Hoe spotify interface te gebruiken ipv Sonos interface?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-09-2019
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik de populaire sonos setup gekocht. Dit zou handig zijn vooral in combinatie met Spotify. Maar om eerlijk te zijn vind ik de Sonos interface een verschrikking. Wat een onhandige app. Buiten het feit dat je niet gedetailleerd kan zoeken, kan hij soms niet dezelfde muziek vinden die je met exacte dezelfde zoekopdracht wel op spotify kunt vinden. Ik kan er lang over uitwijden maar wat mij betreft is het een draak van een applicatie. Ik heb een abonnement op Spotify omdat het juist zo intuitief en handig werkt. Ik ben dus op zoek naar oplossing. Ik heb al veel gezocht maar nog niet gevonden.

Dus mijn vraag is als volgt:
1. Is er een manier waarop ik wel de spotify interface kan gebruiken in combinatie met de hardware van Sonos. een bypass? Of een soort plugin?

2. Is er een goed alternatief voor Sonos waarmee je wel Spotify optimaal kunt gebruiken en tegelijkertijd m.b.v. WiFi muziek kunt beluisteren? Ik heb een PC. Daarbij wil gebruik maken van mijn ouderwetse stereoset :p

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
Met de Bluesound node kan dat. Heb je ook nog eens een betere DAC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:14
1). Naar mijn weten niet. Nog nooit van een andere manier gehoord althans, ben zelf vrij tevreden met de Sonos app. Wat ik alleen mis is Spotify Radio in de app van Sonos, maar die bal ligt hiervoor bij Spotify (aldus Sonos).

2). Alternatieven genoeg, maar werkt vaak toch iets anders. Soms niet geheel multiroom, synchroon en stabiel. Bose heeft onlangs de SoundTouch speakers uitgebracht, Pure heeft een systeem, Philips Fidelio is er, en zo zijn er nog wat systemen. Bovendien zou je met WiFi direct speakers of Airplay speakers ook direct vanuit de Spotify app kunnen streamen. (Voor Airplay heb je wel een Apple device nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
RvP32 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:12:
Met de Bluesound node kan dat. Heb je ook nog eens een betere DAC!
Hhhmm het lijkt erop alsof je met bluenode ook weer vastzit aan een interface van Bluenode. klopt dat?
Ten tweede bluenode is bluetooth klopt dat? ik heb geexperimenteerd met een simpele bluetooth verbinding (30euro totaal) die de volledige audiosignaal doorgaf naar een bluetooth audioreceiver die vervolgens met tulp in mijn versterker geplugged zat. Maar die verbinding had kuren. Flinke vertraging. vervorming in de muziek. en als mijn arm boven bluetooth zender zat dan haperde hij. Ligt dat aan de kwaliteit van mijn bluetoothspullen of is dat inherent aan bluetooth in het algemeen. Btw zender en ontvanger staan 4 meter uit elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
remzor schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:52:
2). Alternatieven genoeg, maar werkt vaak toch iets anders. Soms niet geheel multiroom, synchroon en stabiel. Bose heeft onlangs de SoundTouch speakers uitgebracht, Pure heeft een systeem, Philips Fidelio is er, en zo zijn er nog wat systemen. Bovendien zou je met WiFi direct speakers of Airplay speakers ook direct vanuit de Spotify app kunnen streamen. (Voor Airplay heb je wel een Apple device nodig).
ik heb een prima stereoinstallatie. ik wil daarom alleen een WiFi bridge. En het liefste één waarbij ik het de algehele audiosignaal kan door streamen. En dan heb je ook geen speciale interface nodig. Maar totnogtoe niet gelukt om te achterhalen of dat mogelijk is. Weet jij welk systeem dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:36
Wat voor setup heb je? Als je een bijv een Connect of een Play met een Line in hebt zou je een kabel kunnen trekken of via een bluetooth dongel kunnen werken.
Zo iets zou wel moeten werken: pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 14-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
jip_86 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:43:
Wat voor setup heb je? Als je een bijv een Connect of een Play met een Line in hebt zou je een kabel kunnen trekken of via een bluetooth dongel kunnen werken.
Zo iets zou wel moeten werken: pricewatch: Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices
Ik heb zo een bluetooth dongle. Bluetooth 2.0. staat op 4 meter afstand van bluetooth receiver. Maar ik heb last van vertraging, vervorming en hapering... Misschien ligt dat aan de kwaliteit van de bluetooth dongle?

Mijn setup is: laptop-audio moet draadloos naar audio-in stereo. Zonder hapering, vertraging en vervorming. Op de laptop draai ik graag spotify. ik wil geen andere interface gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvP32
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-01-2021
sunthere schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:39:
[...]

Hhhmm het lijkt erop alsof je met bluenode ook weer vastzit aan een interface van Bluenode. klopt dat?
Ten tweede bluenode is bluetooth klopt dat? ik heb geexperimenteerd met een simpele bluetooth verbinding (30euro totaal) die de volledige audiosignaal doorgaf naar een bluetooth audioreceiver die vervolgens met tulp in mijn versterker geplugged zat. Maar die verbinding had kuren. Flinke vertraging. vervorming in de muziek. en als mijn arm boven bluetooth zender zat dan haperde hij. Ligt dat aan de kwaliteit van mijn bluetoothspullen of is dat inherent aan bluetooth in het algemeen. Btw zender en ontvanger staan 4 meter uit elkaar.
Nee, de bluesound node gaat over wifi of via een utp kabel en dan analoog naar versterker (of digitaal) omdat spotify nog niet in de app zit van Buesound, en dat nog wel even gaat duren, heeft bluesound een dongle ontwikkeld die nu bij de node zit en via de dongle (gaat in de usb-ingang op de node) kan je spotify luisteren vanuit de spotify app.. Althans zo heb ik het van de verkoper bij hobo hifi begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Mocht je een Play:5/Connect hebben dan kun je die evt ook aan een Airport Express koppelen en zo als input source gebruiken. Daarnaast lees je her en der dat Sonos DLNA ondersteund, dus mocht je software hebben die dat kan uitsturen dan ben je er ook.

Persoonlijk is dit voor mij 1 van de redenen om voorlopig nog bij mijn multi-room oplossing met Airfoil + Airfoil Speakers te blijven, kan gewoon iedere output via airplay daarheen sturen vanaf telefoon, tablet of laptop. Switch naar Sonos zou minimaal 1 Play:5/Connect betekenen om datzelfde te bereiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 14-01-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Sander schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:04:
Mocht je een Play:5/Connect hebben dan kun je die evt ook aan een Airport Express koppelen en zo als input source gebruiken. Daarnaast lees je her en der dat Sonos DLNA ondersteund, dus mocht je software hebben die dat kan uitsturen dan ben je er ook.

Persoonlijk is dit voor mij 1 van de redenen om voorlopig nog bij mijn multi-room oplossing met Airfoil + Airfoil Speakers te blijven, kan gewoon iedere output via airplay daarheen sturen vanaf telefoon, tablet of laptop. Switch naar Sonos zou minimaal 1 Play:5/Connect betekenen om datzelfde te bereiken.
Airfoil Ik heb een pc... dus dat gaat niet
Connect ik wil mijn oude stereo gebruiken
DLNA ik kan via internet niet vinden of spotify DLNA ondersteunt. Lijkt er niet op!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Apple tv en dan Airplay. Heeft goeie integratie met Spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Smithkj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:33:
Apple tv en dan Airplay. Heeft goeie integratie met Spotify.
ok ja na enig uitzoekwerk lijkt dit toch een oplossing te zijn!! Thnx

[ Voor 34% gewijzigd door sunthere op 14-01-2014 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Bedankt voor de comments.
Ik had eigenlijk Apple uitgesloten van de mogelijkheden maar de Airport Express is toch de oplossing. Ik heb voor 40euro tweedehands een airport express gekocht. Vervolgens Airfoil Rogue geinstalleerd en het loopt als een zonnetje ik kan nu gewoon lekker Spotify gebruiken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Llewy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 12:55
Airport Express is inderdaad een leuke en simpele oplossing. Waar ik echter voor was gegaan is een Raspberry Pi met XBMC (welke versie dan ook), welke ook ondersteuning biedt voor Airplay. Heb je er gelijk een mediacenter bij. Enige vereiste is dan wel een losse DAC of een HDMI-receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Llewy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:54:
Airport Express is inderdaad een leuke en simpele oplossing. Waar ik echter voor was gegaan is een Raspberry Pi met XBMC (welke versie dan ook), welke ook ondersteuning biedt voor Airplay. Heb je er gelijk een mediacenter bij. Enige vereiste is dan wel een losse DAC of een HDMI-receiver.
Interessant!
Een losse DAC? Zit er dan geen analoge audiouitgang op? En wat bedoel je met een HDMI-receiver. een HDMI ingang op de TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
@ Sunthere: nee, meestal niet meer. vaak alleen HDMI.

Een HDMI receiver; een (willekeurige) receiver met HDMI ingangen, zodat je t signaal kunt overbrengen.

over Airplay en XBMC: dat geeft op dit moment problemen voor zover ik heb begrepen (sinds ios7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Smithkj schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 14:41:
@ Sunthere: nee, meestal niet meer. vaak alleen HDMI.

Een HDMI receiver; een (willekeurige) receiver met HDMI ingangen, zodat je t signaal kunt overbrengen.

over Airplay en XBMC: dat geeft op dit moment problemen voor zover ik heb begrepen (sinds ios7).
Weet jij een goede DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunthere
Ok thnx!
maar dat is bij elkaar dan al 350,- ... best een hoop geld. een denon netwerk versterker kost hetzelfde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
sunthere schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:21:
[...]

Airfoil Ik heb een pc... dus dat gaat niet
Use Airfoil to send audio from your Mac or PC out to compatible receivers.

Je kan iig even de trial proberen:
http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sunthere schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:08:
[...]

Ok thnx!
maar dat is bij elkaar dan al 350,- ... best een hoop geld. een denon netwerk versterker kost hetzelfde toch?
Het is maar 275 Euro, hoor! Sonos, dat is pas duur spul en het geld niet waard. :9
Pagina: 1