Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook 2010] Meerdere agenda's

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 18:08
Ik heb hier een situatie waarbij 2 dames in de agenda's van zo'n 10 medewerkers agendaitems moeten plannen.

- Dame A doet dit al geruime tijd probleemloos
- Dame B doet het werk sinds kort, maar werkt onder de account van Dame A in Windows. Dit levert diverse problemen op met andere zaken en is dus niet wenselijk.

Nu heb ik onlangs onder de Windows-account van dame B in Outlook de outlookaccount van dame A toegevoegd. Ze heeft nu dus twee Outlookaccounts in haar outlook en kan dus vanuit 2 mailboxen mailen en heeft daarbij de keuze om bij een mail op te geven vanaf welke account ze wil mailen. Dat werkt prima.

Voor de agenda niet helemaal: inmiddels zijn beide dames door alle medewerkers geautoriseerd om in hun agenda's items te plaatsen, echter:

Als dame A een agendaitem plaatst in een andere agenda, dan kan ze dit rechtstreeks doen (je ziet dan alleen titel en locatie). Als Dame B dit probeert, dan lukt het ondanks de machtigingen niet en plaatst ze feitelijk een agendaverzoek, waarbij je een veld "Aan" ziet, degene aan wie je een vergaderverzoek doet.

Bovenin dit verzoek zie je dan staan dat dit gebeurt vanaf de account van Dame A (dameA@bedrijf.nl), maar deze account kun je niet wijzigen vanuit dit agenda-item, zoals je dat wel kunt als je een mail verstuurd (dan kun je kiezen welke account je wil gebruiken)

MIjn eerste vraag is: waar beinvloed je vanaf welke account je in de andere agenda's een vergadering plaatst. Hij staat standaard op dame B en ik kan dat niet wijzigen.

Tweede probleem is dat dame B onder Terminal server werkt onder haar eigen account, maar ook gewoon in het domein (niet via een laptop). Als zij via TS werkt lijkt ze niet gemachtigd te zijn, als ze op haar laptop inlogt is ze wel gemachtigd om rechtstreeks in de agenda's te plaatsen.

Onder beide logins gebruikt ze hetzelfde Outlookaccount, hoe kan het dat de machtigingen niet dezelfde uitwerking hebben?

(Ik ben hier niet de beheerder, de IT-afdeling heeft aangegeven dat deze situatie niet anders in te richten is... en daar moeten ze het maar mee doen)

edit: mijn agenda staat bijv. standaard voor iedereen helemaal open. Onder TS kan Dame B alleen een vergaderverzoek doen, onder domein kan ze direct inplannen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stefke op 14-01-2014 12:10 ]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Controleer of ze op beide computers haar eigen Exchange account als eerste account heeft toegevoegd en niet die van Dame A. Als er een nieuw mail profiel wordt aangemaakt weet je dit zeker.

Wanneer de rechten goed staan kan ze met haar eigen gebruikersaccount ook de mailbox van Dame A toevoegen. Zie: http://www.msoutlook.info/question/841

Let er ook op dat ze de nieuwe afspraak aanmaakt dmv een dubbelklik op het tijdstip in de agenda van de andere persoon. Wanneer ze schrijfrechten heeft in deze agenda van deze persoon wordt er een afspraak aangemaakt ipv een vergaderverzoek.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info