Videokaart voor mijn systeem

Pagina: 1
Acties:

• BartK
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-01 11:44
Hallo allemaal, ik heb al enige tijd het idee om een nieuwe videokaart te kopen. De grafische kaart die ik op het moment gebruik is namelijk al sterk verouderd voor o.a. het spelen van games. Op het moment ziet mijn configuratie er als volgt uit:Dit is dus mijn huidige PC, maar welke videokaart kan ik nu het beste kopen? Mijn budget is maximaal €400,-maar het liefst natuurlijk minder.

Zelf had ik de MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning op het oog, maar ik vroeg mij af of dit dan een bottleneck zou worden, i.v.m. mijn moederbord. Deze bezit een PCI-e 2.0 x16, en geen PCI-e 3.0 x16 zoals de videokaart heeft. Komt hierdoor de snelheid enorm ten val, of zal dit meevallen.

Het zou geweldig zijn als iemand mij met deze keuze kon helpen!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-02 15:36

Momentumlol

Car Fanatic

Neehoor, PCI-e 2.0 zal geen reden zijn voor bottleneck. En je processor is ook goed, dus die kan de GPU ook wel aan. Je Voeding daarentegen, ik weet niet of die wel voldoende is. Op de meeste websites lees ik toch wel een minimum benodigde PSU Van 600 watt.

Guru3D's power supply recommendation:

GeForce GTX 770 - On your average system the card requires you to have a 550 Watt power supply unit.

Het kopen van een grotere PSU erbij is dus aan te raden.

[ Voor 28% gewijzigd door Momentumlol op 13-01-2014 19:49 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:04
Als je de processor niet gaat overklokken is de voeding ruim voldoende (je pc verbruikt dan maximaal zo'n 400W).
Met een lichte OC gaat het ook nog wel maar als je extreem gaat overklokken zou ik wel naar een 600W voeding kijken.