Ik probeer een SMB share die vanaf FreeBSD komt (FreeNAS) te mounten in Ubuntu 12.04. Het probleem is alleen dat ik na het mounten de map niet kan benaderen, ik krijg een permission denied error.
Ik heb het volgende in /etc/fstab geplaatst.
De gebruikersnaam en wachtwoorden staan in de .smbcredentials map in /home/user/ en die zijn correct. Het gaat hier om de user Ubuntu die ik op FreeNAS heb aangemaakt. Op FreeNAS heb ik twee groepen, Media en Data. De shares Data en Media hebben beiden de user root als owner op FreeNAS met alle permissions en hun respectievelijke groep als Group Owner. De Group Owner heeft ook Read Write en Execute rechten.
Op mijn Windows systeem heb ik de user Tsurany die ook tot deze groepen behoord. Deze user kan gewoon door alle mappen bladeren. Ik heb het idee dat mounten dus prima werkt maar dat mijn lokale user op ubuntu (tsurany) niet de rechten heeft tot de mappen.
Ik ben echter een relatieve noob binnen Ubuntu dus ik weet niet exact hoe ik dit voor elkaar krijg.
Ik krijg deze error berichten:
Ik heb deze tutorial gevolgd: https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently
Ik heb het volgende in /etc/fstab geplaatst.
code:
1
2
| //192.168.1.101/Media /FreeNAS/Media cifs credentials=/home/user/.smbcredentials,iocharset=utf8,sec=ntlm 0 0 //192.168.1.101/Data/Download /FreeNAS/Download cifs credentials=/home/user/.smbcredentials,iocharset=utf8,sec=ntlm 0 0 |
De gebruikersnaam en wachtwoorden staan in de .smbcredentials map in /home/user/ en die zijn correct. Het gaat hier om de user Ubuntu die ik op FreeNAS heb aangemaakt. Op FreeNAS heb ik twee groepen, Media en Data. De shares Data en Media hebben beiden de user root als owner op FreeNAS met alle permissions en hun respectievelijke groep als Group Owner. De Group Owner heeft ook Read Write en Execute rechten.
Op mijn Windows systeem heb ik de user Tsurany die ook tot deze groepen behoord. Deze user kan gewoon door alle mappen bladeren. Ik heb het idee dat mounten dus prima werkt maar dat mijn lokale user op ubuntu (tsurany) niet de rechten heeft tot de mappen.
Ik ben echter een relatieve noob binnen Ubuntu dus ik weet niet exact hoe ik dit voor elkaar krijg.
Ik krijg deze error berichten:
code:
1
2
3
4
| tsurany@UbuntuServer:/FreeNAS$ cd Download -bash: cd: Download: Permission denied tsurany@UbuntuServer:/FreeNAS$ cd Media -bash: cd: Media: Permission denied |
Ik heb deze tutorial gevolgd: https://wiki.ubuntu.com/MountWindowsSharesPermanently
[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 13-01-2014 20:56 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N