Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-11-2024

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Ik heb nu nog een Western Digital doosje van een jaar of 5..? Op zich tevreden mee maar niet alle bestanden/formaten worden ondersteund, zoals bv dvd-menu's. De Mede8er en de Eminent lijken me spelers waarmee ik weer een tijd vooruit kan.

Ik wil nu een nieuwe speler die alle formats ondersteunt en de mogelijkheid biedt om films te streamen vanaf m'n pc, al dan niet bekabeld. Het zou ook fijn zijn om gewoon alles wat ik download aan films direct door te sluizen naar een evt ingebouwde harde schijf zodat ik daar altijd een keuze heb. YouTube op de TV is ook een wens. 3D is geen noodzaak, maar wel leuk extraatje/futureproof.

Hoe snel zou je een dvd (zeg 5GB) vanaf je PC naar je mediaspeler kunnen pompen via een ethernetkabel?

Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van een ingebouwde harde schijf als je alles kunt streamen? Of is dat puur voor diegenen die NIET kunnen streamen? (of zulke zware bestanden afspeelt dat je netwerk het niet aankan?) Of werkt het gewoon lekkerder (vlotter, duidelijker) als alles op de schijf van de mediaspeler staat ipv te moeten gaan wroeten in allerlei mappenstructuren?

Kun je vanaf het menu van deze spelers in een gedeelde map op m'n pc kijken of werkt het alleen andersom, dat je vanaf de pc de mediaspeler kunt benaderen?

Ik begrijp dat de Mede8er heel soepel werkt, een betere support/fijnere interface heeft en een groter gebruikersforum. De Eminent heeft dubbele wifi-antennes en de mogelijkheid een schijf in te bouwen. De Eminent kost me 119,-, de Mede8er 135,-

Wat zouden jullie adviseren op basis van dit verhaal?

http://youtu.be/gEABifBgwi8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Ok, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:24
VideoWolf schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:15:
Hoe snel zou je een dvd (zeg 5GB) vanaf je PC naar je mediaspeler kunnen pompen via een ethernetkabel?

Ik vraag me alleen af wat de toegevoegde waarde is van een ingebouwde harde schijf als je alles kunt streamen? Of is dat puur voor diegenen die NIET kunnen streamen? (of zulke zware bestanden afspeelt dat je netwerk het niet aankan?) Of werkt het gewoon lekkerder (vlotter, duidelijker) als alles op de schijf van de mediaspeler staat ipv te moeten gaan wroeten in allerlei mappenstructuren?

Kun je vanaf het menu van deze spelers in een gedeelde map op m'n pc kijken of werkt het alleen andersom, dat je vanaf de pc de mediaspeler kunt benaderen?
Afhankelijk van je netwerksnelheid (100Mbps of 1000Mbps), maar...

Een ingebouwde harde schijf is mijn inziens alleen handig als je geen centrale opslag hebt. Heb zelf een MED500x2 en daar heb ik geen harde schijf in: alles komt via de NAS. Ik weet niet wat voor bestanden je af wilt spelen, die een Gigabit netwerk niet aankan? Je kunt op de Mede8er gewoon favorieten aanmaken en dan ben je ook in één klik in de juiste map op je NAS/PC.

Je kunt dus vanaf de mediaspeler ook bij je PC. Als je echter geen NAS hebt en een PC aan wilt zetten als opslagpunt, kun je misschien toch beter een harde schijf overwegen, uit energie-oogpunt.

Het Youtube gedeelte gebruik ik niet, want werkt te traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWolf

VideoWolf

mijn viral video

Topicstarter
Dank voor je reactie. Ik heb net voor 75,- de 400X2S besteld. Zie geen toegevoegde waarde voor wifi, heb geen 3D TV. Verschil in chipset is denk ik alleen voor 3D. Verder is de functionaliteit van de 600 en 400 zo'n beetje hetzelfde, toch?

Ik heb m'n pc altijd aan, totdat ik ga slapen dus dat maakt niet uit. Kan me wel voorstellen als je download via je mediaspeler dat interne opslag handig is, voor 's nachts bv. Maar ik doe niks via Bittorrent, alles via nieuwsgroepen. Wordt dat ondersteund op de 400?

Maar downloaden op de pc gaat zo snel en soepel- en als ik HD soepel kan streamen naar m'n TV, zal ik die functie ook niet snel gebruiken...

Zoek ook nog een heel simpel spelertje voor m'n moeder- enige voorwaarde is dat ie alles afspeelt, dus ook dvd-menu's laat zien. Geen internet of speciale aansluitingen. Simpele, duidelijke interface. Heb zelf al een jaar een of 4 een WD-spelertje, bevalt mij prima maar speelt helaas geen dvd-menu's af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBI
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 14:22

MBI

Hoi,
bevalt de 400X2S?
Ik zoek ook een mediaplayer, die een mooie moviewall toont van de collectie (en die de informatie zelf van internet haalt), maar wat ik ook graag wil is daarnaast de mogelijkheid om via een app op mijn smartphone muziek af te laten spelen naar mijn stereo (zonder tv aan te doen). Ik zag nl dat er een 'gewone' stereo uitgang op de speler zit...
Kun je zeggen of dit ook kan?
Bedankt!