Toon posts:

Weg met het koningshuis !?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He gasten

vinden jullie ook niet dat de hele koningklijke familie kan oprotten.
Wat hebben we nou aan deze mensen.
We betalen ons er de pleures aan, en alleen maar omdat ze koningklijk zijn, wat moeten we er verder voor waarde aanhechten?
Ik bedoel die kinderen worden geboren en worden koning als het dan niet koningin is.
Maar wat zijn dat eigenlijk voor mensen, ik bedoel een sociale achterstand zullen ze zeker wel hebben, omdat ze niet zoals de rest een normale jeugd hebben gehad.

En sowieso wat moeten wij met een democratische monarchie?
Ik vind dat het koningshuis weg mag!

SweeT

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:59

Lordy79

Vastberaden

Ik ben benieuwd of een staatsbezoek aan Rusland ook succesvol zou zijn geweest zonder queen Beatrix.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• corani
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10-2017

corani

__,,,_(^_^)_,,,__

We betalen ons er de pleures aan, en alleen maar omdat ze koningklijk zijn, wat moeten we er verder voor waarde aanhechten?
Uhm..'k weet het niet hoor, maar als je de koninklijke uitkering door 15 miljoen mensen deelt, dan hou je volgens mij niet eens zo gek veel over per persoon :)

Wat mij betreft mogen ze best blijven.

Laat me nou toch eens met rust man!
Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op

Verwijderd

Topicstarter
He

hoeze dan?
wat is er toen gebeurt dan?
ik ben niet zo in to the news :)

SweeT

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke
het is misschien niet zo veel,
maar toch het blijft wat en voor wat?
voor echt niks....
ik merk niks van die gasten

SweeT

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-01 22:32
Ik vind dus echt niet dat het koningshuis moet oprotten - zoals corani al zei "zoveel betaal je er nou ook weer niet aan" en verder:

Waar blijft dan de representatieve rol in Nederland? Want dat is wel wat 'Trix is, zij staat representatief voor Nederland. Wie gaat er dan op staatsbezoek?

En Sweet...merk je nix van die gasten? Daar merken wij ook nix van (althans niet veel) maar w8 maar als je je wat meer gaat bezighouden met de buitenlandse politiek....reken maar dat je dan wat van Trix merkt.

En verder hielp die Willem ook nog us bij de verdediging van het land- hij zat/zit bij de luchtmacht.

Zo ik heb gezegd :)

There is no magic.

Verwijderd

ik ben het er eigenlijk wel een beetje mee eens, ik bedoel, de koningin heeft eigenlijk niets te vertellen, ze vertegenwoordig het land maar toch ook weer niet want ze mag zelf eigenlijk niks beslissen. van mij part mogen ze idd het koningshuis afschaffen, en dat geld wat ze verdienen steken inde benzine, want als zo doorgaat kennen idd alleen mensen met zo'n hoog inkomen nog autorijden :)

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Van mij hoeft het koningshuis ook niet weg.
Verkleining zoals voorgesteld, stem ik mee in, maar weg, nee.

Alleen al voor de naam: Koningrijk der Nederlanden, heb ik die paar miljoen over :)

En wat dacht je van de KNVB, Koninklijke Ahold, philips, shell ?
Die moeten dan allemaal hun websites om gooien.

Daarbij komt dat ik vind dat een koning(in) een soort toezichthoudende rol speelt, dat is een beetje de vader/moeder van het kabinet.
Anders zou je zo'n president krijgen die zichzelf ff snel wil bewijzen met verkwistende projecten, om tegelijk zijn zakken te vullen.

Nee, ik vind het systeem wel prima zo.

Verwijderd

Het koningshuis heeft een belangrijke diplomatiche/representatieve rol.

In landen zonder koningshuis moeten de politici zelf op stap om handjes te schudden voor de cameras, wij kunnen gewoon de koninging op pad sturen zodat de politici thuis kunnen blijven en doen waarvoor ze zijn gekozen, nml onze schijn democratie in leven houden....

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
HEt is net zoals Kertje zegt. Ze zijn er el, maar eigenlijk is het de regering die ons land bestuurd en niet het koningshuis.
Het is zelfs zo erg dat als de koningin op bezoek wil gaan naar een ander land, dat ze de regering toestemming moet vragen of dat ook mag.
MIj maakt het echter niet veel uit of ze er nu wel of niet zijn. Nu ze er wel zijn merk je ze maar af en toe op, als ze er niet zjin zul je ze ook niet missen.

Signature

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 01:09 schreef NukeZz het volgende:
Het is zelfs zo erg dat als de koningin op bezoek wil gaan naar een ander land, dat ze de regering toestemming moet vragen of dat ook mag.
het is zelfs erger, ze mag niet eens spontaan zeggen wat ze denkt in het openbaar (=overal ongeveer behalve in der eigen huis...en zelfs daar vraag ik me af of ze zomaar alles kan zeggen)...ze mag haar mening niet uitten (terwijl dat eigenlijk een van de belangrijkste dingen in ons land is)...die vrouw leeft echt in een hel, zoveel geld en je mag zo weinig :)

• Keizer
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het koningshuis is belachelijk duur en niet van deze tijd, maar altijd nog beter dan Kok als president: Ze mogen blijven!

Always outnumbered, never outgunned!

Verwijderd

Het koninghuis kost de Nederlandse staat jaarlijks 100 milj. Dat is dus 7,- p.p.
Dit lijkt weinig, echter het is voor mij veel geld voor zo'n scherts vertoning.
Ik zie niet in wat zij voor positieve bijdrage leveren aan dit land, zeker niet voor een waarde van 100 milj.
En dan vraag ik me het volgende af.
Trix is toch zo'n extreem inteligent persoon, en al de kinderen van het koningshuis, en natuurlijk hun kinderen weer.
Allemaal gym en een academische opleiding.
Ik ruik hier toch zeker een zware vorm van fraude. En zo'n mensen staan aan het hoofd van ons land?

Snel weg dus met het koningshuis.

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10

Elvhenk

Madam Mikmak

Op donderdag 07 juni 2001 22:45 schreef Lordy79 het volgende:
Ik ben benieuwd of een staatsbezoek aan Rusland ook succesvol zou zijn geweest zonder queen Beatrix.
Helemaal mee eens. Ik denk dat zeker Bea een behoorlijke invloed heeft en dat mag best. Als Maxima Alex een beetje bijstuurt, kan dat ook best.
Bovendien vind ik het saai zonder koningshuis: alleen politici. yek

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op vrijdag 08 juni 2001 00:24 schreef The_Will het volgende:

En verder hielp die Willem ook nog us bij de verdediging van het land- hij zat/zit bij de luchtmacht.
Willem zat ook bij de luchtmacht als hij geen prins was. :7

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Ik ben absoluut tegen geboorterecht... slaat helemaal nergens op...

Geef mij maar een president... maar wel langer dan telkens 4 jaar.. want dan heeft hij/zij eindelijk ervaring, wordt hij/zij weggestemd...

Monarchie en democratie vind ik niet samenkunnen

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Op vrijdag 08 juni 2001 10:08 schreef -=Confuzer=- het volgende:
Ik ben absoluut tegen geboorterecht... slaat helemaal nergens op...

Geef mij maar een president... maar wel langer dan telkens 4 jaar.. want dan heeft hij/zij eindelijk ervaring, wordt hij/zij weggestemd...

Monarchie en democratie vind ik niet samenkunnen
Wat wil je dan, dat je een Stalin aan de macht krijgt die heel lang aanblijft en ons allemaal vermoord?

De korte periode is gemaakt om 'snel' te kunnen reageren op slechte presidenten. Als hij goed is kan de president worden herstemd (of hoe je het ook moemt). Deze herstemming moet oneindig kunnen doorgaan en niet maar 1 keer. Dan zouden we nu Clinton hebben en geen Bush.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 09:21 schreef trymen het volgende:
Het koninghuis kost de Nederlandse staat jaarlijks 100 milj. Dat is dus 7,- p.p.
Dit lijkt weinig, echter het is voor mij veel geld voor zo'n scherts vertoning.
Ik zie niet in wat zij voor positieve bijdrage leveren aan dit land, zeker niet voor een waarde van 100 milj.
psies, er is sowieso wat nuttigers te doen hiervoor.
En dan vraag ik me het volgende af.
Trix is toch zo'n extreem inteligent persoon, en al de kinderen van het koningshuis, en natuurlijk hun kinderen weer.
Allemaal gym en een academische opleiding.
Ik ruik hier toch zeker een zware vorm van fraude. En zo'n mensen staan aan het hoofd van ons land?
helemaal waar! en maxima is/kan wel heel erg snel nederlander worden. op tv was een vent die vertelde dat hij nog minstens 3 jaar most wachten totdat zijn vriendin die in het buitenland woonde nederlands mocht worden.

en tis idd zo dat ze allemaal superintelligent zijn....maar (opzettelijke) fraude van het koningshuis hoeft niet... ze krijgen natuurlijk net ietsje meer aandacht en zitten uiteraard op een van de betere scholen...bovendien wil elke school/uni wel iemand van koningshuis (=goede reclame) hebben en laten slagen...

zo zijn er nog tig voorbeelden, ze krijgen voorrangs behandelingen in het ziekenhuis...top doktoren ed...ze kunnen nl niet veroorloven een foutje te maken...dat kunnen ze nooit, maar bij iemand van het koningshuis zeker niet... denk je echt als de koningin een harttransplantatie moet hebben ze gewoon achteraan moet aansluiten in de wachtrij? reken er maar niet op...en als dat toch gebeurd? dan vliegen ze toch ff naar amerika of welk ander land dan ook...

zo zie je maar weer dan in zo'n vrij en democratisch land als dit, status en geld weldegelijk een ZEER grote rol hebben...

:r

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 18:57
Ik ben het volledig met je eens, ik vind dat het koningshuis zo snel mogelijk moet oprotten, gewoon normaal een president, ben je ook van al dat geetter af...

-Er zijn 17 mensen momenteel die volledig onder ministeriele verantwoordelijkheid vallen, als een hiervan iets doms doet kunnen er gemakkelijk koppen worden gesneld...

-Hoe erft iemand zoŽn belangrijke polietieke positie, dan krijg je weer dat dat wel mee valt....NEE, KOK komt verdomme twee keer per week op bezoek bij dat geval om "dingen door te praten"...., en de kroon moet nog altijd dingen ondertekenen...
En zoŽn staats bezoek aan Rusland dan, zŽon koningin is niet gekozen, maar toch vertegenwoordigt zij het land...Belachelijk...
En wie had wel degelijk een vinger in de pap bij de formatie van het eerste paarse kabinet...idd. de Trix

-Hoe kan zoiets doms als het koningshuis zoveel discussie opleveren...

-Ze hebben gvd. het grootste vermogen van NL (voornamelijk verkregen uit Indonesië) en ze heofen op geen enkele manier vermogens belasting te betalen...

-Waarom wordt iemand zoals Maxima zo makkelijk genationaliseerd...

-Waarom willen (hoofd)steden de hele binnenstad op hun kop zetten en erg veel geld uitgeven aan een huwelijk van 2 personen die zich daarna prins en prinses mogen noemen...

-Waarom wordt aan zoŽn stel mensen die niks gedaan hebben om zoŽn positie te bereiken zoveel aandacht besteed in de media...?

Ik zou nog wel even door kunnen gaan, maar dit zijn al eens stel belangrijke argumenten...

De huidige situatie is gewoon belachelijk, en dat NL politiek gezien redelijk goed in elkaar zit hebben we zeker niet te danken aan het koningshuis, ik denk eerder dat dat juist een negatieve invloed had...

Democratie en Monarchie gaan gewoon niet samen, de enige reden dat ze er nog zitten is dat zoŽn koningshuis leukere plaatjes voor later opleverd als een president...

/me en het gezin waar hij deel van uitmaakt zijn wat dit betreft erg republikeins, hij staat daar ook in zijn vrienden en kennisenkring om bekend..., nu moet ik alleen nog een lidmaatschapje van het Republikeins verbond weten te regelen...

Verwijderd

Helemaal mee eens, echter de opmerking "Er zijn 17 mensen momenteel die volledig onder ministeriele verantwoordelijkheid vallen, als een hiervan iets doms doet kunnen er gemakkelijk koppen worden gesneld"
Hier in Nederland ik dacht toch van niet. Moet je eens kijken wat die ministers vaak voor blunders maken, maar als het erop aankomt hoeven ze nooit weg.

Koningshuis is achterhaald en overbodig, trouwens over hun inteligentie. Zij zullen zeker meer aandacht krijgen als een ander en betere scholen hebben. Echter dat zij allen in een zo'n korte tijd gym halen en een academische graad met zo'n cijfers. Nee dat kan gewoon niet.
En trouwens zo'n Alex komt gewoon dom over.

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 18:57
Idd. Alex doet een stuk minder pienter aan als zijn moeder..., en idd. zo snel zullen er geen koppen rollen onder ministers maar het kan in principe wel...

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 12:05 schreef XElDiablo het volgende:
Idd. Alex doet een stuk minder pienter aan als zijn moeder..., en idd. zo snel zullen er geen koppen rollen onder ministers maar het kan in principe wel...
Inderdaad alleen laten ze uit princiepe geen koppen rollen. (iedereen gunt daar elkaar toch zijn pensioen)
Pagina: 1