Toon posts:

Bereik draadloos netwerk vergroten (of router verplaatsen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag het bereik van mijn draadloos netwerk vergroten. De situatie is als volgt:

Ik woon op de eerste verdieping, daar in de meterkast komt de verbinding van UPC binnen. Deze is uiteraard aangesloten op een modem. Vanaf de modem, gaan in dezelfde meterkast een kabel naar een wireless router. Dat is een Sitecom 300N WL-351 v1 002. In de meterkast komen een 4 tal kabels samen. 2 van mijn verdieping en 2 van de verdiepingen boven mij. Deze 4 kabels zijn ingeplugd in de Sitecom 300N...

Omdat de router in de meterkast zit, gesloten deur en redelijk afgelegen heb ik slecht bereik in sommige delen van het pand. Een mooiere locatie voor de router zou midden in het pand zijn, echter kan dat niet omdat alle bekabeling samenkomt in de meterkast.

Nu heb ik nog een oude Linksys liggen, een WRT160N, die het volgens mij nog prima doet.

Ik ben niet heel bedreven in dit soort zaken. Maar is het een optie dat het draadloze netwerk van de Sitecom uitgaat en dat ik een bekabelde aansluiting in het midden van het pand aansluit op de Linksys en daar dan het draadloze netwerk op aanzet? Of kan de Linksys bijvoorbeeld het draadloze netwerk van de Sitecom versterken?

Er zitten overigens wel een aantal apparaten die in hetzelfde netwerk moeten blijven.

Is er misschien iemand die hier een gedachtegang over heeft?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

Wat jij wil kan prima. Simpele uitleg: DHCP uitzetten, dezelfde SSID en passphrase nemen (WPA2 code), ander kanaal kiezen en fysiek in hetzelfde netwerk hangen met de lan poort. Overige lan-poorten op de router zijn normaliter te gebruiken als "switch".

oftewel zie hier: LINK

[ Voor 17% gewijzigd door M2M op 13-01-2014 18:30 ]

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Op de Linksys het DHCP uitzetten begrijp ik?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-12 01:34

M2M

medicijnman

op de tweede router inderdaad, anders krijg je een IP conflict omdat beide DHCP servers IP adressen willen toekennen.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Ja volgens mij gaat er dan toch wat fout.

Momenteel heb ik de opstelling zoals beschreven. De Sitecom behandeld nu alle zaken die aangesloten zijn met een draad.

Daarnaast is de Linksys op dit moment ook aangesloten met een draad op de Sitecom. Zijn wireless staat aan en de DHCP server staat uit. Apparaten kunnen het nerwerk zien dat door de Linksys wordt uitgezonden, ze kunnen tevens ook verbinden. Maar internet komt er niet. Heeft dat iets te maken met het feit dat ze wellicht geen een IP-adres krijgen?

Mijn iPhone had ik als eerst als enige apparaat aangesloten en dat ging goed. Toen er meerdere apparaten gebruik gingen maken van de WiFi van de Linksys ging het volgens mij mis.

Daarnaast kan ik bedrade apparaten die aangesloten zijn via de Sitecom niet benaderen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:35:
Ja volgens mij gaat er dan toch wat fout.

Momenteel heb ik de opstelling zoals beschreven. De Sitecom behandeld nu alle zaken die aangesloten zijn met een draad.

Daarnaast is de Linksys op dit moment ook aangesloten met een draad op de Sitecom. Zijn wireless staat aan en de DHCP server staat uit. Apparaten kunnen het nerwerk zien dat door de Linksys wordt uitgezonden, ze kunnen tevens ook verbinden. Maar internet komt er niet. Heeft dat iets te maken met het feit dat ze wellicht geen een IP-adres krijgen?

Mijn iPhone had ik als eerst als enige apparaat aangesloten en dat ging goed. Toen er meerdere apparaten gebruik gingen maken van de WiFi van de Linksys ging het volgens mij mis.

Daarnaast kan ik bedrade apparaten die aangesloten zijn via de Sitecom niet benaderen.

Heeft iemand hier een oplossing voor?
In welke poort van je WRT160n heb je de kabel gedaan?
dit moet namelijk NIET in de WAN/Internet poort maar in 1 v/d LAN poorten, anders gaat het namelijk nog niet werken ;) (oftewel kabel in 1 van de 4 gele poortjes drukken)
Want die 4 poorten samen werken switchend, en die enkele Internet poort zit daar niet bij (met de orginele firmware).
Dus als volgt > DHCP uit, WiFi AAN met zelfde SSID en WPA2-key maar ander kanaal dan je UPC box, kabel in de LAN poort en gas met die zooi :P

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Verwijderd

Topicstarter
De sitecom heeft in zijn internet/wan port de kabel van de UPC modem zitten. Deze splitst dan uit naar een aantal bekabelde apparaten en naar de linksys wrt160n, de linksys is dus bekabeld. Deze kabel is aangesloten op de wan/internet aansluiting van de linksys.

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Daar zit de fout dus ;) sluit 'm eens aan op de andere poorten?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ubiquiti :: UniFi, WiFi System with Software Controller misschien een goede investering?
Afbeeldingslocatie: http://im.tech-details.com/jpg/wifi/Ubiquiti/Ubiquiti_UniFi_AP_LR1.jpg

Elders op het forum las ik daarover:
Niet zomaar een AP. Véél fijner!
Hij neemt de settings van je router gewoon over en maakt geen extra AP aan :)
Daarbij heb je ook fijne uitgebreide config opties en stats:

Afbeeldingslocatie: https://telcoantennas.com.au/site/sites/default/files/images/ubiquiti-unifi-distributed-wifi-access-point-control-software.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pliki.interprojekt.pl/wiki/attach/UBNT-UNIFI_en/unifi_1.jpg

Uitgebreide uitleg:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vj_nlSWGkb8]

d:)b :henk d:)b

Pagina: 1