Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 08:47
Hoi!

Voor een scoutingvereniging in Almere ben ik op zoek naar een internetverbinding. We zitten op 5,2 km van de wijkcentrale, en glas of coax is nooit aangelegd. Gezien de afstand is adsl moeilijk maar niet onmogelijk. Meerdere providers durven niks te garanderen, maar met een beetje geluk werkt het best oke.

Wij zijn bereid om voor een paar tientjes een abbonement aan te sluiten en te testen, en als het niet werkt voor de eerste maand te betalen. Dat betekent dat een jaarcontract geen optie is. De vraag is dus, kent iemand een adsl provider die nu nog maandabbonementen aanbiedt?

Details:De huizen tegenover ons clubgebouw zijn nieuwer dan ons, en aangesloten op een andere centrale (2,5km) die ook nieuwer is.

Opties zoals 3g/4g en straalverbindingen zijn we ook naar aan het kijken, maar als adsl gewoon werkt ondanks de afstand is dat de goedkoopste en makkelijkste oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Kun je niet gewoon [insert willerkeurige provider] bellen en je verhaal uitleggen? Volgens mij moet er best iets te regelen zijn voor een testje, gewoon even doorvragen naar iemand die wat hoger in de voedselketen van het bedrijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-10 08:47
EcoR schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:10:
Kun je niet gewoon [insert willerkeurige provider] bellen en je verhaal uitleggen? Volgens mij moet er best iets te regelen zijn voor een testje, gewoon even doorvragen naar iemand die wat hoger in de voedselketen van het bedrijf staat.
De grote providers hebben allemaal al nee gezegd. Het probleem is dan als je een klantenservice belt, dat ze geen idee hebben waar je het over hebt, of dat ze geen tijd hebben voor je.

Annu.nu ga ik zeker naar kijken, ze zitten zelfs in Almere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-10 19:14
Anno.nu is zeker een goed alternatief, heb er ervaring mee. Al vraag ik me af of ze op zo'n afstand wel leveren. In afstand-snelheidsindicatie zijn ze wel streng, mocht je verwachte snelheid erg laag zijn, dan leveren ze mogelijk niet. Als ze leveren, reken dan wel op aansluitkosten(+/- 20,00)
Zorg zelf ook voor een ADSL-modem, die leveren ze alleen tegen betaling van 75,00.

Let wel op, ze hebben een 3 maandencontract, geen 1-maandcontract, en als je geen werkende vaste lijn hebt 5 euro extra per maand aan lijnhuur!

Ik denk dat 3g/4g afvalt omdat ze geen onbeperkt-pakketten aanbieden. Wel zo handig als je met JOTI mee gaat doen ;)

EDIT: net gechecked, ze leveren wel...

[ Voor 28% gewijzigd door timmie1 op 14-01-2014 14:35 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Probeer ook eens wat te regelen op aansluitingen.nl voor coax. Dit heb ik voor onze scouting vereniging namelijk ook gedaan. Daarmee heb bereikt dat wij in ons nieuwe clubhuis gratis een Ziggo aansluiting aangelegd kregen, zonder afname van een dienst!

Off topic: iScout is ook een leuk online groeps evenement wat jaarlijks terugkeert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Als ik op Google maps kijk zit je 150m vanaf de 'bewoonde wereld'

Kun je daar niet wat regelen met een bewoner? Ik gok dat daar gewoon UPC mogelijk is (Almere is UPC gebied) of misschien glasvezel.

het tussenliggend gebied is een weiland, dus volledig line-of-sight. Dat kun je prima redden met een 5Ghz bridge. Ben je met zo'n 150 eur klaar aan hardware (even kleinmateriaal en kabel niet meegerekend) (bron en kun je volgens mij de 100Mbit throughput prima halen op die afstand.

Maandelijks? Maak een dealtje met de bewoners en pak een UPC all-in-one pakketje van 50 eur. Ieder 25 eur ofzo. En scoutinggebouw is vermoedelijk niet dagelijks in gebruik dus de bewoners merken er eigenlijk amper wat van.

Om eerlijk te zijn zou ik dat eerder overwegen dan een DSL lijntje. Als je geluk hebt krijg je er 2Mbit doorheen...

Of een eigen aansluiting maar dat kan misschien lastig worden afhankelijk van hoe de coax infra is. 150m coaxkabel heeft technisch wat beperkingen en kan misschien nog langer worden, ligt er maar net aan waar de koppeling met de coax infra van UPC plaatsvind. Zoiezo zit je al aan dikkere kabels bij die lengte's. Maar goed, je kan het altijd vragen, 'sponsored by UPC', of bij Reggefiber ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 14-01-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:59:
Wij zijn bereid om voor een paar tientjes een abbonement aan te sluiten en te testen, en als het niet werkt voor de eerste maand te betalen. Dat betekent dat een jaarcontract geen optie is. De vraag is dus, kent iemand een adsl provider die nu nog maandabbonementen aanbiedt?

De huizen tegenover ons clubgebouw zijn nieuwer dan ons, en aangesloten op een andere centrale (2,5km) die ook nieuwer is.

Opties zoals 3g/4g en straalverbindingen zijn we ook naar aan het kijken, maar als adsl gewoon werkt ondanks de afstand is dat de goedkoopste en makkelijkste oplossing :)
Straalverbinding is vele malen duurder dan enkele tientjes, en zit vaak een zakelijk meerjarig contract aan vast.
Het is dan wel stabiel, en snelheden van honderden Mb/s zijn haalbaar.

Op afstanden van 5200 meter haal je misschien 1Mb/s, meer niet.
En dan is het nog maar de vraag of het stabiel is (hoe lang ligt die kabel al in de grond?).

Ik denk dat 4G je beste optie is, hoewel je dan te maken hebt met een datalimiet.
Pagina: 1