Windows7 op Medion MD 99310 niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbasco
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 03:21
Ik heb een Medion MD99310 gekocht, in de veronderstelling dat er windows 7 op geïnstalleerd kon worden, maar degene die dit laatst op een medion voor mijn vriendin heeft gedaan meldt me dat het nu niet gaat. Hij heeft al contact opgenomen met Medion maar die zijn net zo snel als dikke poep door een trechter. Heeft iemand er al ervaring mee om windows 7 op de medion md 99310 te zetten?
Dit is de quote die hij mij zei, ik heb er weinig verstand van:

"Medion heeft de BIOS helemaal dichtgespijkerd, het is nu alleen mogelijk om de bijgeleverde windows 8 te draaien. Zelfs opnieuw installeren met een nieuwe harde schijf is niet mogelijk aangezien de schijf niet eens te selecteren als bootschijf"

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je in de BIOS of UEFI de mogelijkheid om secureboot uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbasco
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 03:21
Nee niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Dan zal je antwoord ook gelden voor de mogelijkheid van het installeren van Win 7

[ Voor 0% gewijzigd door ImNotnoa op 14-01-2014 10:04 . Reden: typo : win 8 moest win 7 zijn ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Imnoa schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:09:
[...]

Dan zal je antwoord ook gelden voor de mogelijkheid van het installeren van Win 8
Deze notebook wordt geleverd met Windows 8.1.

@TS waarom niet gewoon Windows 8.1 gebruiken? Als je zelf de startknop toevoegt werkt het bijna hetzelfde als Windows 7. De prestaties van Windows 8.1 zijn volgens mij zelfs iets beter.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 17:27 ]