Toon posts:

Pakket "Live pauzeren en opnemen" bij Solcon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee of ik bij het afnemen van pakket "Live pauzeren en opnemen" bij bijv. Solcon puur betaal voor huur van een Amino m540?
Ik vraag me namelijk af of het mogelijk is om een tweedehands m540 op marktplaats te kopen en deze gewoon aan te sluiten zonder dat ik 5 euro per maand kwijt ben.
Volgens Solcon zou er speciale solcon firmware op het apparaat zitten en is dit daarom niet mogelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 22:20
Heb je al bij Solcon zelf geïnformeerd?
Je kan ze bellen en aangeven dat je zelf al een Amino M540 hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had inderdaad al een mailtje gestuurd naar Solcon, en daar geven ze aan dat het niet kan. Maar ik had daar zo mijn twijfels bij, gezien andere mensen bij wie tweedehands Amino's gewoon werkten. Maar dat ging tot nu toe om andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
Solcon heeft geen eigen firmware, is gewoon glashartmedia in de Reggefiber gebieden. Maar er zijn meerdere providers (niet alleen GHM) die Amino's gebruiken. Er is dus geen garantie dat dat werkt.

Je kan 'm zelf wel (her)flashen met de juiste kennis en tools, maar dat is niet perse garantie dat het gaat werken. Daarnaast weet ik niet in hoeverre de verimatrix encryptie issues oplevert (in WMP+ gebieden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, bedank voor de reactie.
Bij mijn weten is Solcon overigens afgestapt van GlasHart Media en doen ze alles nu meer in eigen beheer. Zie http://www.totaaltv.nl/ni...t-met-glashart-media.html.
Reden te meer waarschijnlijk dat niet zomaar elke Amino gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:32:
OK, bedank voor de reactie.
Bij mijn weten is Solcon overigens afgestapt van GlasHart Media en doen ze alles nu meer in eigen beheer. Zie http://www.totaaltv.nl/ni...t-met-glashart-media.html.
Reden te meer waarschijnlijk dat niet zomaar elke Amino gaat werken.
Op de KPN-ITNS netwerken gebruiken ze nog gewoon GHM. Zolang er geen mogelijkheden zijn om een eigen multicastfeed uit te rollen zie ik dat ook niet zo snel veranderen.

Op de DSL netwerken kan Solcon dit wel leveren. Hetzelfde zal gaan gelden op de netwerken waar de operator wel multicast geimplementeerd heeft voor derden (Cai Harderwijk bijvoorbeeld) en eventueel op de netwerken waar Solcon ook eigen operator is.

Maar het CompenzMedia Solcon IPTV pakket is gebaseerd op Dune STBs, niet op de Amino's

[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 16-01-2014 21:52 ]

Pagina: 1