Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Oude console via component (RCA) op nieuwe TV (via reciever)

Pagina: 1
Acties:

• Funky_r
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 22:04
Heb wat oude consoles staan, welke in de regel via analoog COAX met de TV verbonden worden.
Daarna kan er met de TV naar analoge kanalen gezocht worden, met de console aan.
Dat is ook met de nieuwste TV's nog steeds mogelijk, maar eigenlijk ben ik op zoek naar iets anders.

Ik wil graag de oude console via de rood/wit/geel RCA stekkers aan de reciever verbinden, zodat de reciever leidend is voor alle apparaten.

Ik zou dus eigen naar een losse analoge TV tuner die middels RCA stekkers aan de reciever te verbinden is.
Dan zoek ik daar de kanelen van de oude consoles op en kan alles via de reciever.

Weet iemand welk product aan sluit op die wens?

Heb al een beetje op google en ebay rond gekeken, maar lijkt een niet voor de hand liggend product te zijn.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-11 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Videorecorder?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het zou een stuk handiger zijn als je zou aangeven wat voor merk en type tv en receiver je hebt. Op deze manier is het maar gissen.

Als ik aan mijn eigen apparatuur denk, kan ik volgens mij de stekkers van een oudere console gewoon in de receiver pluggen en zet deze het via hdmi door naar de tv.

Zet er een switch tussen zoals bijvoobeeld deze en je kunt 4 consoles aan je receiver hangen via 1 ingang.

Je maakt het onnodig moeilijk in mijn ogen.

[ Voor 4% gewijzigd door S1NN3D op 14-01-2014 12:01 ]

• Funky_r
Videorecorder zou inderdaad een optie zijn, maar ook wel erg groot om alleen de gebruiken voor de tuner.

Merk en type van reciever en tv zijn irrelevant wat betreft mijn vraag.
Het uitgangsignaal komt op een specifieke frequentie en zal via Coax met een tv verbonden moet worden.

Dat wil ik graag om zetten naar component/RCA oftewel rood/wit/geel stekkers zodat ik de atari, NES en andere oude apparaten niet direct met mijn TV hoef te verbinden, maar via mijn reciever.

• Funky_r
Volgens mij zou dit ongeveer aan sluiten op mijn wensen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vermoedelijk wel, alleen zul je daar denk ik iedere keer een zender op moeten zoeken, en kun je niet al je consoles tegelijk aansluiten op je TV natuurlijk :)
Dan blijf je nog prutsen.

Daarnaast output dat ding zo te zien alleen maar VGA in diverse resoluties. Denk dat die composiet aansluiting een ingang is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1