Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan;BUMA STEMRA / POLITIE virus

Pagina: 1
Acties:

• PATAQUE
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-05 07:50
Goede middag Tweakerz,

Ik heb gister avond met mijn virusscanner aan wat albums gedownload via

thepiratebay en Spotnet

Niks mis mee, alles binnen.

tot ik vanochtend mijn computer aanzette en dit scherm mij recht in de ogen aankeek '

Afbeeldingslocatie: http://buma-stemra-virus.isoke.nl/virusplaatje.jpg

dus ik via dit : http://buma-stemra-virus.isoke.nl/

het blokkeerende scherm in stappen eraf gegooit ( rescue CD gemaakt )

vervolgens alle stappen gevolgt, maar kom bij sommige stappen niet uit.

hier word gesproken in stap 9 over .EXE bestanden met rare namen, die ik niet kan vinden in de map die daar word genoemt;

STAP 8: Ga naar bestandsbeheer, kies voor discs en kies de schijf waar je windows op staat. Navigeer daarna naar de volgende locatie: C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Apllication Data

neem ik aan dat het C:\Users\Dylan\AppData is?

voor de rest start mijn computer op, virussen verwijderd, maar deze bestandjes niet gevonden met het programma'tje waar ik ze mee zou moeten vinden. Geen .EXE

iemand hulp? :|

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou zelf Hitman Pro downloaden en een kickstarter USB stick maken. Dan booten vanaf de USB stick en je PC scannen. De eerste keer schoonmaken is gratis, dan heb je geen licentie nodig.

Alternatief kan je ook de Kapersky Rescue disk maken. Daarmee kan je ook je systeem offline scannen en het virus hopelijk verwijderen.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 23:19

@r!k

It is I, Leclerq

Even in mapopties verborgen bestand en mappen weergeven aanzetten. Application data is een andere map dan Appdata.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• PATAQUE
@r!k schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:45:
Even in mapopties verborgen bestand en mappen weergeven aanzetten. Application data is een andere map dan Appdata.
Dit heb ik gedaan, maar ik zie hem nogsteeds niet.

• PATAQUE
CMD-Snake schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:44:
Ik zou zelf Hitman Pro downloaden en een kickstarter USB stick maken. Dan booten vanaf de USB stick en je PC scannen. De eerste keer schoonmaken is gratis, dan heb je geen licentie nodig.

Alternatief kan je ook de Kapersky Rescue disk maken. Daarmee kan je ook je systeem offline scannen en het virus hopelijk verwijderen.
Heb ik gedaan die rescue CD, Zoals ik vertelde zoek ik deze .EXE bestandjes

Verwijderd

PATAQUE schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:29:
Goede middag Tweakerz,

Ik heb gister avond met mijn virusscanner Wat albums gedownload via

thepiratebay en Spotnet
Mensen die kunnen downloaden met een virus scanner vanaf een geblokeerde site? 8)7

Maar even zonder dollen "Deze" Exe bestanden kunnen ook een andere generieke naam hebben.
Wil je echt hulp vertel eens wat meer over je software (windows 7, 8?)
En maak een hijack this log.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de emsisoft emergency kit downloaden.
Scanned je systeem echt zéér grondig en kan ondermeer ook hijack this logs nemen.
Succes!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
PATAQUE schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:46:
[...]
Dit heb ik gedaan, maar ik zie hem nogsteeds niet.
Je ziet dit mapje pas wanneer je het vinkje bij "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)" weghaalt.

Verwijderd

CMD-Snake schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:44:

Gewoon dit doen. HitmanPro Kickstart is hiervoor prima geschikt.

• PATAQUE
Okee, Ik gebruik Windows 7 Home Premium.

Ik heb gedownload met mijn virusscanner aan, dus die heeft mijn virusscanner niet gezien.

Hoe maak ik een Hijack this log?

Ik heb met Hitman PRO een scan gedaan, totaal 58 verdachte objecten gevonden en verwijderd, maar geen .EXE bestanden zoals in de uitleg word gegeven word in stap 9.

STAP 9: Zoek hier naar .exe bestanden met rare namen (deze namen worden random verzonnen door het virus) Dit kunnen meerdere bestanden zijn! Delete deze (rechter muisknop, move to trash)

[ Voor 51% gewijzigd door PATAQUE op 14-01-2014 17:25 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hier heb je een duidelijke en makkelijke how-to voor het maken van een HijackThis log.
Met autoruns van Sysinternals kan je kijken (als je deze kan draaien natuurlijk) of er een rare entry staat in het opstarten. Als alternatief kan je ook (indien mogelijk) kijken bij opstarten via msconfig.

• PATAQUE
LnC schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:23:
Hier heb je een duidelijke en makkelijke how-to voor het maken van een HijackThis log.
Met autoruns van Sysinternals kan je kijken (als je deze kan draaien natuurlijk) of er een rare entry staat in het opstarten. Als alternatief kan je ook (indien mogelijk) kijken bij opstarten via msconfig.
Alles is al gefixt, maar zoals ze vragen in stap 9, de verdachte .EXE bestandjes, die heb ik niet gevonden.
die zoek ik dus!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Je kan kijken in de logs van je anti-virus scanner of ze daar in vermeld staan.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

;)
Je blijft maar hammeren op het (willen) vinden van een paar .exe's. Ben je a twee dagen nog steeds vast op punt 9, of heb je de latere stappen ook al gezet? Mogelijk zijn die random .exe-files verleden tijd. Zeker als je ondertussen extra opschoon-acties hebt uitgevoerd.

[semi-offtopic] Ben ik de enige die die isoke.nl-site tenenkrommend slecht vindt? Geen verschil tussen XP-indeling en later, typos in redelijk essentiele namen...)[/]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• PATAQUE
Jester-NL schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:43:
;)
Je blijft maar hammeren op het (willen) vinden van een paar .exe's. Ben je a twee dagen nog steeds vast op punt 9, of heb je de latere stappen ook al gezet? Mogelijk zijn die random .exe-files verleden tijd. Zeker als je ondertussen extra opschoon-acties hebt uitgevoerd.

[semi-offtopic] Ben ik de enige die die isoke.nl-site tenenkrommend slecht vindt? Geen verschil tussen XP-indeling en later, typos in redelijk essentiele namen...)[/]
A; Heb al meerdere acties uitgevoerd, en alles lijkt in orde

B; Op je Semi offtopic, heel klote ja, want Documents and Settings, zit niet meer in windows7

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-11 09:24
Ik had ook dit fijne virus op mijn laptop staan, ik heb het eraf gekregen door een systeemherstel uit te voeren en met een schone lei te beginnen (via het Windows 8.1 opstartscherm>geavanceerde opties)
Laptop was maar een paar weken oud, stond toch nog niet veel op.

Maar welk programma moet ik nu installeren om dit soort ongein in de toekomst te voorkomen ?
Malware bytes, HitmanPro, etc ?

Getypt vanaf Ipad, laptop houd ik nog even offline......

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
bluemoon23 schreef op zondag 14 september 2014 @ 00:03:
Ik had ook dit fijne virus op mijn laptop staan, ik heb het eraf gekregen door een systeemherstel uit te voeren en met een schone lei te beginnen (via het Windows 8.1 opstartscherm>geavanceerde opties)
Laptop was maar een paar weken oud, stond toch nog niet veel op.

Maar welk programma moet ik nu installeren om dit soort ongein in de toekomst te voorkomen ?
Malware bytes, HitmanPro, etc ?

Getypt vanaf Ipad, laptop houd ik nog even offline......
Met software kun je niks doen, want virusscanners liggen altijd achter, dus je bent te laat.

Wat wel helpt is je pc zwaarder beveiligen, dus anders instellen.
2e is leren wat je wel en niet mag doen met je pc. je weet wel, illegale software en dingen die de meesten normaal vinden, maar toch niet goed zijn.
Dus zoek site's die meer uitleg geven over beveiligen pc, en virusscanner en firewall is nodig, maar voor de rest is het laagste/slechtste beveiliging wat er is, want beide helpen niet.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

• Backuppen. En bedenk: 1 backup is geen backup (want gaat kapot wanneer je het nodig hebt). Een ongeteste backup is geen backup (want blijkt kapot als je het nodig hebt). RAID is geen backup (delete = delete). Kopieren naar een andere, standaard bereikbare, schijf is geen backup (bij besmetting wordt ook die besmet).
  • Updaten: update alles, zowel OS als alle applicaties. Gebruik dus geen warez, want die kan je vaak niet updaten zonder de crack te slopen ;)
  • Rechten: NOOIT met adminrechten browsen / werken / spelen. Enkel rechten verhogen tijdens bewuste installaties.
  • Accounts: op gedeelde PC's losse accounts per persoon. En geen van die accounts adminrechten geven.
  • In de browsers: Java liefst verwijderen, anders uitschakelen (dat geldt niet voor Javascript). Flash en Silverlight als het even kan ook standaard uitschakelen. Waar je het echt nodig hebt: enkel inschakelen wanneer nodig. Bijv bij Firefox kan dat prima.
  • Goede vcanner kan geen kwaad (dus niet per se de snelste of goedkoopste).
  • Zeker bij gedeelde PC's het moeilijkst: gezond verstand, warez/cracks/... wantrouwen, en niet zomaar klikken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1