Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-10 19:59

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Topicstarter
hallo mede tweakers.

ik ben opzoek naar een beamer voor dadelijk in het voorjaar met het WK en natuurlijk voor films te kijken.
nu is mijn eis dat het 1080p full hd beeld heeft,
nu ben ik er achter gekomen dat het beeld helderheid te maken heeft met lumen, nu is mijn vraag hoeveel lumen moet je toch echt minimaal hebben? en is het voor overdag of voor in donkeren ruimtes?
wat zijn jullie ervaring er mee, op onze vriend google lopen de meningen uiteen
nu lijkt mijn dat 2000 lumen het minimale moet zijn.
welk merk zouden jullie aanraden? ik zie voornamelijk beamers van benq en epson.
ik heb al een scherm liggen van 250cm elektrisch met de hand in en uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-04 10:28
hallo,

De lumen zegt inderdaad wel iets, maar zeker niet alles. Daarnaast is het ook van belang in wat voor omstandigheden je de beamer gaat gebruiken. Dus voetbal in een verlichte ruimte vereist meer lumen ( >2000) dan een bioscoopzaal volledig verduistert.

Benq en epson zijn wel veel gekochte merken, waarbij benq dlp technologie gebruikt en epson lcd. Maar welke projector voor jou geschikt is ligt wel aan welk budget je hebt, dus daar kan ik je verder (nog) niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Bigm1990 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:29:
hallo,

De lumen zegt inderdaad wel iets, maar zeker niet alles. Daarnaast is het ook van belang in wat voor omstandigheden je de beamer gaat gebruiken. Dus voetbal in een verlichte ruimte vereist meer lumen ( >2000) dan een bioscoopzaal volledig verduistert.

Benq en epson zijn wel veel gekochte merken, waarbij benq dlp technologie gebruikt en epson lcd. Maar welke projector voor jou geschikt is ligt wel aan welk budget je hebt, dus daar kan ik je verder (nog) niet mee helpen.
Hallo bedankt voor je snelle reactie, de beamer komt in de woonkamer en met het wk als het weer er na is onder de afdak verder voornamelijk goor films en voetbal meerendeel in verduisterde kamer mijn budget ja die is nog niet gesteld maar zoals iedere hollander zo,goedkoop mogelijk, ik zat te denken aan max €600,-
Wat is het beste dlp of lcd? Is toch de projectie techniek waarvan lcd de nieuwste is en voor lichte ruimtes beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Tegenwoordig zijn de twee technieken naar elkaar toegegroeid en voor 600 word het nagenoeg onmogelijk om een goede lcd full hd beamer te vinden. DLP heeft ook voordelen hoor. korte reactietijd vijvoorbeeld.

Als ik naar je wensenlijstje kijk zou de acer h6510 iets voor je kunnen zijn. Die heeft zeker genoeg lumen en is full hd. Het belangrijkste is echter dat je de beamers wel in een winkel gaat bekijken. Dan kun je ze zelf zien en kijken naar wat je mooi vind.

Een bea,er die net buiten budget valt, maar ook een goede beamer is, is de optoma hd25e. Voldoet ook prima aan de eisen.

Een beamer die verder heel polulair is, is de benq w1070. Die heeft op papier iets minder lumen, maar misschien valt dat in de peaktijk mee. Dat soort dingen moet je gewoon in een winkel uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Bigm1990 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:33:
Tegenwoordig zijn de twee technieken naar elkaar toegegroeid en voor 600 word het nagenoeg onmogelijk om een goede lcd full hd beamer te vinden. DLP heeft ook voordelen hoor. korte reactietijd vijvoorbeeld.

Als ik naar je wensenlijstje kijk zou de acer h6510 iets voor je kunnen zijn. Die heeft zeker genoeg lumen en is full hd. Het belangrijkste is echter dat je de beamers wel in een winkel gaat bekijken. Dan kun je ze zelf zien en kijken naar wat je mooi vind.

Een bea,er die net buiten budget valt, maar ook een goede beamer is, is de optoma hd25e. Voldoet ook prima aan de eisen.

Een beamer die verder heel polulair is, is de benq w1070. Die heeft op papier iets minder lumen, maar misschien valt dat in de peaktijk mee. Dat soort dingen moet je gewoon in een winkel uitproberen.
Danku danku,

Zoals ik het zo zie is minimaal 2400 lumen en 10000:1 contrast het minimalenw at ik moet hebben. Want meer lumen is betere beeld overdag als ik het goed begrepen heb.. Wat houd het contrast in? Ik zie full hd beamers met 4000 tot 50000 contrast verschil nu is meer beter want hie duurde de beamer hoe meer contrast. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:08
Ik pik heel onbeschoft even aan in dit topic, aangezien ik met dezelfde gedachten speel en een vergelijkbare beamer zoek met redelijk vergelijkbare eisen. Ook hier geldt natuurlijk dat ik liever niet meer uitgeef dan nodig, maar ben niet heel strak aan een budget gebonden.
Wat ik me wel afvraag is waar nu precies de grote verschillen in zitten. Qua specificaties kom ik beamers tegen van 600 tot 1600,- die op papier redelijk overeen lijken te komen, maar het lijkt me dat er toch wel wezenlijke verschillen in zitten. Waaruit blijken deze verschillen? Of is het meer vergelijkbaar als met speaker-sets, waarbij de kleine nuances enorme prijs-verschillen brengen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:40:
Ik pik heel onbeschoft even aan in dit topic, aangezien ik met dezelfde gedachten speel en een vergelijkbare beamer zoek met redelijk vergelijkbare eisen. Ook hier geldt natuurlijk dat ik liever niet meer uitgeef dan nodig, maar ben niet heel strak aan een budget gebonden.
Wat ik me wel afvraag is waar nu precies de grote verschillen in zitten. Qua specificaties kom ik beamers tegen van 600 tot 1600,- die op papier redelijk overeen lijken te komen, maar het lijkt me dat er toch wel wezenlijke verschillen in zitten. Waaruit blijken deze verschillen? Of is het meer vergelijkbaar als met speaker-sets, waarbij de kleine nuances enorme prijs-verschillen brengen?
Hey kroegtijger

Precies dat valt mij ook als op, en de full hd beamers hebben gelijk bijna allemaal 3d of 3d ready, nieteen must maar wel altijd leuk! En ja mijn budget is ook niet vast als het b.v. Voor €100,- veel beter is ga ik natuurlijk voor de duurdere ja waar ligt dat verschil??

[ Voor 6% gewijzigd door Coldbullet op 14-01-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Bij beamers zal de kwalitiet van het beeld zeker stukken beter worden als je het budget opschroeft. Dit is misschien niet altijd goed te zijn in de specificaties.

De zwartwaarden zullen beter worden, het beeld rustiger en ga zo maar door. Welk beeld voor jou het beste is moet je echt zelf gaan bekijken.

de benq w1070 is de beste qua beeld in zijn prijscategorie (800 euro), maar moet je zeker ook zelf bekijken, want het is een dlp beamer en die geven bij sommige mensen een regenboogeffect. Dit kan irriteren, maar kan net zo goed helemaal niet aanwezig zijn.

Dus beste advies is zelf even naar een projectordealer gaan die een showroom heeft, dan kun je alles zelf bekijken.Voor 600-800 euro heb je echt een prima beeld hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
Ok ja zoals ik het nu zie ga ik niet hoger dN €800,-
Maar het verschil tussen 740 en 1080 os dat goed zichtbaar op zon scherm? Bij een tv niet te,inste dilms van 740 en 1080 is het verschil nauwelijks zichtbaar door de afstand, zit nu 5 m van een phillips 7000 46inch
Nu twijfel im get meeste tussen de benq w1070 en de epson th680

[ Voor 10% gewijzigd door Coldbullet op 16-01-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Het verschil zie je op dergelijke groottes zeker wel. De benq zou ikmzeker even bekijken, ik denk dat je dan niet meer twijfelt. Geeft een schitterend beeld voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Topicstarter
hallo,

nu ben ik op me gemak nog verder weze kijken voor een beamer, nu zie zie ik verschillende forums dat dlp echt afgeraden wordt in verband met het wel genoemde regenboog effect, nu ben ik wel bereid om me budget wat op te schroeven omdat ik overal lees dat je voor +- 1000 vele male betere in kwaliteit hebt, of is de benq w1070 en de optima h25 echt zo goed voor dat bedrag? en de benq TH681 die heeft een lage aanschaf bedrag en hoge ansilumen van 3000 en een contrast van 10000 - 1 en is full hd . nu is het echt een beamer voor in de woonkamer, een echt ht room nog een no go voor mijn vriendin. misschien komt dat nog wel als ze eenmaal aan zon beamer gewend is ^^ dus vooralsnog is de ansilumen heel belangrijk nu omdat de wanden net van het witte af is spachtelputz en de plafonds wit verder de meubels hout bruin en bank ook bruin, dus heel donker is het niet van zich zelf. nu wil ik het projectie scherm wel aan het plafond hangen, maar heb er nu 1 van 250 m lang watik voor de woonkamer toch iets te groot vind. zat meer aan 2m lengte de denken. heeft iemand een idee hoe je die netjes weg kan hangen? en wat voor soort scherm moet ik dan aan denken. nu heb ik gelezen over de blackdiamont scherm die haalt de beeldverlies er uit die door de lichte kamer ontstaat. alleen zijn deze schermen erg duur. ik heb zelfs aan een scherm gedacht die op de grond licht en dan naar boven uitrolt. maar dit is ook niet ideaal omdat we een kleine hond hebben rond lopen van 45 kg

kort gezegt heeft iemand nog wat tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Coldbullet op 03-02-2014 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigm1990
Je kunt een scherm wel mooi wegwerken in een koof. Voorbeelden kun je vinden door koof en projectiescherm op google in te typen (:.

Het diamond scherm is inderdaad het summum, maar imo veel te duur voor de beamers die jij wilt kopen. Dan is denk ik de verhouding in kosten scherm/ beamer enigszins zoek. Geef dan maar meer geld uit aan de beamer, dat levert veel meer op.

Ivisions is een merk dat goedkoop schermen levert die kwalitatief goed bekend staan, dus misschien kun je daar naar kijken. Heb je zelf al een dlp beamer bekeken, het regenboogeffect valt tegenwoordig echt wel mee hoor.

succes met de keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-10 20:11
Voor 800 euro koop je een benq 1070.

Een full hd beamer met grote lichtsterkte en dus ook te gebruiken als je niet kunt verduisteren.

Ik heb m bekeken in een winkel en het beeld was adembenemend.
Pagina: 1