Zorgverzekeringen en stilzwijgende verlenging
Eerst de feiten
Zorgverzekeringen gedragen zich als particuliere instanties:
Kijken wat de rest van GoT vindt van de verzekeringen en de opzegtijd van een jaar en vooral het niet tussentijds kunnen overstappen van verzekering. Verder wil ik graag meningen horen en discussies starten over of jullie vinden dat deze naar mijn mening particuliere instanties moeten vallen onder stilzwijgende verlenging (waardoor ze dus nadat ze 1x verlengd zijn, dus na een jaar maximaal maandelijks opzegbaar zijn).
Naar mijn mening is het wel zo vooral doordat je als klant van de zorgverzekering beknopt geïnformeerd word door de brieven van de zorgverzekering (je krijgt geen boekwerk van 212 pagina’s thuis of in je mail over wat precies alle wijzingen zijn en alle voorwaarden die daar aan vast zitten). En verder heeft niet iedereen de beschikking tot deze informatie.
Wat voor de rest met dit topic gebeurt, is waarschijnlijk niet zo heel veel want ook al zijn wij een community van tweakers het is niet alsof we met z'n allen naar het recht gaan (of kunnen gaan) om dit te laten wijzigen (als de regering het al accepteert).
Sidenote: Ik weet niet hoe geweldig mijn spelling en of grammatica is in dit document op en of aanmerkingen mogen gemeld worden en ik zal zien of ik het document daar op kan afstemmen.
Sidenote2: Ik weet niet zeker of deze topic in deze forum hoort maar gezien hier ook een topic is over zorgverzekeringen 2014 neem ik aan van wel.
Sidenote3: Ik weet dat ik deze topic ook plaats omdat ik geïrriteerd ben over mijn eigen zorgverzekering maar ik dacht ik wil weten wat meer mensen hier over denken dus laat ik maar is een topic starten hierover.
Eerst de feiten
- Zorgverzekeringen sturen (een beknopte) brief ieder jaar met de wijzigingen in de zorgverzekering.
- Hierdoor vind de regering dat zorgverzekeringen (in tegenstelling tot autoverzekeringen en alle andere verzekeringen) niet onder de wet stilzwijgende verlenging valt en is een zorgverzekering dus niet maandelijks (alleen maar jaarlijks) opzegbaar.
Zorgverzekeringen gedragen zich als particuliere instanties:
- Ze doen zo veel mogelijk om geld te verdienen
- Ongeacht de consequenties die dit voor hun klanten heeft
- Klanten hebben hier niets op in te brengen en al zouden ze dat hebben geeft een zorgverzekering daar geen gehoor aan
- Ze weten dat klanten hun brieven lezen dus stoppen daar niet alle informatie in. De wijzigingen in de brieven (op z’n hoogst 2 pagina’s in mijn geval 1,5 pagina’s) van zorgverzekeringen zijn over het algemeen beknopt, er staat in dit en dit is gewijzigd dus jullie (klanten) zijn verplicht dit en dit te doen. Om uit te zoeken wat precies de regels omtrent de genoemde dit en dit zijn moet je bij je zorgverkering een minimaal 14 pagina’s tellend pdf bestand downloaden (in mijn geval om de wijzigingen omtrent vergoedingen van medicijnen voor diabetes).
- Niet iedereen heeft internet vooral bij sommige ouderen (onder ander mijn opa en oma van 1 kant) dus die krijgen de wijzigingen die ze niet kunnen opzoeken stilzwijgend door hun strot gedouwd. Aangezien internet nog geen vereiste is om te overleven (afgezien dat het handig is) zal het niet zo zijn dat iedereen internet heeft. Zoals eerder gezegd zal dit vooral voor de oudere generatie zo zijn gezien de jongere generatie internet thuis heeft en internet op hun mobiel (over het algemeen).
Kijken wat de rest van GoT vindt van de verzekeringen en de opzegtijd van een jaar en vooral het niet tussentijds kunnen overstappen van verzekering. Verder wil ik graag meningen horen en discussies starten over of jullie vinden dat deze naar mijn mening particuliere instanties moeten vallen onder stilzwijgende verlenging (waardoor ze dus nadat ze 1x verlengd zijn, dus na een jaar maximaal maandelijks opzegbaar zijn).
Naar mijn mening is het wel zo vooral doordat je als klant van de zorgverzekering beknopt geïnformeerd word door de brieven van de zorgverzekering (je krijgt geen boekwerk van 212 pagina’s thuis of in je mail over wat precies alle wijzingen zijn en alle voorwaarden die daar aan vast zitten). En verder heeft niet iedereen de beschikking tot deze informatie.
Wat voor de rest met dit topic gebeurt, is waarschijnlijk niet zo heel veel want ook al zijn wij een community van tweakers het is niet alsof we met z'n allen naar het recht gaan (of kunnen gaan) om dit te laten wijzigen (als de regering het al accepteert).
Sidenote: Ik weet niet hoe geweldig mijn spelling en of grammatica is in dit document op en of aanmerkingen mogen gemeld worden en ik zal zien of ik het document daar op kan afstemmen.
Sidenote2: Ik weet niet zeker of deze topic in deze forum hoort maar gezien hier ook een topic is over zorgverzekeringen 2014 neem ik aan van wel.
Sidenote3: Ik weet dat ik deze topic ook plaats omdat ik geïrriteerd ben over mijn eigen zorgverzekering maar ik dacht ik wil weten wat meer mensen hier over denken dus laat ik maar is een topic starten hierover.
[ Voor 3% gewijzigd door Starke op 14-01-2014 10:18 ]