Beste Tweakers,
Graag zou ik een beroep willen doen op jullie expertise.
Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik gebruik mijn laptop voornamelijk om media te consumeren (gebruik XBMC en VLC).
Nu Presario CQ61, 4GB RAM, AMD Athlon II Dual core M320 2.10 GHz. +/- 5 jaar oud
Situatie:
-Met WiFi van/naar router.
-Internet, Office gebruik.
-Film kijken (met HDMI naar surround receiver en die weer met hdmi naar 1080 plasma)
de laatste Dolby Surround varianten kunnen doorgeven.
-Muziek (met USB naar DAC die op stereo versterker)
-Nog wat kleine applicaties.
-Niet video bewerking en andere zware toepassingen ook niet gamen. (straks mss Steam box maar ben echte console gamer lui op de bank)
-Snel opstarten heb begrepen dat SSD hier niet noodzakelijk voor is, dat ik met de huidige processoren al duidelijk verbetering ondervind in vergelijking met mijn huidige laptop
-Vind uiterlijk van laptop belangrijk (liefst ook 13")
Budget tot €600 liefst goedkoper.
Hier mijn vragen:
Kan ik beter voor een goedkopere i3 oplossing gaan die gewoon Bluy Ray rips aan kan (zwaarste bestanden op dit moment heb ik begrepen)
bv. Asus Vivobook S300CA-C1084H
Of kan ik beter voor bijv. deze gaan: Asus X550CC-XX043H
deze heeft een aparte video kaart.
De Lenovo IdeaPad U310 Touch (MB665MH) leek mij ook wel een leuk ding.
Om in de toekomst 4K media af te spelen op mijn toekomstige $k tv
Kan dat met de Asus X550CC-XX043H of kan ik dat vergeten. en nu dus beter een goedkopere lap-top kopen die ook mijn huidige gebruik ondersteund en later maar weer verder kijken?
Zo een heel verhaal.
Alvast bedankt.
Graag zou ik een beroep willen doen op jullie expertise.
Mijn laptop is aan vervanging toe. Ik gebruik mijn laptop voornamelijk om media te consumeren (gebruik XBMC en VLC).
Nu Presario CQ61, 4GB RAM, AMD Athlon II Dual core M320 2.10 GHz. +/- 5 jaar oud
Situatie:
-Met WiFi van/naar router.
-Internet, Office gebruik.
-Film kijken (met HDMI naar surround receiver en die weer met hdmi naar 1080 plasma)
de laatste Dolby Surround varianten kunnen doorgeven.
-Muziek (met USB naar DAC die op stereo versterker)
-Nog wat kleine applicaties.
-Niet video bewerking en andere zware toepassingen ook niet gamen. (straks mss Steam box maar ben echte console gamer lui op de bank)
-Snel opstarten heb begrepen dat SSD hier niet noodzakelijk voor is, dat ik met de huidige processoren al duidelijk verbetering ondervind in vergelijking met mijn huidige laptop
-Vind uiterlijk van laptop belangrijk (liefst ook 13")
Budget tot €600 liefst goedkoper.
Hier mijn vragen:
Kan ik beter voor een goedkopere i3 oplossing gaan die gewoon Bluy Ray rips aan kan (zwaarste bestanden op dit moment heb ik begrepen)
bv. Asus Vivobook S300CA-C1084H
Of kan ik beter voor bijv. deze gaan: Asus X550CC-XX043H
deze heeft een aparte video kaart.
De Lenovo IdeaPad U310 Touch (MB665MH) leek mij ook wel een leuk ding.
Om in de toekomst 4K media af te spelen op mijn toekomstige $k tv
Kan dat met de Asus X550CC-XX043H of kan ik dat vergeten. en nu dus beter een goedkopere lap-top kopen die ook mijn huidige gebruik ondersteund en later maar weer verder kijken?
Zo een heel verhaal.
Alvast bedankt.