Boot options laat geen DVD drive zien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 14:32
Hallo allemaal,

Sinds vandaag heb ik mijn laptop binnengekregen waar een pre-installed windows 8 opstaat.

Omdat ik graag terug wil naar Windows 7 ging ik dus naar mijn Bios menu maar bij Boot devices staat alleen "Windows Boot Manager" en verder staat er niks..

Het gaat dus om een UFEI maar na het uitzetten van de Secure Boot, verschijnt mijn DVD drive nog steeds niet...

Iemand die weet hoe dit opgelost kan worden waardoor ik gewoon windows 7 erop kan zetten? :(

Het gaat om een Asus N56 laptop

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 14-01-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:24
Je moet ook even Launch CSM oid aanzetten meen ik, anders ziet ie hem inderdaad niet. CSM is een compatibiliteitsmodus vandaar (Compatibility Support Module).

Ben benieuwd of jij er W7 op krijgt. Is die legaal? Mijn W7 crack die overal werkt wilde namelijk op de N56 pre-installed W8 met geen mogelijkheid werken.

Succes!

[ Voor 7% gewijzigd door Aardwolf op 14-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
marcel87 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:25:
Je moet ook even Launch CSM oid aanzetten meen ik, anders ziet ie hem inderdaad niet. CSM is een compatibiliteitsmodus vandaar (Compatibility Support Module).

Ben benieuwd of jij er W7 op krijgt. Is die legaal? Mijn W7 crack wilde op de N56 pre-installed W8 met geen mogelijkheid werken namelijk.
Heb helaas ook geen legale... Wat zou jij doen.. Windows 8 erop laten of?

Er komt binnenkort toch een SSD in want de HDD maakt een lichte brom geluid en is echt retetraag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Fijn he, W8 pre-installed?!?! Ik was er ook al zo blij mee. :9

Ja je kan het proberen. Weet wel dat je de W8 er ook zo maar niet meer op zet, aangezien de fabrikant ws geen CD heeft meegeleverd. De legale download van W8 kan alleen als je een code hebt gekocht, OEM codes werken daar niet op... althans bij mij niet. Ik heb uiteindelijk een W8 gedownload van usenet, de code pakt ie daarna automagisch uit de BIOS op... zonder dat je dus een crack nodig hebt.

Je kan het dus proberen om W7 te installeren, maar dan zou je eerst even een kloon/volledige image van die W8 schijf moeten maken... dan kan je die altijd nog terug zetten.

In dit topic: Windows 8 laptop product code heb ik toentertijd een dik verhaal met mijn issues beschreven. Misschien heb je er wat aan, ter inspiratie ofzo. haha

[ Voor 12% gewijzigd door Aardwolf op 14-01-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
marcel87 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:30:
Fijn he, W8 pre-installed?!?! Ik was er ook al zo blij mee. :9

Ja je kan het proberen. Weet wel dat je de W8 er ook zo maar niet meer op zet, aangezien de fabrikant ws geen CD heeft meegeleverd. De legale download van W8 kan alleen als je een code hebt gekocht, OEM codes werken daar niet op... althans bij mij niet. Ik heb uiteindelijk een W8 gedownload van usenet, de code pakt ie daarna automagisch uit de BIOS op... zonder dat je dus een crack nodig hebt.

Je kan het dus proberen om W7 te installeren, maar dan zou je eerst even een kloon/volledige image van die W8 schijf moeten maken... dan kan je die altijd nog terug zetten.
Wat een gedoe... Ik denk dat ik Windows 8 er nog maar even op laat totdat ik een SSD heb 8)7

Weet je toevallig hoe ik de mappen kan zien in Windows 8? (C folder en D folder etc)

Bij Windows 7 stond het gewoon bij "Deze computer" maar Windows 8... nooit mee gewerkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Even classic shell installeren, maakt het leven met W8 al een stuk makkelijker.... dan heb je weer een startmenu voor nu. Via de verkenner zie je gewoon wat jij wilt zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

"Deze computer" staat nog steeds in W8. En bibliotheken (zijn 'weg' na upgrade naar 8.1) moet je even aanklikken in het contextmenu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 21:31
maar Windows 8... nooit mee gewerkt :?
je hebt niet eens geprobeerd om iets te doen in Windows 8... zou je niet eerst even de moeite nemen om kennis te maken met het systeem alvorens de boel af te kraken en moeilijk te zitten doen? en nee... probeer het eerst zonder classic shell, kijk er een weekje tegen aan en beslis daarna of je het zo laat of toch de moeite neemt

dit is toch niet net als vista "omdat de buurman zei dat het slecht was"? want daar lijkt het wel op.
het zou zonde zijn als je later:
1. alsnog merkt dat Windows 8 toch prettiger werkt voor jou, als je het tenminste gebruikt zonder modificaties
2. alsnog over moet op Windows 8 omdat je net die ene app wil hebben
3. problemen krijgt met je Windows 7 installatie (want die was niet legaal)
4. geen cent terug krijgt van je leeggeplunderde bankrekening vanwege je illegale software en de nieuwe verscherpte regels

dus nogmaals: probeer het eerst eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
xFeverr schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:42:
[...]

je hebt niet eens geprobeerd om iets te doen in Windows 8... zou je niet eerst even de moeite nemen om kennis te maken met het systeem alvorens de boel af te kraken en moeilijk te zitten doen? en nee... probeer het eerst zonder classic shell, kijk er een weekje tegen aan en beslis daarna of je het zo laat of toch de moeite neemt

dit is toch niet net als vista "omdat de buurman zei dat het slecht was"? want daar lijkt het wel op.
het zou zonde zijn als je later:
1. alsnog merkt dat Windows 8 toch prettiger werkt voor jou, als je het tenminste gebruikt zonder modificaties
2. alsnog over moet op Windows 8 omdat je net die ene app wil hebben
3. problemen krijgt met je Windows 7 installatie (want die was niet legaal)
4. geen cent terug krijgt van je leeggeplunderde bankrekening vanwege je illegale software en de nieuwe verscherpte regels

dus nogmaals: probeer het eerst eens
Omdat ik Windows 7 gewend ben wil ik het liefst gewoon windows 7 blijven gebruiken.
Het is een laptop waarmee ik dus huisstijlen, Flyers etc moet maken en om dan in de tussentijd nog even te gaan kijken hoe alles in mekaar zit... nee bedankt. Heb al een deadline namelijk voor mijn producten :)

Vandaar dat ik dus zo snel mogelijk Windows 7 wil maar ik heb de Classic Shell erop gezet en het is nu gewoon fijn om met windows 8 te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Windows 7 lijkt erg veel op Windows 8, dus zeker met classic shell zul je geen problemen ondervinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Heb je wel eerst de upgrade gedaan naar Windows 8.1 dan? En dan eventueel een 'startmenu vervanger' (of gewoon even wennen aan nieuwe startmen), vervolgens de metro interface beetje uitschakekelen en klaar ben je.

Terug naar Windows 7....veel te veel gedoe joh en je bent gewoon legaal bezig en je topic kan gewoon openblijven O-)

[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 14-01-2014 20:36 ]

Pagina: 1