Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Ultrabook] Twijfel HP Spectre 13/Asus VivoBook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan een ultrabook te kopen. Deze 2 ultrabooks vielen mij tot hiertoe het meest in de smaak:De ASUS VivoBook zou ik dan voorzien van een apart aangekochte SSD [Crucial M500 240GB 2.5-inch Internal SSD]. (Hebben jullie al ervaring met een harde schijf vervangen in een ultrabook?).
Het is vooral de grafische kaart en de lagere prijs die me bij deze laptop aantrekt.

Bij de HP spectre is het dan weer de enorme schermresolutie en de al reeds ingebouwde SSD die ik netjes vind.

Iemand suggesties? Nog voor-/nadelen bij één van de twee apparaten die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

• Metal Earth
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 09:58
Hoe belangrijk is het scherm voor je? De Asus heeft een resolutie van 1366x768, persoonlijk vind ik dat boven de 13 inch een te lage resolutie laat staan 15 inch, dan is het bijna pixels tellen. De HP Spectre ziet er wat betreft specificaties uitstekend uit en heeft een hoog resolutie scherm.

Als je er nog een schepje boven op wilt doen dan raad ik de Lenovo Yoga 2 Pro aan:

pricewatch: Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)

Het enige nadeel wat ik kan bedenken is een glanzend scherm.

Een andere optie is de Sony Vaio Pro, dit is de goedkoopste variant:

pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321N2E Zwart

Gelet op het budget kun je een hoop krijgen. Het hangt er allemaal van af wat je met de Ultrabook wilt doen en wat je eisen zijn. Wat zou je bijvoorbeeld met de grafische kaart willen doen en hoe belangrijk is gewicht voor je? de Asus is met 2,4 kg nogal aan de zware kant, helemaal als je een Ultrabook zoekt.

[ Voor 9% gewijzigd door Metal Earth op 14-01-2014 20:57 ]

Verwijderd

Wat meer info zou fijn zijn. Wat wil je met de laptop gaan doen? Welke programma"s ga je draaien en wat is je budget?

Asus vivobook staat volgens mij niet zo goed bekend en nouja .. de reputatie van HP is volgens mij ook redelijk bedroevend.

Het Sony alternatief hierboven is goed en de Lenovo ook. Je kunt ook altijd nog kijken voor een Asus zenbook of naar de Acer V5/7 S3/5/7 series. De Acer V5 heeft een (goed) full HD scherm, dedicated graphics (gt750m) en i5/i7 dualcore processor (hier zit je toch wel aan vast bij ultrabooks), best leuk om te overwegen. Misschien geen SSD die er standaard in zit, maar die kun je zoals je al aangaf best zelf erin proppen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties! De Lenova Yoga 2 Pro lijkt me ook een goeie keuze, enkel de processor is minder sterk dan die van HP Spectre 13. Dus tot hiertoe neig ik persoonlijk nog meer naar de Spectre. Wat zijn juist de redenen waarom HP zo'n slechte reputatie heeft?

EDIT: maartjepaartje is dit degende die je bedoelt: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-7450121Taii ? Lijkt me idd ook een goeie keuze, weet je toevallig ook of hij stil is en bovendien ook lang meegaat op batterij?

Iets meer info:
Ik ben student informatica (3de bachelor atm) en ik zoek een ultrabook van maximum 1400 euro.
Ik zal de computer hoofdzakelijk gebruiken om mee naar de les te nemen en projecten mee te maken (programmeren, virtuele machines, ...).

Dingen die ik zeker wel terug vinden in de laptop:
(Ik wil vooral een snelle, vlotte, dunne, stille laptop die lang meegaat op batterij.)
  • Haswell i7 of vergelijkbaar
  • SSD (min 128 GB, meer is uiteraard ook welkom!)
  • De grafische kaart is niet ZO belangrijk, waarschijnlijk gaat het vooral gebruikt worden voor Photoshop, het zou gewoon nog een extra pluspunt zijn, moest ik af en toe mijn (oude) games (Call of Duty 4 of Counter Strike: Source) kunnen draaien met een deftige FPS, maar dit is niet echt noodzakelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 14:41 ]

Verwijderd

Yes, het gaat inderdaad om die laptop! Afgaande op de reviews gaat hij zo'n 7 a 8 uur mee op een batterij bij inschakeling van wifi en is hij redelijk stil :). Voor 1400,- kun je heel wat moois kopen, misschien ook kijken naar de asus zenbooks, zijn ook leuke ultrabooks!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 15:00:
Yes, het gaat inderdaad om die laptop! Afgaande op de reviews gaat hij zo'n 7 a 8 uur mee op een batterij bij inschakeling van wifi en is hij redelijk stil :). Voor 1400,- kun je heel wat moois kopen, misschien ook kijken naar de asus zenbooks, zijn ook leuke ultrabooks!
Die ultrabooks heb ik bekeken en zijn idd interessant, maar wel duurder dan de Spectre voor gelijkaardige specs?
De Zenbook UX302LG leek me HEEL nice, mr kost 2000 euro :'(

Verwijderd

Ja, das waar .. ze zijn behoorlijk aan de prijs. In dat geval zit je toch vast aan de Acer, Lenovo of je kunt kijken voor een Sony! Prima ultrabooks maken zij in ieder geval :).

Verwijderd

Topicstarter
Bij Sony blijkt juist hetzelfde te gelden ivm de prijs. Ik heb wel nog een interessante aanbieding gevonden. De nieuwe Dell XPS 13, hij is goedkoper dan de HP Spectre voor gelijkwaardige specs. Alleen weet ik niet hoe het zit me de batterij en het geluid.
Pagina: 1