Ik ben van plan om een nieuwe htpc te halen en ik heb momenteel de onderstaande configuratie. Het doel is voornamelijk stil en zuinig maar ik wil ook graag performance wanneer nodig.
Graag hoor ik nog even een bevestiging dat alle onderdelen bij elkaar passen, zo vaak stel ik geen "server grade" computers samen.
Ik twijfel nog een beetje over de temperatuur, de passieve koeler zou deze cpu aan moeten kunnen maar deze kast heeft ook al geen standaard exhaust fans, wellicht dat ik die er bij moet halen. Ik vind het sowieso een aparte keuze dat deze kast 3 intake fans heeft want naar mijn ervaring is exhaust haast belangrijker.
De belangrijkste / zwaarste software die erop gaat draaien is waarschijnlijk: Windows 8, FlexRaid tRAID, Plex Server & Client, Bitcasa, SABnzbd en Sick-Beard.
Ik had eerst voor een i3-*t processor gekozen vanwege de zuinigheid maar heb deze toch ingeruild voor een ander model aangezien deze *t versies nauwelijks te krijgen zijn en ik nu ook nog de mogelijkheid heb om er mee te gaan gamen in de toekomst (na het plaatsen van een videokaart).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3 4340 Boxed | € 131,99 | € 131,99 |
| 1 | Supermicro X10SAE-O | € 206,84 | € 206,84 |
| 5 | WD Red SATA 6 Gb/s WD40EFRX, 4TB | € 156,86 | € 784,30 |
| 1 | Silverstone Grandia SST-GD07B | € 117,10 | € 117,10 |
| 1 | Kingston DataTraveler Ultimate 3.0 G3 32GB Grijs | € 28,- | € 28,- |
| 2 | Silverstone SST-CP06 4x SATA | € 8,17 | € 16,34 |
| 1 | Silverstone NT01-PRO | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Logitech K400 Wireless Touch Keyboard | € 31,47 | € 31,47 |
| 1 | Crucial CT2KIT102472BD160B | € 144,99 | € 144,99 |
| 1 | Corsair RM750 | € 98,99 | € 98,99 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 79,50 | € 79,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.697,52 | |
Graag hoor ik nog even een bevestiging dat alle onderdelen bij elkaar passen, zo vaak stel ik geen "server grade" computers samen.
Ik twijfel nog een beetje over de temperatuur, de passieve koeler zou deze cpu aan moeten kunnen maar deze kast heeft ook al geen standaard exhaust fans, wellicht dat ik die er bij moet halen. Ik vind het sowieso een aparte keuze dat deze kast 3 intake fans heeft want naar mijn ervaring is exhaust haast belangrijker.
De belangrijkste / zwaarste software die erop gaat draaien is waarschijnlijk: Windows 8, FlexRaid tRAID, Plex Server & Client, Bitcasa, SABnzbd en Sick-Beard.
Ik had eerst voor een i3-*t processor gekozen vanwege de zuinigheid maar heb deze toch ingeruild voor een ander model aangezien deze *t versies nauwelijks te krijgen zijn en ik nu ook nog de mogelijkheid heb om er mee te gaan gamen in de toekomst (na het plaatsen van een videokaart).