Allerbeste (mede)Tweakers,
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over het volgende:
Ik heb recentelijk een videokaart gekocht, de Club 3D 7950 '13Series. Toen ik deze aansloot op mijn pc deed mijn pc niet veel meer! Er gebeurde wel wat, namelijk alle fans draaien, net als de ledjes in mijn kast. Verder dan dat komt hij niet. Als ik dan vervolgens op mijn bootknop druk valt de pc direct uit.
Eerst dacht ik aan een DoA, maar na controleren in een ander systeem bleek dat de videokaart als een zonnetje loopt.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Kaart in een andere kast getest, werkt prima.
- Andere HD7950 (Sapphire) in mijn kast getest, werkt prima (net als een MSI HD7850).
- Zowel de HD7950 als de HD7850 tegelijk laten lopen, werkt prima (dus aan de voeding zal het niet liggen?).
- Bios Reset, helaas, zelfde resultaat, namelijk geen teken van (actief) leven.
- De Club3D als enige kaart in mijn systeem, geen reactie.
- PC werkt naar behoren zolang die specifieke (Club3D) kaart er niet in zit.
Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
- i5 3570K
- Gigabyte GA-Z77-D3H
- 1x mSATA 120GB SSD
- 1x SSD 120GB
- 1x 500GB HDD
- SilverStone ST85F-G Evolution 2.0 850 Watt
- 1x DVD Ding
Daarnaast draait dit kastje op Windows 7 Ultimate.
Is er iemand die zelf al zoiets heeft meegemaakt? Iemand tips? Ik hoor het erg graag.
Alvast heel erg bedankt!
Gr,
Ralf
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren over het volgende:
Ik heb recentelijk een videokaart gekocht, de Club 3D 7950 '13Series. Toen ik deze aansloot op mijn pc deed mijn pc niet veel meer! Er gebeurde wel wat, namelijk alle fans draaien, net als de ledjes in mijn kast. Verder dan dat komt hij niet. Als ik dan vervolgens op mijn bootknop druk valt de pc direct uit.
Eerst dacht ik aan een DoA, maar na controleren in een ander systeem bleek dat de videokaart als een zonnetje loopt.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Kaart in een andere kast getest, werkt prima.
- Andere HD7950 (Sapphire) in mijn kast getest, werkt prima (net als een MSI HD7850).
- Zowel de HD7950 als de HD7850 tegelijk laten lopen, werkt prima (dus aan de voeding zal het niet liggen?).
- Bios Reset, helaas, zelfde resultaat, namelijk geen teken van (actief) leven.
- De Club3D als enige kaart in mijn systeem, geen reactie.
- PC werkt naar behoren zolang die specifieke (Club3D) kaart er niet in zit.
Mijn pc bestaat uit de volgende onderdelen:
- i5 3570K
- Gigabyte GA-Z77-D3H
- 1x mSATA 120GB SSD
- 1x SSD 120GB
- 1x 500GB HDD
- SilverStone ST85F-G Evolution 2.0 850 Watt
- 1x DVD Ding
Daarnaast draait dit kastje op Windows 7 Ultimate.
Is er iemand die zelf al zoiets heeft meegemaakt? Iemand tips? Ik hoor het erg graag.
Alvast heel erg bedankt!
Gr,
Ralf