Edimax EthernetCard + Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik krijg op mijn IBM Thinkpad i1200 (machine nummer: 1161-257) een ethernet card van edimax niet werkend.

Het type nummer van de kaart is EP4103. Het is een 10/100MBit, toen ik hem had opengesloopt zag ik dat er een RTL8139 chip in zat. Dus het lijkt me dat ie in 1 keer zou moeten kunnen werken onder Linux.

Helaas de 8139too driver pakt hem niet. Ik denk dat deze CardBus-kaart(PCMCIA) net op wat andere IO adressen werkt dan een standaard 8139 PCI-kaart.

Mijn Linux distributie is Mandrake 8.
Is er toevallig iemand die ook een thinkpad i1200 met linux heeft ?? Want er zijn wat dingetjes die nog niet lekker lopen ;) Ookal ben ik al zeer te vreden met Linux, Linux herkent mijn hardware stukken beter dan windows 98se :Y) . Alleen mijn winmodem gaat niet goed(Nou en).

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:23
Ik heb dezelfde ethernet kaart, maar dan in een Compaq Armada E500. Ik krijg hem ook niet aan de praat, niet onder Mandrake en niet onder RedHat.
Het zal vast wel ergens in de cardbus ondersteuning zitten ofzo, maar ook ik ben er nog niet uit :(

Een vorige ethernetkaart (ook pcmcia, maar dan 10 mbit van Edimax) deed het perfect onder Linux, gewoon met de ne2k-pci module

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ja mijn 10 MBit kaart doet het ook goed. Alleen die 100MBit kaart niet ookal is het een gewone Realtek 8139 en die wordt opzich goed ondersteunt door Linux.

Op de verpakking van die edimax kaart staat ook duidelijk dat hij ondersteunt wordt door Linux. De driver zit er ook bij.

Ik ben nu -voor zover ik tijd heb- de bijgeleverde driver (rtl8139.c) met de Mandrake driver (8139too.c) aan het vergelijken. En zie dat er waarschijnlijk wat entries voor I/O adressen van die PCMCIA kaart missen. Maar ja als iemand de oplossing weet zou ik het graag willen weten. Sources doorspitten kost zoveel tijd :+

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?