Boot error (libraries, libc6)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Topicstarter
Mijn Debian systeem boot niet meer na het installeren van de experimental version van libc6.

Ik heb deze error bij het booten

/sbin/init: error while loading shared libraries: libsepol.so.1:
cannot open shared object file: No such file or directory

Weet iemand hoe deze error het kan fixen?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/5uh206.jpg

Live USB:
Afbeeldingslocatie: http://oi42.tinypic.com/35a4s5z.jpg

Bij het installeren van de experimental build heb ik ' http://stackoverflow.com/questions/10863613 ' gevolgd.

Alvast bedankt!

[ Voor 19% gewijzigd door Amanush op 13-01-2014 19:47 ]

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, libc6 is nogal een vitaal onderdeel. Experimental is ook precies wat het is. Als je niet weet hoe je dingen moet fixen, kan je er beter ver uit de buurt blijven. Ik heb experimental aan mijn Sid toegevoegd alleen maar om heel selectieve packages uit te halen. Libc6 e.d. zou ik er dus nooit vandaan halen. Zeker omdat het vandaag een update heeft gehad voor gcc 4.9. Als je libc6 met een andere compiler is gemaakt dan de kernel, ga je hele rare dingen krijgen. En dat is precies waar jij last van hebt denk ik.

Enne, je tweede screenshot, heb je al eens goed gekeken wat je doet? Verders, de chroot, tja, dat kan een probleempje zijn.

Btw, heb je al gezocht of het bestand aanwezig is waar het om zeurt? Ook al geprobeerd om de .deb uit te pakken en de bestanden in de juiste plek te zetten in geval je 'm mist? Waarom zou je trouwens libc6 willen updaten? Wat hoop je ermee te bereiken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat was niet zo handig. Ik heb m'n libc ook wel eens verknald en dat was een van de betere avonturen, zal ik maar zeggen. Het is allemaal oplosbaar maar het zal wel even stevig doorbijten worden.

Van welke welke Debian versie kom je af en wat probeer je te bereiken?
Op grond van je kernel-versie en die handleiding vermoed ik dat je van Wheezy af kom en dat je libc 2.17 wil gebruiken. 2.17 zit al in jessie (aka testing) en van wheezy naar jessie is een veel makkelijker upgrade dan direct naar experimental.

Heb je alleen libc6 geupgrade of ook een hoop andere pakketten?
Als je alleen libc6 hebt geupgrade dan zou ik proberen om die te vervangen door de libc6 versie waar je vandaan komt. Download, vanaf je live CD, de libc6 deb uit wheezy, pak die uit en schrijf de bestanden botweg op de juiste lokatie. Met veel geluk werkt het dan, waarschijnlijk moet je deze procedure nog herhalen voor een paar andere debs.
zoiets:
code:
1
2
3
aptitude download aptitude download libc6/wheezy
ar x libc6_2.17-97_amd64.deb 
tar xzpvf data.tar.gz

Je kan ook de --root optie van dpkg proberen te gebruiken om de packages in je chroot aan te passen, dat is netter maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Het is allemaal oplosbaar maar het wordt wel echt bikkelen en het vereist wat gevoel voor Linux. Als je geen idee hebt waar je mee bezig bent en domweg een handleiding hebt gevolgd vrees ik dat dit te lastig gaat worden.

PS. lol @ /mount/point/ je was zeker al lang bezig :)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

Topicstarter
Had een ronde koffie te weinig :)
Ik ga het zeker nog eens proberen!

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.