één voor één op de bestaande partities ( 3 in jouw geval ) en klik per stuk op "verwijderen" (zie afbeelding)

Je houdt dan één grote partitie over (zie plaatje), klik op deze en dan op "Nieuw" bevestig daarna je keuze en installeer Windows op deze partitie

aan de tweakers: ik weet dat meerdere partities aanmaken slimmer is maar gezien de beperkte schijfruimte en bovenstaande al een uitdaging is voor TS doe ik dit niet

Je houdt dan één grote partitie over (zie plaatje), klik op deze en dan op "Nieuw" bevestig daarna je keuze en installeer Windows op deze partitie

aan de tweakers: ik weet dat meerdere partities aanmaken slimmer is maar gezien de beperkte schijfruimte en bovenstaande al een uitdaging is voor TS doe ik dit niet
[ Voor 26% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 10:50 ]
Try SCE to Aux
Het gaat om een Netbook....een oude Asus EEE PC met een SSD (achtige disk) van 16 GB en dus een van 1 GB. (heb zelf een EEE PC gehad met nog vreemdere disk config...). Die 16GB zal wel een 'trage' data disk zijn en die 1 GB was denk ik oorspronkelijk bedoelt om XP of Linux te kunnen draaien, volgens mij is dat net voldoende...Jolke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:14:
Vreemd, een disk0 met 1GB ruimte naast een 15GB disk1. Wat voor schijven zitten daarin?
Welke optie heb je niet?Anoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:24:
Die optie heb ik niet?
Ik zou ook niet weten waarom je in een pc met een 16GB disk extra partities zou willen makenImnoa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:38:
[..]

Ik kan ze niet verwijderen. Daarom dacht ik dat ik misschien te weinig rechten heb?

Moet ik op zoek naar een andere windows versie?

Wat staat er als je op "show details" klikt ?Anoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:00:
Ik kan ze niet verwijderen. Daarom dacht ik dat ik misschien te weinig rechten heb?
Try SCE to Aux
Kies je bij de installatie voor "Upgrade" of Custom ?

[ Voor 52% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 11:06 ]
Try SCE to Aux
Dit lijkt wel een beetje op 'hetzelfde issue' wat ik had met m'n EEE PC 900....ik zal eens zoeken hoe ik dat gefixt heb. Ik vind hier een how-to. Weet niet of je daar iets mee kunt...Anoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:00:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 16-01-2014 11:10 ]
Had dit niet te maken met de boot booster ?TheVMaster schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:07:
[...]
Dit lijkt wel een beetje op 'hetzelfde issue' wat ik had met m'n EEE PC 900....ik zal eens zoeken hoe ik dat gefixt heb. Ik vind hier een how-to. Weet niet of je daar iets mee kunt...
Try SCE to Aux
Ehh...boot booster? Ik weet dat ik met die van mij (heb dat ding al 3 jaar niet meer aangeraakt) ook problemen had om Windows 7 op de 2e disk geinstalleerd te krijgenImnoa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:35:
[...]
Had dit niet te maken met de boot booster ?
Is die hardeschijf niet gewoon kapot zie een HD van ongeveer 16GB
[ Voor 3% gewijzigd door NLKornolio op 16-01-2014 11:47 ]
Als je je partities wil verwijderen en aanpassen met installatie van Windows moet je de computer booten d.m.v. usb of cd. Als je de setup gewoon vanuit windows omgeving start kun je natuurlijk niet je partities verwijderen.
Half goed, half fout. Goed idee om de partities te verwijderen met een LiveCD/USB-stick, zie ook mijn post een paar terug.Verzo schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:52:
Als je je partities wil verwijderen en aanpassen met installatie van Windows moet je de computer booten d.m.v. usb of cd. Als je de setup gewoon vanuit windows omgeving start kun je natuurlijk niet je partities verwijderen.
Tweede helft: ik zie nergens dat de setup vanuit Windows gedraaid wordt, maar wel als boot-cd.
Het is een EEE PC, de HDD size daarvan is niet bepaald denderend te noemen (8 of 16 Gb voor dit model)caanova1984 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:46:
Is die hardeschijf niet gewoon kapot zie een HD van ongeveer 16GB
De partities formatteren via een live usb (cd wordt flink proppen in een EEE) formatteren is inderdaad ook een optieJolke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:55:
[...]
Half goed, half fout. Goed idee om de partities te verwijderen met een LiveCD/USB-stick, zie ook mijn post een paar terug.
Tweede helft: ik zie nergens dat de setup vanuit Windows gedraaid wordt, maar wel als boot-cd.
[ Voor 49% gewijzigd door ImNotnoa op 16-01-2014 12:03 ]
Try SCE to Aux
lijkt er op dat windows niet standaard de drivers voor deze laptop bij zich heeft hij geeft namelijk aan load driverAnoniem: 509720 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:00:
Dat geeft hij altijd weerhjvg schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:12:
[...]
lijkt er op dat windows niet standaard de drivers voor deze laptop bij zich heeft hij geeft namelijk aan load driver
Try SCE to Aux
Best offtopic:
Heb er ook 1, kwam met xp en heb er zelf w7 opgezet. Draait prima. Hij is alleen voor dagelijks begrip nu (te) sloom.
Heb er ook 1, kwam met xp en heb er zelf w7 opgezet. Draait prima. Hij is alleen voor dagelijks begrip nu (te) sloom.
Hoi.
Je MOET vanaf de CD/USB stick opstarten met de partities bezig te gaan. Ik lees dat je problemen hebt om op te starten vanaf de CD/USB. Ik ken de Asus EEEPC's niet maar probeer eens in de BIOS te komen door één van de F toetsen in te drukken vlak na het aanzetten. (Ik lees op internet dat het F2 is maar dat weet ik niet zeker) Probeer in de BIOS de startup volgorde (Boot device order / boot order o.i.d.)
Je MOET vanaf de CD/USB stick opstarten met de partities bezig te gaan. Ik lees dat je problemen hebt om op te starten vanaf de CD/USB. Ik ken de Asus EEEPC's niet maar probeer eens in de BIOS te komen door één van de F toetsen in te drukken vlak na het aanzetten. (Ik lees op internet dat het F2 is maar dat weet ik niet zeker) Probeer in de BIOS de startup volgorde (Boot device order / boot order o.i.d.)
Pagina: 1