Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• newq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:47
Beste Tweakers,

Ik heb hier door een samenloop van omstandigheden een werkende galaxy S3 over met een kapot scherm/digitizer. Nu zou ik een vervangend scherm op ebay kunnen kopen en hem weer kunnen repareren. Maar mijn tweak hard ging harder kloppen en ik dacht er eigenlijk aan om hem om te bouwen naar tablet / super remote control.

Iemand een idee of dit al eerder gedaan is? Het Galaxy S3 mobo pakken en er een groot scherm aan hangen en zelf een case maken? Is de connector naar het scherm/digitizer universeel of echt per telefoon verschillend?

Elke tip is welkom!

Thanks!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-11 23:38

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik geloof dat dit per telefoon verschillend is. Persoonlijk denk ik niet dat dit gaat lukken, je moet ook het OS aanpassen op de veranderde schermgrootte/resolutie, en je digitizer moet goed gekalibreerd zijn etc. Als je het wil proberen, veel succes ;)

:)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik denk dat het erg lastig zal worden om een ander scherm/digitizer aan de galaxy S3 (of welke andere telefoon trouwens) te koppelen. Je bent beter af als je de S3 repareert en verkoopt en een nieuwe tablet koopt. Of gewoon een goedkope tablet uit china of zo importeren.
Als het al lukt krijg je de behuizing natuurlijk nooit zo dun als een commercieel model. En je zult nog iets van en extra accu moeten inbouwen. Anders is ie zo leeg natuurlijk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
zou er niet aan beginnen, de argumenten van MaximusTG zijn erg goed :)

Strava

Verwijderd

Het is natuurlijk idioot veel werk en totaal onhandig en niet rendabel, maar het is wel enorm Tweaker! Ik zou het je best willen zien proberen :P

• newq
Haha jullie hebben inderdaad allemaal erg valide punten.

De "uitdagingen" die ik tot nu toe zie is de batterij en een compatibel scherm/drivers.

Ik zat maar zo te denken aan een eigen gemaakte Samsung notePRO of Wacom Cintiq, voor een fractie van de prijs. Mobiliteit is geen must, dus een dunne tablet namaken hoeft niet.

Verwijderd

Batterij zal geen probleem zijn toch? Zolang het ding maar hetzelfde levert als de oude, dan kan je op zich elke capaciteit hebben die je wil. Het scherm word wat lastiger. De aansturing, de resolutie, de hardware, de software, hoe gaan die ermee om?

• newq
Dat klopt op zich wel, alleen ik denk dat een groter scherm andere waarden zal gebruiken. Misschien een losse voeding ofzo.

Maar ik heb tot nu toe nog geen geschikt scherm kunnen vinden.

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:01
accu hoef je je helemaal niet druk over te maken.. je kan rustig een S1 batterij in een S3 of S4 drukken, zolang je de + en de - maar juist aansluit doet hij het.. is gaat meer om de capaciteit.

verder zit je met de ellende van het scherm... daar gaat "Heel!" veel werk in zitten om daar een passend en werkend systeem van te maken.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Pagina: 1