Full HD mogelijk op Full HD monitor met VGA

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-01 16:53
Beste Tweakers,

Ik heb onlangs van een vriend een Full HD monitor met alleen een VGA ingang gekregen. Nu heb ik een beetje georiënteerd maar zo ver ik lees ondersteunt VGA geen full HD.

Klopt dit of ligt dit alleen aan de kabel en de GPU?

Verder wilde ik weten of een hdmi naar VGA kabel mogelijk is aangezien deze op internet veel te vinden zijn. Ik wilde als deze werken namelijk mijn PS3 op de monitor aansluiten. Als ik een omvormer van VGA naar HDMI moet kopen (analoog naar digitaal) zit ik bijna tegen de honderd euro en in dat geval zou ik (met oog op de toekomst) voor een paar tientjes extra beter een monitor kunnen kopen die wel HDMI ondersteunt.

Desbetreffende monitor HIER

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tuurlijk. mits je een fatsoenlijke kabel hebt, vga onderstende 15~20 jaar geleden al full hd

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

VGA ondersteund prima FullHD als je kijkt naar de resolutie. Dat is 1920x1080, en 10 jaar terug had je al monitoren die dat konden (en volgens bovenstaande al wat langer ook ;) ).

VGA is een analoog signaal, en HDMI... De D staat voor Digitaal.. Dus HDMI omzetten naar VGA, heb je meer nodig dan een kabeltje.. Het zal aan de GPU liggen welke resoluties er ondersteund worden.

Edit: haalde ik gewoon de afkortingen van HDMI en DVI door elkaar |:(

[ Voor 15% gewijzigd door RaZ op 14-01-2014 21:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

RaZ schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:59:

VGA is een analoog signaal, en HDMI... De D staat voor Digitaal..
Bijna goed.. High-Definition Multimedia Interface maar er gaan alleen maar Digitale signalen over (zowel video, audio als ethernet)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Full-HD met VGA kan prima. Het geeft alleen niet het mooiste beeld. Heb wel eens een scherm getest met DVI en VGA, dan kan je het verschil goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:19

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

^ Meestal wel (zeker qua scherpte aangezien het pixel correct is).. maar heb het ook wel eens andersom gezien met name kleuren die niet goed te krijgen waren.

[ Voor 10% gewijzigd door DukeBox op 13-01-2014 22:27 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Het kan, maar de kwaliteit van de kabel en de output van de videokaart bepalen in grote mate of het werkbaar is of niet. Ik heb het zelf wel een tijdje gedraaid, ging goed. Maar met een andere laptop er aan ging het weer helemaal niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hooglander1 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:28:
Het kan, maar de kwaliteit van de kabel en de output van de videokaart bepalen in grote mate of het werkbaar is of niet. Ik heb het zelf wel een tijdje gedraaid, ging goed. Maar met een andere laptop er aan ging het weer helemaal niet.
inderdaad

je had dus vroeger ook testen met singaalniveaus in de computer magazines. het is allemaal gevoeliger. Met fatsoenlijk materiaal werkt het naar tevrendenhied. faalt er eentje ... dan is je beeld gauw slechter.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Hooglander1 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:28:
Klopt, als het kan, kan je beter DVI/HDMI/DP gebruiken! :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:02

Imprezzion

E92 320i & 307CC

En dan nog liever DVI / DP dan HDMI aangezien HDMI vaak gaat zeuren met over/underscan en kleurtype (RGB, volledig RGB, en die andere)

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
Tnx voor de reacties tot nu toe. Het lijkt er op dat een nieuwe monitor de beste oplossing is.

Zou het mogelijk zijn SCART (wat uit de PS3 komt) om te zetten in VGA aangezien dat wel beide analoge signalen zijn?
Er zijn kabels als deze: http://www.conrad.nl/ce/n...views&utm_content=Default

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

leuk, ik heb ze echter nog nooit gebruikt zien worden. mits jouw scart een rgb uitgang (dus niet alleen cvbs) heeft het wel een kans van slagen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
Bedoel je als de PS3 ook RGB output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een scart plug is maar een plastic ding met ijzerdraadjes. vul maar in

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 14-01-2014 20:58 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-07 11:50
De PS3 kan component (RGB) uitvoeren. Als je een beetje googled zie je kabels voor ps3->VGA voorbij komen, maar of het echt goed werkt weet ik niet. Die kabels daarvoor zijn in iederegeval niet goedkoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIchael4917
Nu ben ik deze kabel tegen gekomen: http://www.consolepro.nl/...oor-wii-en-ps3-p-175.html
Als de omschrijving klopt zou deze toch moeten werken?

Ik heb al een kastje waar ik het geluid mee naar speakers kan voeren via rood/wit tulp (optical doet het niet voor een of andere reden) Afbeeldingslocatie: http://media.oradeahub.com/anunturi/826450.jpg
Pagina: 1