Serieuze verbindingsproblemen...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 11:08
Ik heb sinds anderhalve week serieuze verbindingsproblemen, daarvoor nooit een probleem.
Vrienden met hetzelfde UPC-abonnement bij mij in de wijk hebben nergens last van.

NL-domeinen gaat op zich prima, maar zodra ik iets als google.com, twitter.com, instagram.com of zelfs tweakers.net probeer te benaderen, begint de ellende. Pas na 5x refreshen komt er mondjesmaat iets in beeld.

Wat heb ik allemaal geprobeerd?

Allereerst natuurlijk het UPC modem gereset. Modem heeft overigens de standaard config, ik heb er niet mee geknutseld of zo.

Vervolgens heb ik mijn laptop rechtstreeks in het modem geprikt (normaal zit er een draadloze router tussen), maar dat maakte ook geen verschil. Ik heb voor de vorm nog even in safe mode met networking geboot, maar ook dat hielp niet.

Ik heb geen virusscanner oid draaien, geen proxy, geen VPN, geen custom firewall instellingen en ik heb ook verschillende PC's/tablet en verschillende browsers geprobeerd. Ik heb DNS-servers handmatig ingesteld en ook die van Google ipv die van UPC geprobeerd. Ik heb tracert's gedraaid met bizar slechte resultaten en in de meeste gevallen zelfs time-outs.

UPC zegt de zaak in onderzoek te hebben en ik moet zeggen: ze bellen ook keurig terug e.d. Maar ja, het probleem begint wel een beetje nijpend (en irritant!) te worden, dus ik ben op zoek naar suggesties.

Netwerken e.d. zijn nou niet echt mijn expertise, dus alle input is welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Toen je bedraad testte op de modem, was er toen verder niets aangesloten (al dan niet via WiFi)?
Probeer ook eens een Ubuntu LiveCD om je systeem daadwerkelijk uit te sluiten.

Wat voor modem? Wat voor abo heb je? Wat voor signaalwaardes zie je in de modem?
En als dat werkt zijn straks de vervolgvragen: Wat voor router, hoe aangesloten? (Exact: fysiek + instellingen).
Post ook eens een tracert naar Tweakers bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Als ik rechtstreeks aansluit op mijn modem en daardoor de draadloze router uit de loop haal, maakt het toch niet meer uit dat er nog bijv. een iPad loopt te wifi-en?

Ik ga ff de specs van het modem opzoeken.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:34
Misschien kan je een ander modem lenen en proberen, ik denk dat daar de oorzaak ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Nick
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 21:43
Heb je zo mogelijk ook al eens geprobeerd de router te resetten door hem een half uur uit het stopcontact te halen? Als ik het me nog goed herinner uit mijn UPC tijd gaat de router dan opnieuw intrainen en zou hij weer de juiste snelheid moeten ontvangen.

Is het ook nog de vraag hoe je ISRA punt eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DNS van google is niet optimaal, die van OpenDNS zijn imho makkelijker / beter.
Pri: 208.67.222.222, sec: 208.67.220.220

Verder: als jij een andere DNS instelt moet je ook een DNS flush uitvoeren, anders weet je TCP/IP stack het even niet meer :P

ipconfig /release, ipconfig /flushdns, ipconfig /renew

DNS als je slim bent op je router / modem zelf instellen, dan krijg je ze automatisch via DHCP toegewezen. Zoniet moet je alle apparaten en netwerkverbindingen (bedraad / wireless) individueel af :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
connectcase schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:08:
Als ik rechtstreeks aansluit op mijn modem en daardoor de draadloze router uit de loop haal, maakt het toch niet meer uit dat er nog bijv. een iPad loopt te wifi-en?
Excuus je hebt gelijk. Maar dan heb je een oud abo denk ik. Volgens mij levert UPC nu altijd routers (dus met meerdere aansluitingen) ipv enkel modems. Dus misschien is de oplossing om je abo te upgraden en een gratis nieuwe modem te ontvangen (telefonisch).

Maar om je eigen laptop uit te sluiten zou je dus even een LiveCD moeten proberen, ipv de veilige modus.

@Jack_Nick: Alleen ADSL modems trainen toch? Half uur offline is echt van vroeger (bij UPC iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk de snelheid die je binnenhaalt? Zou kunnen dat je problemen ervaart met een netsplit of i.d.
Speelt het probleem de hele tijd? Is het op verschillende tijdstippen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyamoto schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:35:
[...]

Excuus je hebt gelijk. Maar dan heb je een oud abo denk ik. Volgens mij levert UPC nu altijd routers (dus met meerdere aansluitingen) ipv enkel modems. Dus misschien is de oplossing om je abo te upgraden en een gratis nieuwe modem te ontvangen (telefonisch).
Ben benieuwd welk abo TS nu heeft.
Overigens dank ik O.L.H. op m'n blote knietjes dat ik bij de laatste UPC abo wijziging naar 120/6 het "domme" Cisco 3208 modem (zelfde zou gelden voor de Cisco 3212) mocht houden.
Een losse router koop ik liever zelf en geeft na het trekken van wat kabels de mogelijkheid om deze op een betere plek te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:01:
[...]

Ben benieuwd welk abo TS nu heeft.
Overigens dank ik O.L.H. op m'n blote knietjes dat ik bij de laatste UPC abo wijziging naar 120/6 het "domme" Cisco 3208 modem (zelfde zou gelden voor de Cisco 3212) mocht houden.
Een losse router koop ik liever zelf en geeft na het trekken van wat kabels de mogelijkheid om deze op een betere plek te plaatsen.
Je zou dan toch ook gewoon via bridge mode kunnen gaan werken op de nieuwere docsis 3.0 WiFi modems van UPC? Maar goed, off topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Modem is een Cisco EPC3212, rechtstreeks in het kastje aan de muur geprikt.

Ik heb Jack_Nick's tip nog geprobeerd, maar helaas: geen verbetering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:59

Wildfire

Joy to the world!

Probeer eens, zoals eerder geopperd, een Linux Live CD/DVD zoals die van Ubuntu. Dan kun je iig problemen met je Windows-installatie uitsluiten.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Ik weet al dat het niet aan mijn Windows 8.1 desktop ligt, want ik heb precies dezelfde problemen met mijn Windows 7 laptop en mijn iPad. Precies dezelfde domeinen ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
connectcase schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:40:
Ik weet al dat het niet aan mijn Windows 8.1 desktop ligt, want ik heb precies dezelfde problemen met mijn Windows 7 laptop en mijn iPad. Precies dezelfde domeinen ook....
Heb je deze ook op dezelfde methode getest?? Bedraad en rechtstreeks op modem??

En je zegt dat je geen virusscanners hebt lopen... Dat is prima, want dan kunnen ze de snelheid niet beïnvloeden, maar als je een virus te pakke hebt kom je ook niet ver. Vandaar -laatste keer- het verzoek een liveCD te testen. (Dan heb je iig een schone installatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Dus dan zou ik op mijn Windows 8.1, mijn Windows 7, mijn iPad en mijn Android telefoon allemaal hetzelfde virus moeten hebben? Want die hebben namelijk allemaal hetzelfde probleem (Windows apparaten zowel draadloos als bedraad getest --> geen verschil)....

Ik wil best met een LiveCD testen en dat ga ik ook doen, maar als ik met 4 verschillende apparaten hetzelfde probleem hebt, dan ligt het toch niet aan de installatie van die individuele apparaten?

Of snap ik het gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-09 17:04
connectcase schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:15:
Dus dan zou ik op mijn Windows 8.1, mijn Windows 7, mijn iPad en mijn Android telefoon allemaal hetzelfde virus moeten hebben? Want die hebben namelijk allemaal hetzelfde probleem (Windows apparaten zowel draadloos als bedraad getest --> geen verschil)....

Ik wil best met een LiveCD testen en dat ga ik ook doen, maar als ik met 4 verschillende apparaten hetzelfde probleem hebt, dan ligt het toch niet aan de installatie van die individuele apparaten?

Of snap ik het gewoon niet?
Je geeft zelf aan het niet helemaal te snappen.... Vervolgens wordt er wat gevraagd en je gaat er keihard tegen in. Niet slim als je hulp wilt ;)

Je denkwijze is helemaal correct! Alleen willen de experts hier nog even uitsluitsel in hebben. Ook al werkt het niet het is toch weer extra info die ze hier hebben. No troll just an explanation

Heb je alle kabels op het modem al eens opnieuw aangesloten? Dus van het kastje naar de muur even alles loshalen en opnieuw vast maken!
Hoe loopt de kabel van de muur naar het modem? (zit er een splitter tussen)

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Was niet mijn bedoeling (om zo geinterpreteerd te worden), ik probeer het alleen maar logisch voor mezelf te maken.

Heeft niks met onwil, kritiek of ego te maken, maar ik wil het wel kunnen onthouden, mocht het probleem zich in de toekomst nog een x voordoen.

LiveCD leverde helaas geen soelaas, andere kabels ook niet. Modem zit rechtstreeks in de muur (geen splitter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-10 23:53
Heb je al even op het modem ingelogd? Even kijken bij downstream en upstream waardes (dB).
Zal wel geen probleem zitten aangezien NL domeinen het wel gewoon goed doen. Anders gewoon een monteur laten komen van UPC, je hebt nu al redelijk uitgesloten dat het probleem bij jou thuis zit.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connectcase
Als allerlaatste test ff met de laptop naar de buren gelopen (ADSL van XS4All) en toen was er niks aan de hand.

Dus UPC gebeld en nieuw modem gekregen. Snelheid en stabiliteit is weer terug. Had ik nou maar eerder gebeld!

Bedankt allemaal!
Pagina: 1