Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-08 14:22
Ik heb laatst de pricewatch: Asus N56VB-S4062H gekocht, en was er erg tevreden over, behalve dat er geen SSD in zat. Dus ik heb de HDD er uit gehaald, SSD in de plaats gezet, en de HDD in een caddy in de cd speler slot geschoven. Toen heb ik dus windows 8 opnieuw op de SSD moeten installeren.
Ik begin me nu alleen af te vragen of de laptop de videokaart die er in zit wel herkent, aangezien sommige spellen (team fortress 2, dota 2) erg moeizaam draaien, en ik t idee had dat deze spellen toch wel soepel zouden moeten gaan. De FPS valt erg tegen en om de zoveel tijd blijft het scherm zelf een seconde totaal hangen (in team fortress 2 loopt de character wel verder, blijft dus niet stil staan).

Is er een manier om te controleren dat mijn laptop tijdens games de goeie videokaart gebruikt?

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Weet je 100% zeker dat je de Nvidia drivers wel geïnstalleerd hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, kijk eens of je de drivers van nvidia er op hebt staan en dat de games op de GPU is ingesteld in het nvidia control panel.

Je kun het ook zien met afterburner, en dan bij de gpu eigenschappen op het beeld weer geven, als dat te zien is 'de core kloks en volledige snelheid' dan werkt je nvidi gpu op dat moment.

Ik heb zelf ook een Asus laptop maar ik merk dat als je de laptop niet op het netstroom hebt aangesloten dat dan juist de intel gpu het werk gaat doen, dit is geloof ik ook niet te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
Ik heb de drivers geinstalleerd, alleen heb ik erg weinig opties. Het zou kunnen dat ik inderdaad veel heb gespeeld zonder netstroom, wist niet eens dat dat invloed had.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CBnPoPa.jpg

Neil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:22

Thomg

Aww yiss

Dit is wel degelijk te veranderen.

Dit kan je doen door eerst High performance aan te klikken en vervolgens bij manage 3d settings aan te vinken dat de laptop altijd Nvidia moet gebruiken.
Als het goed is wordt het nu iedere keer automatisch toegepast zodra je naar High Performance modus gaat.

Doe dat dus even.
Ik heb exact dezelfde laptop namelijk :+

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 14-01-2014 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-08 20:03
waarschijnlijk heb je ook de keuze om van videokaart te switchen, rechtermuisknop op je spel--> kijk even of daar een submenutje in staat of je de grafische kaart kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neiltwo2
Thomg schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:01:
Dit is wel degelijk te veranderen.

Dit kan je doen door eerst High performance aan te klikken en vervolgens bij manage 3d settings aan te vinken dat de laptop altijd Nvidia moet gebruiken.
Als het goed is wordt het nu iedere keer automatisch toegepast zodra je naar High Performance modus gaat.

Doe dat dus even.
Ik heb exact dezelfde laptop namelijk :+
wat bedoel je met high performance aan klikken?
rutger465 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:02:
waarschijnlijk heb je ook de keuze om van videokaart te switchen, rechtermuisknop op je spel--> kijk even of daar een submenutje in staat of je de grafische kaart kan aanpassen
Ookal zou dat kunnen, ik zou graag mijn onboard videokaart zo min mogelijk gebruiken, maximale er uit halen, altijd.

[ Voor 27% gewijzigd door Neiltwo2 op 14-01-2014 14:26 ]

Neil

Pagina: 1