Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 18:21
De titel zegt het al. Ik wil een break-out box maken voor mijn HTPC en die moet eventueel gelijk een center speaker worden.

Het is nu voornamelijk brainstormen. Ik ben net verhuisd en er moeten nieuwe speakers en een nieuwe HTPC(-behuizing) komen. Een TV kastje hebben we nog niet dus daarvan in nog veel afhankelijk. Als er een lade in zit zal dat waarschijnlijk de behuizing van de HTPC worden.

Mijn huidige HTPC bestaat nu uit een IKEA houten (karton dus) mATX kast met een:
- Be-quiet Pure power 350W voedinkje
- FM1 mATX bordje
- AMD X4 940 stock koeler laag en stil genoeg
- Full size DVD brander
- 2.5" HDD
- MCE remote met USB ontvanger (groot doosje)
- Aurora Micro Wireless met RF stickje

Mijn nieuwe kast wordt kleiner en moet een aantal features bevatten:
- even breed als een receiver / of direct in tv kastje zonder behuizing
- ik heb een externe blu-ray brander en deze wil ik gebruikenen en eventueel los kunnen blijven gebruiken
- bereikbare USB3.0 poorten
- optioneel bereikbare eSATA poort
- optioneel mini display die HDMI in leven kan houden om radio af te spelen zonder dat mijn tv aan staat
- Eventueel koop ik een Silverstone Milo ML03 of ML04 maar waarschijnlijk word het zelfbouw.

Nu zal de kast waarschijnlijk moeilijk bereikbaar worden / geen mooi front krijgen.
Daarnaast wil ik zelf speaker kasten bouwen (kleintjes) want er mag geen sub meer in huis :'( dus mijn 5.1 setje voldoet niet meer. Dat worden 2 front-speakertjes met fatsoenlijke bas (auto speakers van uDimension 8) ) en een center speaker omdat mijn Yamaha RX-V667 anders geen verstaanbare stemmen produceerd.

Voor mijn HTPC ging mijn fantasie al uit naar een break-out box, maarja die kan je dan net zo goed combineren met een center-speaker.

De uitdaging is echter, hoe ga ik de afstand overbruggen? Het zal zo'n 2-3 meter zijn waarschijnlijk.

In de box moeten dus minimaal een exterene Blu-ray speler komen (2x usb) en 2 ontvangers komen. Daarnaast wil ik nog een losse USB 3.0 aansluiting hebben (liever 2) en eventueel een cardreader plaatsen. Dus minimaal 6x USB waarvan 2x USB 3.0

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noiz13
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-04 16:50
heb je een foto? om te vergelijken straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Ik zal kijken of ik nog ergens een fototje van die houten bak heb. En als ik echt start zal ik alles bijhouden in een CCIP

[ Voor 29% gewijzigd door artificial_sun op 14-01-2014 09:40 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Zo'n, externe dvd speler is geen '2x usb' maar 1x usb en 1x extra power in de vorm van een usb stekker.

Ik zou zelf een usb3.0 hub halen met externe adapter en daar alles inpluggen.
Een 2 meter kabel ertussen is dan geen bezwaar, ook niet als er weer een lange kabel in de breakout box gestoken wordt.

Denk dat de bandbreedte van 1x usb3.0 genoeg is voor alles wat je wil.
Met een usb<>sata converter heb je zo je esata, als je een beetje creatief doet met je bekabeling heb je dan 3 draden erheen, USB3, audio voor de speaker en 230V voor de adapters voor esata en de hub.

Als je dan een hub neemt die 2 poorten aan 1 kant heeft zitten kan je deze mooi gebruiken voor de voorkant en de andere poorten gebruiken voor de rest van de apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Zoiets zou eventueel kunnen maar ik vind hem vrij prijzig

#ProductPrijsSubtotaal
1Targus 7-Port USB 3.0 Superspeed Combo Hub€ 55,39€ 55,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,87

Maar het is zeker een goed idee, voor zulke ideeen heb ik dit topic dan ook gemaakt :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

2 á 3 meter kan je nog prima overbruggen met USB kabels, maar je krijgt dan wel een vrij dikke bundel kabels van je center/breakout naar je HTPC. Als dat in jouw situatie uit het zicht kan, is dat wel de goedkoopste oplossing.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Ja om die bundel te voorkomen zou een hub ideaal zijn en dan met 3 meter kabel verlengen om aan een meter of 3 te komen.

Hier wat ideetjes:
Center speaker
4 ontwerpen
Drawing Center

[ Voor 64% gewijzigd door artificial_sun op 14-01-2014 14:07 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:06
Ik denk dat het maken van de center zelf de grootste uitdaging is. Ik neem in ieder geval aan dat je niet zomaar een paar speakertjes en een cross over koopt en die in een bak mikt?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
:| uhhhh

jawel :D

ik gebruik bestaande speakers van pioneer of wharfedale

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Oh, oké :P Kan natuurlijk ook.

Als je de card reader en de blu ray-speler extern wilt hebben, waarom moet er dan eigenlijk zo'n afstand worden overbrugt? Want als de pc in een lade komt, kan je dan niet gewoon de externe apparatuur daar bovenop / in plaatsen en dan alleen een kabel voor audio naar je receiver laten lopen? Tuurlijk, dan heb je geen epische center met geïntegreerde media-apparaten, maar het is dan wel uit het zicht, makkelijker en het scheelt tijd en geld.

Ik vind het idee echter wel heel leuk. Ik wil ook een eigen center maken en dan kan er uiteraard meteen iets bij worden ingebouwd. Hij zou dan voor mij helaas te hoog worden, maar ik ben nu wel aan het nadenken over een USB hub in de center. Ik moet toch nog ergens een USB hub inbouwen en ik ben er nog niet uit waar dat dan moet gebeuren :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:18
Misschien een beetje ver gegrepen, maar in hoeverre ben je gebonden aan de bestaande situatie? (liggen de muren nog open, en kan je nog bekabeling wegwerken of bouwkundige veranderingen maken?)
Er zijn namelijk volop mogelijkheden in die hoek, waarbij je zonder ook maar een kabeltje te hoeven zien de boel werkend kan krijgen, met een strakke afwerken en je niet eens een TV-meubel meer nodig zou hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Muren zijn al dicht enzo. Maar voor het zicht willen we wel een mooie tv kast. Mijn vriendin zou het interieur omschrijven als Modern landelijk met autentiek industriële accenten. En daar past een strakke muur met alleen een tv natuurlijk niet bij ;)

We hebben vandaag bijvoorbeeld 75m aan gebruikt steigerhout binnen gekregen voor in de gang, het bed en de vensterbanken, en misschien de tv kast. Daarnaast hebben we een landelijke servies kast, wit met houten eettafel enz.

Ik zou de hele pc en center speaker ook nog in de TV kast kunnen verwerken. dan zijn kabels ook geen issue meer.
Siempie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:48:

Ik vind het idee echter wel heel leuk. Ik wil ook een eigen center maken en dan kan er uiteraard meteen iets bij worden ingebouwd. Hij zou dan voor mij helaas te hoog worden, maar ik ben nu wel aan het nadenken over een USB hub in de center. Ik moet toch nog ergens een USB hub inbouwen en ik ben er nog niet uit waar dat dan moet gebeuren :P
Hoe hoog mag je center zijn dan? Je zit altijd met het formaat van je luidsprekers namelijk.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voyager2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-07-2018
Heb je wel eens gekeken bij modushop.biz?

Die verkopen DIY kastjes voor audio doeleinde, je kan daar ook gaten laten boren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Die site is misschien leuk voor wat inspiratie maar ik ga volledig zelf bouwen met wat donor materiaal en ruwe matiealen (alu staal hout enz.)

Maar toch bedankt voor de tip. Deze week ga ik mijn speakers opzoeken om te kijken wat ik allemaal ga gebruiken.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
artificial_sun schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:42:
Hoe hoog mag je center zijn dan? Je zit altijd met het formaat van je luidsprekers namelijk.
Dat is het grootste probleem inderdaad. Die worden in ieder geval 8" en dan zit je al snel aan 25 centimeter hoogte, inclusief de behuizing, en dan wil ik niet hoger.

Ben je al wat verder met je keuzes voor het ontwerp of dat van de tv-kast?

[ Voor 9% gewijzigd door Ample Energy op 18-01-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistiaantje
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat betreft de USB 3.0 poorten, kan je niet zo'n soort oplossing in de voorkant van je center inbouwen? Vraagt wel wat geklooi maar dan heb je wel je aansluitingen aan de voorkant, dus goed bereikbaar.
Nu weet ik alleen niet of je die poort wel op je mobo hebt zitten. :9

Life is too short to drink bad whisky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Zo'n bracket vind je niet gauw met enkele meters kabel er aan, hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Die kabels heb ik al enkele liggen, maar hiervoor moet ik enkele meter overbruggen. En dat zal dus niet gaan.
Siempie schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:00:
[...]

Dat is het grootste probleem inderdaad. Die worden in ieder geval 8" en dan zit je al snel aan 25 centimeter hoogte, inclusief de behuizing, en dan wil ik niet hoger.

Ben je al wat verder met je keuzes voor het ontwerp of dat van de tv-kast?
8" ? is dat niet wat groot voor een centerspeaker, dat is meer woofer formaat.

En de tv kast staat voor binnekort op de planning, dit weekend vensterbanken en een wand gemaakt van steigerhout. En een start gemaakt aan mn bed.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
noiz13 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:57:
heb je een foto? om te vergelijken straks
Hierbij een foto van mijn oude HTPC:

Houten htpc

Het is een onhandige kast maar bijna onzichtbaar in een zelfde kleurige kast.
Hij komt ook niet meer in de woonkamer te staan op deze manier, veel te lelijk. :9

[ Voor 15% gewijzigd door artificial_sun op 30-01-2014 10:10 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
artificial_sun schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:45:
[...]

8" ? is dat niet wat groot voor een centerspeaker, dat is meer woofer formaat.
Leuk, hè :P
Of hij nou 1" of 80" is, het blijft een woofer als hij is ontworpen voor lage tonen. Ik neig nu naar twee 6" of 8" woofers in combinatie met een tweeter voor de hoge tonen. Hij moet jaren meekunnen en voor een project moet hij ook realistisch stemmen kunnen produceren in een mono-opstelling, dus als hij dan wat groot uitvalt maakt me dat niet zo uit. Hij kan dan echter niet nog hoger worden door er een mediaspeler in te bouwen :P

Staat het bed al? :P
Ben benieuwd naar je plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
Ah ik snap m. Alle liters die je hebt voor de woofers moet je benutten.
bed1
Dit is het steigerhouten bed nog zonder hoofdbord

Stadia was beter....

Pagina: 1