Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:21
Na lang tegenstribbelen, wil mijn vrouw dan eindelijk over op een smartphone. Ze is een sober maar doelmatige gebruiker, dus wil een degelijke telefoon waarmee ze zo lang mogelijk kan doen. Haar gebruikerswensen op dit moment zijn: whatsapp, foto-app om redelijke gelegenheidskiekjes te kunnen maken, een paar standaardapps zoals 9292 en betrouwbaar bellen. Dus geen games, videotoestanden of getweak. Dataverbruik zal voornamelijk thuis via wifi plaatsvinden.
Ze heeft nu een goedkoop telefoonabonnement zonder data (ik meen € 10/mnd) waar ze belminuten aan overhoudt. Dit abonnement loopt nog ongeveer een jaar door.

Ik heb gekeken naar een toestel om aan te schaffen, tussen de 130 en 150 euro. Meer geld lijkt me niet nodig, goedkoper heb ik niet gedaan zodat ik een toestel kan vinden dat zeker 3 jaar mee kan.

Ik kwam op dit lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1LG Optimus L5 II Wit€ 141,-€ 141,-
1Nokia Lumia 520 Wit€ 127,95€ 127,95
1Nokia Lumia 620 Zwart€ 151,97€ 151,97
1Samsung Galaxy Ace 2 i8160 Zwart€ 131,-€ 131,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 551,92

Het onderscheid Android (minimaal 4.1 ivm duurzaamheid) of Windows phone 8 (bij de Nokia) is mijn vrouw om het even. Het lijkt mij ook niet kritisch.

- Iemand betere suggesties?
- Zou een abonnement met toestel voordeliger zijn?

Alvast dank!

• Freedomfighter
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:44
als ik moet kiezen uit die lijst zou ik voor een Windows Phone gaan. Android in deze prijsklasse is geen pretje. Heel veel lagg. De Nokia's hierboven hebben toch een betere soc. De Lumia 620 heeft een LED waardoor foto's iets beter kunnen uitzien bij weinig licht t.o.v. de Lumia 520.

Uit de lijst hierboven zou ik voor de Lumia 620 gaan.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Je kan meschien een beter exotische chineese telefoon kopen als je dat wil ;)

const { signature } = await fetchProfile()

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:36

hidde212

Free your mind...

...and your ass will follow

• Highland
Dank, de chinees ziet er inderdaad érg strak uit. Maar is wel erg groot (had ik niet vermeld: formaat heb ik wat beperkt tot hoogte ca 120 mm, breedte ca 62 mm). Bovendien moet ze op haar telefoon kunnen vertrouwen, dus bij een defect moet het apparaat het weer snel kunnen doen (het idee dat ze naar China moet opsturen is een dealbreker, en hoe betrouwbaar/toegankelijk is Hongmi of andere Chinaphones met updates?).

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54

Chocoball

瞧好吧!

De Hongmi komt standaard met een ROM in het Chinees en Engels. Wel is er een multi language ROM beschikbaar. Beiden krijgen 1 keer per maand een OTA update. Toestel is voor de rond de 140 Euro te krijgen. De bouwkwaliteit is goed maar bij eventuele problemen binnen de garantie moet het toestel terug naar China.

Ik heb geen ervaring met de genoemde toestellen uit je lijstje. Ik zou reviews opzoeken over de toestellen en kijken of ze misschien ook bij de Mediamarkt of telefoonwinkel te bekijken zijn. Misschien een vooroordeel maar soms maakt het design en de kleur opeens heel veel uit en veel minder wat onder de motorkap zit of welk OS het heeft.

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:53

Momentumlol

Car Fanatic

Huawei Y300? pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart (Kan ook in wit)

En een los toestel kopen incl sim-only is goedkoper.
Ik heb ook een Y300, met daarbij een Sim-Only contract voor 15 euro per maand: 200 belminuten, onbeperkt sms en 1,5 GB internet @ 14,4mb/s.

Ohja en Huawei geeft 3-jaar pick-up en return garantie.

[ Voor 135% gewijzigd door Momentumlol op 16-01-2014 18:26 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:26

P_Tingen

omdat het KAN

Als je geen internet op je mobiel wil kun je al voor 3 euro per maand een SIM-Only abonnement nemen. Dan ben je vermoedelijk al snel goedkoper uit dan wanneer je prepaid belt.

Van Simyo weet ik uit eigen ervaring dat je kan switchen en dat je prepaidtegoed dan wordt omgezet naar x maanden sim-only. Andere providers - en misschien ook je vrouws huidige - bieden dat wellicht ook, kwestie van navragen.

Overigens denk ik dat je voor je eisen je budget rustig naar beneden kan bijstellen. Ik heb zelf een Wolfgang AT-AS40 van 120 euro. De Huawei is vergelijkbaar en inmiddels voor onder de 100 euro te verkrijgen. Ik doe ook geen games, maar waar ik hem voor gebruik (internetbankieren, whatsapp, adhoc foto's, ebooks lezen, RSS feeds lezen, beetje internetten) is hij 100% geschikt.

... en gaat over tot de orde van de dag

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Lumnia hebben bouwkwaliteit om die 3 jaar vol te houden.
Probleem dat ik in zijn algemeenheid merk aan drie jaar oude Androids, is dat ze vaak geheugen tekort komen doordat apps steeds groter qua mb's worden.

| live and give like no one else |

• 3x3

3x3

Momentumlol schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 18:21:
Huawei Y300? pricewatch: Huawei Ascend Y300 Zwart (Kan ook in wit)

En een los toestel kopen incl sim-only is goedkoper.
Ik heb ook een Y300, met daarbij een Sim-Only contract voor 15 euro per maand: 200 belminuten, onbeperkt sms en 1,5 GB internet @ 14,4mb/s.

Ohja en Huawei geeft 3-jaar pick-up en return garantie.
De telefoon heeft maar 512 mb geheugen.
Al is android zelf daar geschikter voor gemaakt,
merk je dat apps meer en meer geheugen nodig hebben.
dus in drie jaar zullen standaard apps als whatsapp of fb je telefoon traag maken.
Merk dat nu al met mijn Sony Mini Pro, met 384 mb.
Weinig geheugen, is duurkoop, waar je later veel spijt van krijgt.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:44
Android 4.4 is inderdaad geschikter gemaakt voor minder dan 1gb ram, maar de kans dat de Y300 daar gebruik van gaat kunnen maken is niet zo groot.

De Hongmi 3G of Moto G zijn betere opties.

• 3x3

3x3

dutchgio schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:12:
Android 4.4 is inderdaad geschikter gemaakt voor minder dan 1gb ram, maar de kans dat de Y300 daar gebruik van gaat kunnen maken is niet zo groot.

De Hongmi 3G of Moto G zijn betere opties.
MotoG is 50 euro duurder.
En de china-phone niet verkrijgbaar.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Moto G is inderdaad EUR 50 duurder, maar toch de telefoon die ik zou adviseren in dit geval. Voor het geld is ie bovengemiddeld goed (alleen geen dial sim, en geen 4G maar 4G in deze prijsklasse, de meerwaarde met die extra 50 euro is m.i. het absoluut waard).
Edit:// de beide nokia's zijn in dit geval zeker ook een optie vanwege de toch best redlijke camera's & foto software. Ik heb zelf een 620 en die is gewoon goed, op de accu na. Ding is echt snel leeg helaas. Maar als ze deze echt sporadisch gebruikt, dan kan het,
Het probleem bij mijn vriendin was dat ze ook echt geen smartphone wilde, maar vanwege whatssapp ook overging. Die zit nu de hele dag op dat ding te spelen en te chatten, ebooks, luisterboeken, radio, en weet ik veel, gebruikt haar telefoon voor bijna alles dus is de accu belangrijker dan het op eerste indruk zou lijken.

[ Voor 52% gewijzigd door franssie op 19-01-2014 23:49 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-11 13:55
Goedkopere andriod toestellen zijn meestal een ramp omdat hier vaak oudere andriod versies opdraaien en daarnaast zal het een aantal apps en veel games niet ondersteunen, ook de kwaliteit zeer gering van goedkopere driods. Volgends mij hebben Freedomfighter en 3x3 dit eerder aangegeven.

De Nokia Lumia's zijn gewoon degelijke toestellen, lekker vlot en zit WM8 op en wordt voorlopig nog geupdate, ook de bijgeleverde nokia software werkt lekker.

Als je nog een beetje foto's wilt maken zou ik voor de 620 gaan anders de 520.

• Shamalamadindon
  • Laatst online: 30-03-2024
http://www.pandawill.com/...hd-ips-screen-p76843.html

Quad-core
720p

En belangrijkste, een stabiele rom.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Highland
Dank voor alle reacties. De eerlijkheid gebied me te zeggen dat na een dag stilte na de 14e, ik het item niet meer bekeken had en inmiddels een Lumia 620 heb besteld. De L9 vond ze zelf te hoekig, de Nokia leek mij wat meer up-to-date dan de Samsung, zeker icm W8. Een Chinese phone heb ik bekeken maar toch niet gedaan, omdat ik geen zin heb in garantiegezeik als iets stuk is. Ik heb er geen ervaring mee, maar het zou me niet verbazen wanneer ik met een 'Chinees' defect meer tijd kwijt ben dan met een Nokia via een NL-se leverancier.

Nog wel even gekeken naar het abonnement van mijn vrouw: een 'oud' abonnement van T-mobile, zonder datalimiet. 110 belminuten, of sms, of Mb. Ze belt meestal 90 minuten, dus er blijven niet veel Mb's over. Maar het meest zal ze via Wifi (thuis/trein/werkplek) internetten, dus in plaats van een data-uitbreiding van € 10/mnd zetten we er een data-meet-app op icm met data uitzetten (nog ff uitzoeken of&hoe dat bij W8 kan). Mocht ze toch meer gaan gebruiken, dan kan uitbreiden altijd nog.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nokia heeft Data Sense er op zitten om data in de gaten te houden, tenminste op m'n 820

specs

Pagina: 1