Toon posts:

Onboard VGA & Videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Nvidia videokaart op een Windows 7 PC. Het moederbord heeft ook een VGA poort. Deze was eerst afgedekt en zolang de videokaart erin zat werkte hij ook niet.
Nu heb ik de videokaart er uit gehaald en dan werkt de vga poort op het moederbord wel. tijdens dit heb ik in de BIOS de onboard videokaart als primary ingesteld) De pc moest even zoeken naar de driver, maar die is succesvol geïnstalleerd.
Nu heb ik daarna de videokaart er weer in gezet, met de hoop dat ik twee beeldschermen kan aansluiten (de videokaart heeft maar een DVI poort en een HDMI poort, en ik heb twee beeldschermen met VGA of DVI). Maar nu ziet hij de vga poort op het moederboard niet meer (ook niet in de BIOS). Het lijkt erop dat wanneer de videokaart geïnstalleerd is de VGA poort van het moederbord uitgeschakeld wordt.

Weet iemand hoe ik beide poorten tegelijkertijd kan laten werken, zodat ik met 2 beeldschermen kan werken?

Hopelijk kan iemand mij helpen.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

Handig als je wat meer vertelt ;) Wij kunnen niet in jou computer komen en zomaar even de onderdelen lezen :P

zou wel leuk zijn

Signature

Verwijderd

Topicstarter
wat wil je nog meer weten?

• two

two

welke onderdelen in je computer zitten...

Signature

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het merk en type nummer van je moederbord, dan kunnen we even door de handleiding bladeren.

Verwijderd

Topicstarter
het is een AMD athlon 62 x2 dual processor moederbord.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Bijna goed genoeg, het type nummer van het bord is echt belangrijk. Welke processor erop kan is bijzaak.

Heb je zelf al eens in de handleiding gekeken ?

[ Voor 19% gewijzigd door Hippocampus op 13-01-2014 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja ik dacht al dat dat de processor moet zijn, waar vind ik het moederbord n windows 7?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Even het zijpaneel eraf halen werkt ook. Of gebruik het progamma cpu-z.

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-02 19:49

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Ik had dit probleem ook. Ik heb een Asus m5a78L-M LX3, en ik heb dit opgelost door in de bios na de installatie van mijn externe kaart een instelling te veranderen. Moet mogelijk zijn dus. Ik zal de instelling zo even opzoeken.

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nummer gevonden, het is er een van HP met serienummer MCP61PM-HM

Verwijderd

Topicstarter
KofjeKoppie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:15:
Ik had dit probleem ook. Ik heb een Asus m5a78L-M LX3, en ik heb dit opgelost door in de bios na de installatie van mijn externe kaart een instelling te veranderen. Moet mogelijk zijn dus. Ik zal de instelling zo even opzoeken.
Als ik de videokaart erin heb geinstaleerd ziet hij in de BIOS de Onboard VGA niet meer. Wel als ik hem opstart zonder de videokaart. Dan ziet hij de Onboard poort wel, maar dus niet als de videokaart er in zit.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Er staat: Integrated video is not available if a graphics card is installed. Dus das jammer voor je.

http://h10025.www1.hp.com...en&docname=c00906137#N210

[ Voor 30% gewijzigd door Hippocampus op 13-01-2014 19:22 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

Als ik het verhaal goed begrijp wil je twee schermen aansluiten op je PC. Een DVI scherm en een VGA scherm.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de videokaart die er standaard in zit, slechts 1 aansluiting heeft. (met een verloopje zou je van een DVI-I aansluiting, een VGA aansluiting kunnen maken)

Bovendien, ongeacht hoeveel videokaart uitgangen je huidige videokaart heeft, je kunt er altijd eentje bij prikken. Welke maakt in principe niet zoveel uit, zolang je er geen 3d werk op af wil spelen.

[ Voor 24% gewijzigd door M2M op 13-01-2014 19:24 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Hippocampus schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:22:
Er staat: Integrated video is not available if a graphics card is installed. Dus das jammer voor je.

http://h10025.www1.hp.com...en&docname=c00906137#N210
ik vrees het ook Hippo, bedankt.

• two

two

Voor 25 euro heb je al de mogelijk om 2 scherm aan te sturen, maar of het werkt kan je niet zeggen met OEM moederborden. Als het niet werkt terugbrengen binnen 7 dagen ;)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:22:
Als ik het verhaal goed begrijp wil je twee schermen aansluiten op je PC. Een DVI scherm en een VGA scherm.

Ik kan me echter niet voorstellen dat de videokaart die er standaard in zit, slechts 1 aansluiting heeft. (met een verloopje zou je van een DVI-I aansluiting, een VGA aansluiting kunnen maken)

Bovendien, ongeacht hoeveel videokaart uitgangen je huidige videokaart heeft, je kunt er altijd eentje bij prikken. Welke maakt in principe niet zoveel uit, zolang je er 3d werk op af wil spelen.
De Nvidia kaart heeft één DVI poort en één HDMI poort, mijn laatste optie is dat ik of een beeldscherm neem met HDMI, of ik koop een verloopstuk van HDMI naar VGA of DVI.

Bedankt in ieder geval.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:09

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:25:
[...]

De Nvidia kaart heeft één DVI poort en één HDMI poort, mijn laatste optie is dat ik of een beeldscherm neem met HDMI, of ik koop een verloopstuk van HDMI naar VGA of DVI.

Bedankt in ieder geval.
HDMI naar DVI kabeltjes kosten gelukkig niet zoveel, en DVI naar VGA ook niet, maar daar was je zelf natuurlijk ook al achter.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
nou het werkt. Ik zal even uitleggen hoe:

eerst had ik een verloopstuk (dus géén converter) van HDMI naar DVI. Naar VGA kan het niet want dat is analoog en HDMI niet. Met dit verloopstuk pastte de stekkers niet in de kaart omdat de stekkers redelijk dich bij elkaar zitten en die verloopstukken redelijk groot zijn. Ik terug naar de winkel.

Het is een kabel geworden die met HDMI in de grafische kaart van m'n computer gaat en DVI aan de andere kant in het beeldscherm.

dan nog even de schermen instellen zodat ze naast elkaar werken en niet dat er een scherm niks staat te doen.

maar het werkt en dat voor 8 euro voor de kabel.

Bedankt allemaal.
Pagina: 1