Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bestaat deze laptop?

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ben op zoek naar een nieuwe laptop voor werk.
Aangezien mijn vorige vraagstuk geen resultaat opleverde heb ik de eisen iets versoepelt

Eisen:
>1049 verticale pixels
<15.7"
full voltage haswell
gtx 720 (oid, want Unity3d heeft een dedicated gpu nodig, maar ik wil geen game-gpu in een laptop gezien slechte herinneringen aan een 8600m GS)
Budget <1000 euries

BTO heeft niets wat lijkt op wat ik zoek (intel HD of 740), Dell heeft bijna wat ik zoek maar dat zijn allemaal ulv processoren of er zit een te dikke 8790 in. De PW geeft 0 hits als ik mij eisen invoer.

Iemand die me kan helpen of me uit mijn droom kan halen dat ik de voor mij ideale laptop ga vinden?

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Als je nu nog je "full voltage haswell" laat vallen, kom je toch netjes op de asus N56 uit? :)

Mij lijkt dat toch de "perfecte" oplossing voor jouw probleem (maar misschien zie ik niet in waarom het per sé Haswell moet zijn). Anders toch nog eens bij Dell gaan kijken of bij Sony, sommige opties vind je daarvan niet in de pricewatch of kan je zelf "samenstellen".

Edit: Hmm, ik zie nu wel in je ander topic dat je die had afgeschreven op "Win8"... Geldt dat nog altijd want dan wordt het helemaal een moeilijke?

Edit (omdat ik mij toch verveelde): is de Lenovo E540 misschien nog een betere match? Wél Haswell en deze heeft volgens de pricewatch zelfs win7.

[ Voor 30% gewijzigd door nokie op 13-01-2014 19:07 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/
hier kan je alles naar wens samenstellen. Ook qua prijs beter.

En 7% korting: AFF1NL

[ Voor 14% gewijzigd door Jornv op 13-01-2014 23:22 ]

• eL_Jay
nokie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:55:
Als je nu nog je "full voltage haswell" laat vallen, kom je toch netjes op de asus N56 uit? :)

Mij lijkt dat toch de "perfecte" oplossing voor jouw probleem (maar misschien zie ik niet in waarom het per sé Haswell moet zijn). Anders toch nog eens bij Dell gaan kijken of bij Sony, sommige opties vind je daarvan niet in de pricewatch of kan je zelf "samenstellen".

Edit: Hmm, ik zie nu wel in je ander topic dat je die had afgeschreven op "Win8"... Geldt dat nog altijd want dan wordt het helemaal een moeilijke?

Edit (omdat ik mij toch verveelde): is de Lenovo E540 misschien nog een betere match? Wél Haswell en deze heeft volgens de pricewatch zelfs win7.
Windows-eis laat ik wel los, daar zijn namelijk wel creatieve oplossingen voor.
Dell biedt overigens geen of nauwelijks customization meer aan. Sony wel, maar alleen ULV's

De e540 is inderdaad de meest geschikte, 2 zaken die ik wel jammer vind: geen ruimte ssd + hdd en direct een 740 met bijbehorende hitteproductie. Waarschijnlijk is die behuizing niet gebouwd op de maximale set-up die ik voor ogen heb (quadcore +740).

Bedankt in ieder geval voor de tip, want het is so far de enige laptop die een beetje in de buurt komt van wat ik zoek.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik wil trouwens even opmerken dat jouw voorkeur voor de gtx720m me niet verstandig lijkt. De 720m is namelijk gebaseerd op een oude fermi chip terwijl de 740 een kepler chip is die veel energiezuiniger is bij gelijke performance. Daarom gaat nvidia kepler ook in smartphones gebruiken.

Verwijderd

De bijbehorende hitteproductie? Hoeveel zal het uiteindelijk schelen denk je? Het zijn low/mid end video kaarten waar je het over hebt. Vooral de 720 .. sowieso, in combinatie met een Hasswell processor die zelf al een Intel HD4600 aan boord heeft, die bijna evensnel is.

Dus wil je een dedicated videochip, tsja .. dan hebben de 710/720 weinig zin. 740 is echt best wel een geinig kaartje dat veel beter presteert en met de hitte productie valt het waarschijnlijk wel mee. Daarnaast .. of die body geschikt is voor i7 quadcore en 740, ik vermoed dat dat wel snor zit bij Lenovo en als je dat zeker wilt weten zul je wat reviews moeten afwachten.

Al met al zou ik me hier geen zorgen om maken en gewoon kiezen tussen de Asus en Lenovo.

Verwijderd

Jornv schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:47:

De code is hoofdletter gevoelig. Vul dus aff1nl in.
Weet iemand of je bij 1 bestelling meerdere (verschillende) codes in kan vullen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 17:08 ]

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jornv schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:47:

Ik zie op die site bij touchpad dit staan:
Pointing Device

E540 UltraNav with FPR PC
E540 UltraNav without FPR PC[€0.00]
Weet iemand waar die FPR PC voor staat?

Verwijderd

Finger print reader?

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

• eL_Jay
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 16:56:
Dus wil je een dedicated videochip, tsja .. dan hebben de 710/720 weinig zin. 740 is echt best wel een geinig kaartje dat veel beter presteert en met de hitte productie valt het waarschijnlijk wel mee. Daarnaast .. of die body geschikt is voor i7 quadcore en 740, ik vermoed dat dat wel snor zit bij Lenovo en als je dat zeker wilt weten zul je wat reviews moeten afwachten.
Enige reden waarom ik een dedicated gpu wil is omdat unity3d anders niet werkt. Daarnaast zijn apple's de enige consumentenlaptops die ik in mijn handen wat betreft hitte/gluidsproductie. Een 740 ligt dicht in de buurt van een 540 en een maat van me heeft een asus met een 540 wat een waar hitte-kanon is zelfs met fans op standje straaljager.
Denk dat voor mij wachten op een maxwell/haswell refresh van de n56 de beste keus is en als die niet komt alsnog voor de e540 gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door eL_Jay op 15-01-2014 01:20 ]

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 09:54
eL_Jay schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 01:12:
[...]

Enige reden waarom ik een dedicated gpu wil is omdat unity3d anders niet werkt. Daarnaast zijn apple's de enige consumentenlaptops die ik in mijn handen wat betreft hitte/gluidsproductie. Een 740 ligt dicht in de buurt van een 540 en een maat van me heeft een asus met een 540 wat een waar hitte-kanon is zelfs met fans op standje straaljager.
Denk dat voor mij wachten op een maxwell/haswell refresh van de n56 de beste keus is en als die niet komt alsnog voor de e540 gaan.
Kan ook aan de stof in de laptop van je vriend liggen :)

Ik heb de Asus N56 en hij is echt stil! Nu heb ik er nog geen games op gespeeld maar als je naar Notebookcheck gaat, zie je dat het aantal db tot 38 kan gaan.
En dat is volgens mij onder full load, wat met jouw gebruik niet zal gebeuren (weet niet hoe zwaar Unity3d op je videokaart is)

http://www.notebookcheck....50H-Notebook.91072.0.html < i7 + 740m

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 15-01-2014 07:13 ]

Verwijderd

Als je een beetje research gedaan had naar de E540, dan had je op internet al kunnen lezen dat de mensen die hem al hebben tevreden zijn over de koeling en het geluid, dit wil dus zeggen dat je niet hoeft te verwachten dat hij veel lawaai maakt. Anyway, de 740 is geen high end kaart en vereisd dan ook geen high end koeling zoals in een asus rog of dell alienware. Ik denk dat je dit echt heel erg overschat en gerust kunt gaan voor de E540. En anders inderdaad, de N56 van asus. Op hashwell/maxwell vernieuwing kun je lang wachten, aangezien de Asus N550 min of meer de opvolger is van de N56 en deze toch een stuk slechter presteert, met name op het gebied van koeling.

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:55
Een 740m is echt niet zo moeilijk te koelen. Lees inderdaad wat reviews.

Ik heb een 8870m, nog wel een iets zwaardere GPU en zelfs die is goed te koelen zonder teveel geluid. Licht gewoon volledig aan de bouw en de koeling van de laptop.

Besides, bij een 3D programma als Unity wil je toch echt wel een beetje videokaart hebben (geen 720m, dat schiet niet op), ik zou inderdaad voor de Lenovo E540 gaan.
Pagina: 1