CPU upgrade zinvol?

Pagina: 1
Acties:

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik hoop dat dit het juiste subforum is voor mijn vraag.

De afgelopen periode heb ik de BF4 singleplayer (op wat minder legale wijze) gespeeld. Het draaide op mijn hardware in principe redelijk, dus heb ik nu de volledige versie aangeschaft.
Echter kwam ik er met de multiplayer achter dat mijn CPU toch duidelijk te zwak is. Gemiddeld haal ik tussen de 12 en 30fps (meer richting de 12 dan de 30...).

Ik speel hem nu dus op een AMD Phenom X3 720 (overgeclocked op 3,2).
Volgens de minimum vereisten zou dat voldoende moeten zijn, maar dat is dus duidelijk niet het geval.
Wat ik online heb kunnen vinden is dat BF4 toch echt wel van meer cores houdt. Dus mijn 3 cores zijn niet genoeg.

Op dit moment heb ik het budget niet om echt te gaan upgraden, maar vind het toch wel zonde om de game niet (soepel) te kunnen spelen.
Bij v&a zie ik voor 50euro nog wel een X6 1055 staan. Dat is een bedrag wat ik nog wel aan dit systeem wil spenderen.

Denken jullie dat ik met die extra 3 cores een merkbaar verschil zal hebben in verhouding tot de oude situatie?

Hier even de rest van mijn specs:
ASUS M4N78_PRO
MSI GTX 660-2GB
6GB geheugen

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat dingetje zou al een leuke boost moeten geven, al is je videokaart ook een behoorlijke bottleneck.

People as things, that’s where it starts.

• fm77
  • Niet online
Is dat ook echt zo? In mijn google zoektocht lees ik dat zelfs die cpu het niet echt lekker trekt. Maar dat ging voornamelijk over de bèta.
Dus voor ik 50euro ga uitgeven aan deze toch al verouderde setup wil ik het wel zeker weten dat ik er toch wel iets meer op vooruit ga. :)
Want zou ik nou van ±15fps naar ±18 gaan dan is dat het natuurlijk niet waard :P

De videokaart ben ik niet echt bang voor. Die zou het makkelijk moeten trekken.

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-02 18:26
Welke resolutie speel je?
Speel je op medium/high of ultra?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, een GTX660 trekt dat alles behalve makkelijk, ik denk dat een x6 het systeem wel aardig in balans brengt. Ultra op fullHD kun je wel vergeten, maar ik denk dat iig medium op fullHD prima moet gaan. AA uitzetten zal al wonderen doen.

People as things, that’s where it starts.

• fm77
  • Niet online
Ik speel op fullHD.
En de settings maken niet veel uit. Of ik nu op low of high speel, de fps blijven hetzelfde. Het is dus echt de cpu die het probleem vormt.
Ik ben al in de settings van het spel gedoken. Cores ge-unparked (dit hielp wel iets).
Zelfs nog n poging gedaan om een 4e core te unlocken, maar dat resulteerde alleen maar in een niet opstartende windows.

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-02 18:26
Een vriend van mij speelt op zijn gtx660 op high met een amd phenom ii x4 965. 8gb ram. een upgrade naar de phenom die jij aangaf heeft denk ik veel nut;

[ Voor 27% gewijzigd door th3sander op 14-01-2014 12:48 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:04
https://www.asus.com/Motherboards/M4N78_PRO/#support
Hij staat ook op de support list, dus dat is inderdaad geen slecht idee.

Staat het geheugen nu in single of dual channel? Dat kan bij BF4 ook nog wel uitmaken.

• fm77
  • Niet online
Om eerlijk te zijn heb ik me nooit echt verdiept in single of dual channel geheugen.
Het zijn 2 reepjes van 2 en 2 van 1.. Dus volgens mij niet.
En helaas zag ik net dat die X6 al verkocht is. De anderen die ik zag zitten rond de 85 en 100 euro aan (X6 1100t), maar dat geld ga ik er niet meer in steken.

Dank voor de antwoorden. Mocht er nog ergens een leuke 6core te vinden zijn voor rond de 50euro dan ga ik daarvoor. :)
Pagina: 1