TV koppelen aan Harman Kardon AVR245

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513214

Topicstarter
Hey,

ik heb een Harman Kardon versterker type AVR245 die ik wil koppelen aan mijn TV zodat ik mijn externe luidsprekers kan gebruiken.
Na geknoei met een HDMI-kabel en alle in- en uitgangen te proberen heb ik nog steeds geen succes.

Kan iemand mij helpen hoe ik het TVgeluid naar mijn versterker doorstuur?

Merci!

Jimmie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het zou handig zijn als je ook post welk merk en typenummer tv je hebt.

Edit: HDMI zal imho niet werken de receiver is al aardig op leeftijd en toen was er nog niet zoiets als ARC. Als je tv een optische uitgang heeft, zou je het beste een optische kabel kunnen leggen tussen de optical out van je tv en een optical in van je receiver.

[ Voor 65% gewijzigd door S1NN3D op 14-01-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMR90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:31
TV merk/typenummer is idd handig.
Mijn pa heeft de tv via toslink aangesloten op de versterker(digitaal).
Zelf heb ik gewoon de koptelefoon aansluiting aangesloten op de versterker die het doorzend naar de externe boxen.(analoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 14:34
Een AVR245 kan alleen beeld doorsturen via HDMI, geen geluid, dat zou je b.v. via toslink moeten doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Danielson op 14-01-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast al bedankt voor de reacties.
Merk en type tv zijn LG 42la6908

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En die heeft een opticalout. Best zo proberen dus? Hdmi is dan helemaal niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Anoniem: 513214 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:06:
En die heeft een opticalout. Best zo proberen dus? Hdmi is dan helemaal niet meer nodig?
Je receiver is dermate oud dat hdmi in dit geval geen zin heeft. Als je tv een optical out heeft, is dat de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 17:13
Wij hebben ook een HK thuis staan en ook die van ons kan geen geluid verwerken via de HDMI. Oplossing is inderdaad een optische kabel plaatsen. Ik heb een HTPC waarmee de HK is verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Miss_80 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:57:
Wij hebben ook een HK thuis staan en ook die van ons kan geen geluid verwerken via de HDMI. Oplossing is inderdaad een optische kabel plaatsen. Ik heb een HTPC waarmee de HK is verbonden.
Via HDMI zou volgens mij wel het geluid van de HTPC naar de receiver moeten kunnen. Wat bij een ouder model niet kan is dat het geluid van de tv via de HDMI terug gaat naar de receiver omdat er destijds nog geen ARC was. Daar heb je dan een optische kabel voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:18

FeaR

In GoT we trust

S1NN3D schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:10:
[...]
Via HDMI zou volgens mij wel het geluid van de HTPC naar de receiver moeten kunnen. Wat bij een ouder model niet kan is dat het geluid van de tv via de HDMI terug gaat naar de receiver omdat er destijds nog geen ARC was. Daar heb je dan een optische kabel voor nodig.
De AVR245 is zo oud dat deze nog HDMI Switching heeft, puur een switch en geen HDMI Processing. Oftewel beeld en geluid worden via de HDMI In simpelweg doorgestuurd naar de HDMI Out en komen beide op de TV aan. Voor elk signaal wat je op de receiver wil hebben zal je een losse audio kabel moeten trekken. HDMI ARC is iets van een nog nieuwere generatie en moge duidelijk zijn dat dit model dat helemaal niet heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelukt met een optische kabel. Oude versterker of niet, er komt geluid uit!
Bedankt!

Ga eens kijken of zo'n htpc interessant kan zijn voor mij. Heb nogal wat muziek, momenteel op m'n pc, die ik ook graag via mijn versterker zou afspelen. Die pc staat in een andere kamer.
Of zijn er suggesties? Lukt er iets via mijn 'smarttv' of moet mijn pc altijd aanliggen als ik via een netwerk naar mijn muziek wil luisteren?
Pagina: 1