Toon posts:

Beeld beter maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een zelfgebouwde desktop met een amd a8-6600k. Nadat ik gisteren een nieuwe versie van windows 8.1 installeerde, de vorige was niet geregistreerd, werden al mijn instellingen om één of andere reden gereset en werden mijn drivers gedeïnstalleerd. Nu is mijn beeld beduidend minder goed dan voorheen en ik vraag me af hoe dit komt. Ik heb ondertussen al Catalyst control center opnieuw gedownload, maar nog steeds krijg ik geen perfect beeld. Ik heb een LG Flatron ips224 monitor. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Mvg

Mathieu

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 01:46

Rye

Je zou natuurlijk de kleurweergave van de monitor kunnen aanpassen! Of misschien een displayport kabel gebruiken?

Serieus:
Je geeft te weinig informatie: Wat is er precies mis, welke instellingen heb je zelf al aangepast? Maak eens een foto of neem een screenshot als je denkt dat daarop het probleem te zien is.

Meest logisch: staat je resolutie wel op 1920x1080 ingesteld?

www.ping-win.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Twee paracetamolletjes en kijken of hij zich straks beter voelt.

2 4 woorden: Native resolution, en overscan

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 13-01-2014 19:53 ]

Iperf

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

fish schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:52:
Twee paracetamolletjes en kijken of hij zich straks beter voelt.

2 4 woorden: Native resolution, en overscan
3 woorden, soms ook kleursettings.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Resolutie staat op 1920×1080 en heb ook al heel wat aangepast aan de instellingen van de monitor en ook in catalyst control center, maar ik krijg het niet goed... de instellingen van mijn monitor zijn door het nieuwe besturingssysteem overigens niet veranderd. Het rare is dat ik bij filmpjes zeer goed beeld krijg en op het startscherm ook... Vooral bij google chrome zijn de letters nogal schemerend en niet echt zwart. Ook bij sommige pagina's op ie is dit het geval. Word daarentegen toont ook weer goede kleuren. Ik weet het niet meer... misschien de zwart-wit weergave maar die vind ik niet. Ik gebruik een hdmi kabel

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heel wat ....

Zit bij die "heel wat" ook nog iets wat we gesuggereerd hebben ? of ben je gestopt bij 1920x1080 resolutie en ben je maar knoppen gaan beuken.

Denk eens na als we tegen jou zouden zeggen, je moet "heel wat" doen om het te fixen...
wat zeg je dan ?
JA WAT DAN ?

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 13-01-2014 23:28 ]

Iperf

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29
Staat je DPI wel gewoon op 100%?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Met dat "heel wat" bedoel ik de helderheid, contrast, gamma, kleurintensiteit e.d. @ramon: waar kan je die DPI vinden? Ik zoek het alvast even op...

Bedankt

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

e.d ..= en dergelijke = heel wat ?

iets gedaan met het overscan/underscan verhaal ?

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 13-01-2014 23:53 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry om niet volledig te zijn. Ja ik stond eerst op een lagere resolutie, ik weet niet precies welke 1280 op 720 kan dat? Toen zette ik die op 1920 op 1080, maar ik had toen zwarte randen... ik zocht dit op en toen bleek dat je overscan moest aanpassen die staat nu op 0% en met die e.d. bedoel ik de standaard dingen die je nog kan aanpassen bij je instellingen van het beeldscherm. Ik denk dat ik zowat alles opsomde...

Bedankt voor jullie interesse.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op overscan lijkt goed,

check ff ditte
YouTube: How to adjust the Clear Type Setting in Microsoft Windows 8.wmv

en ditte voor de 100% (had je goed zelf kunnen googelen natuurlijk ...)
YouTube: Changing the DPI on the Windows 8 Desktop

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Zeer erg bedankt voor de hulp!!!! Ik ben zelf niet zo handig me de diepere configuratie van de pc dus bedankt!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je zelf minder vaag doet en inhoudelijk reargeert op de vragen die je gesteld worden werkt dat veel beter

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nu ook net ingezien bedankt. Clear type had ik overigens al gedaan, maar net gezien dat het wel degelijk aan de dpi lag...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou mooi, eind goed al goed.

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad! Hartelijk dank!

• VideoWizKid
  • Registratie: Februari 2007