Receiver voor bij de Boston Acoustics A25

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-03 15:42
Hallo mede forumleden,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een home cinemasetje voor op mijn slaapkamer.
Ik kijk erg graag naar films en series en daardoor vond ik dat mijn geluid wel eens geupgrade mocht worden.
Heb nu een logitech Z623 aangesloten op mijn tv en dat is natuurlijk wel leuk geluid maar niet echt veel soeps.
Na veel lezen over de BA A25's leek mij dat wel een erg goede speaker voor die prijs. (ga natuurlijk nog wel even beluisteren in een winkel)
Had gelezen op verschillende site's dat de speakers aardig wat vermogen nodig hebben om echt tot hun recht te kunnen komen. Vandaar dat ik nu dus een topic heb aangemaakt omdat ik graag jullie hulp zou willen hebben.

Ik wou in het begin een aanschaf doen van 2 A25 speakers en dan later uit te bereiden met subwoofer etc.
Ik ben van plan om de 2 speakers op mijn tv meubel te plaatsen waardoor ze dus niet zo gek ver uit elkaar staan. Nu heb ik als begin vraag aan jullie: is het wel nodig om een center speaker te hebben als de speakers niet ver uit elkaar staan?
En nu mijn hoofdvraag: wat is een goede receiver voor deze speakers? heb zelf al even wat research gedaan op internet maar ik weet niet zo goed waar ik allemaal naar moet kijken. Heb als voorbeeld wel de Sony STR-DH540 gevonden wat ik ook wel een leuke prijscategorie vond.

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:49

Hokkie

Hello

Pexdex schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:59:
Nu heb ik als begin vraag aan jullie: is het wel nodig om een center speaker te hebben als de speakers niet ver uit elkaar staan?
Er zijn veel mensen, waaronder ik, die geen center hebben. Ik heb weliswaar de speakers goed uit elkaar staan en ben van plan om wel één te kopen tzt.

Ik ben van mening dat een center eigenlijk wel gewenst is, het is een effect luidspreker, die naast de subwoofer, de belangrijkste is in je 5.1. Eerlijk moet ik toegeven dat ik hem nu niet echt mis overigens...

Zelf beoordelen dus...
En nu mijn hoofdvraag: wat is een goede receiver voor deze speakers? heb zelf al even wat research gedaan op internet maar ik weet niet zo goed waar ik allemaal naar moet kijken. Heb als voorbeeld wel de Sony STR-DH540 gevonden wat ik ook wel een leuke prijscategorie vond.
Yamaha, Onkyo, Sony, Marantz, Pioneer, het zijn allemaal prima versterkers. Kijk vooral naar de functies die zo'n versterker heeft en maak daar een besluit op. De BA 25 zijn leuke (budget) speakers, heb ze zelf ook als surround, maar verwacht er nu ook geen high-ens geluid uit. Hij doet wat ie moet doen en voor die prijs doet hij dat uitstekend. Maak er geen studie van...

Specs goed? Functies ok? Prijs naar je zin? KOPEN!

Mediamarkt heeft een BTW actie eind v/d maand, kun je je voordeel mee doen!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
Hartstikke bedankt voor het snelle antwoord. De versterker die mij wel goed leek heeft die wel genoeg vermogen om leuk geluid uit die speakers te laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Pexdex schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:21:
De versterker die mij wel goed leek heeft die wel genoeg vermogen om leuk geluid uit die speakers te laten komen?
Ik heb zelf ook een paartje A25 op de slaapkamer staan en ben er voor dat gebruik meer dan content mee. Heb de A25 getest op mijn Denon voorversterker met Emotiva XPA-2 eindversterker en op de slaapkamer stuur ik ze aan met een Arcam AVR250. Heb de speakers nooit getest of gehoord met een receiver uit de lagere segmenten (NOFI).

Geluid gaat er altijd uit die speakers komen, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Qua vermogen moet je daar niet zo op letten, die Sony lijkt op papier heel wat met zijn "145 Watt" maar dat gaat hij in de praktijk nooit halen, die 145 Watt is namelijk gemeten op een manier die niet representatief is: één kanaal aangestuurd, best wat vervorming en één toon (dus geen geheel bereik). Maar die 145 Watt kan je ook niet verwachten bij een apparaat van nog geen 8 kilo. In vergelijk: mijn Arcam is 15,5 kilo en heeft een ringkern van 1200 VA en levert 75 Watt.

Maar als gezegd zijn cijfertjes leuk, geluid gaat er altijd uit komen. Ik zou alleen wel een subwoofer aanraden want echt laag gaan die A25 niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Nu heb ik als begin vraag aan jullie: is het wel nodig om een center speaker te hebben als de speakers niet ver uit elkaar staan?

Alvast hartstikke bedankt voor de hulp en ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :9~
Ik heb paar maanden terug mijn oude Jamo boekenplankspelers (2.0) vervangen. Toen ook besloten om er toch maar een Center bij te halen (naar 3.0) en ik kan je zeggen dat de center echt wel veel toevoegt als je graag films/series kijkt. De spraak komt echt vanuit 't midden en achtergrond geluiden van je fronts. Recentelijk heb ik ook een sub aangeschaft (naar 3.1) Dat is ook zeker een verbetering (strakkere bas en rustiger), alleen de sprong van 2.0 naar 3.0 is groter dan van 3.0 naar 3.1.

Dus als 't kan budgettechnisch gezien: zeker center aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Het eerst volgende component zou een subwoofer moeten zijn, net wat FeaR aangeeft. Dat is met de BA25 erg mooi! Vermogens zou ik mij ook niet blind op staren!

Ik heb nu een Yamaha RX-V673 (110watt per kanaal), maar hiervoor had ik een stereo Cyrus eindversterker van 50 watt. Geloof me, die maakt in alles gehakt van mijn Yamaha! Helaas geen surround, dus ging deze de deur uit.

Yamaha ben ik erg van gecharmeerd, moet ik zeggen. Krijgen ook goede beoordelingen! Arcam is nog mooier, maar een heel ander kaliber ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
Hartstikke bedankt voor alle nuttige reacties.

Vond in eerste instantie deze Marantz receiver heel erg mooi alleen was ik bang dat deze te weinig watt zou leveren.

Marantz NR1504

Zou dit een goede receiver zijn voor de bostons of raden jullie mij een ander aan?
Dit is toch wel ongeveer de maximale prijs tenzij iemand mij met goede redenen kan uitleggen waarom ik duurder zou moeten kopen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Hoe stabieler/zwaardere voeding een versterker heeft, hoe mooier deze je luidsprekers laten klinken. Dus hoe meer controle, des te beter je geluid! Ook zal daar een deel (meerprijs) in vertaald zijn.

Voor wat betreft de marantz 1504, is een leuke reciever. Maar qua features ietwat beperkter dan een Denon X2000, Yamaha RX-V675 (zomaar even een voorbeeld in dezelfde prijsklassen). Geluidtechnisch ken ik de Marantz niet, dus daar kan ik niet een duidelijk advies/mening geven. Echter schat ik in, dat deze wat ingetogener zal klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hokkie schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:04:
Arcam is nog mooier, maar een heel ander kaliber ;)
En mooie is dat het geen drol kost als je een oudere neemt. Mijn AVR250 heeft dan geen HDMI maar was ook maar 250 euro toen ik hem kocht. Voor dat geld heb je nieuw niets beters en zeker niet aangezien mijn eis alleen was een paartje A25 aan te sluiten en een digitale ingang. Prijzen van apparaten als de AVR600 of AV950 zijn inderdaad niet leuk meer.
Pexdex schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:14:
Vond in eerste instantie deze Marantz receiver heel erg mooi alleen was ik bang dat deze te weinig watt zou leveren.
Wil je per se een slim-line model? Naast Marantz heb je dan namelijk ook Pioneer met de VSX-S300 en S500. Hebben een Klasse D-versterker waardoor ze wat meer vermogen leveren dan de Marantz. Maar 50 (echte) Watts geeft een berg kabaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
FeaR schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Wil je per se een slim-line model? Naast Marantz heb je dan namelijk ook Pioneer met de VSX-S300 en S500. Hebben een Klasse D-versterker waardoor ze wat meer vermogen leveren dan de Marantz. Maar 50 (echte) Watts geeft een berg kabaal.
Nee het hoeft niet per se een slimline model te zijn. de grootte is niet erg belangrijk voor mij.

zelf heb ik ook nog deze Denon gevonden. http://tweakers.net/pricewatch/331993/denon-avr-x1000.html. deze vind ik opzich ook wel mooi qua uiterlijk en heeft ook aardig wat features zoals Airplay en Spotify. is dit een goede receiver? en wat bedoel je precies met 50 (echte) Watts geeft een berg kabaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Een luidspreker heeft een bepaald rendement (= DB/Watt/Meter), dus bijvoorbeeld 89db met 1 watt op één meter afstand.

Daarom zie je op versterkers een min-tekentje voor het aantal db staan (bijvoorbeeld -80) en als je de versterker harder zet, loopt het af naar 0db of zelfs +db.

Of dit zuivere waardes staan, betwijfel ik, maar dat zal met een db meter te controleren zijn!

Voor nu totaal niet interessant en komen we eigenlijk weer op het verhaal van FeaR. Kijk niet te veel naar die vermogens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
Heb zelf sinds kort een setje van Boston Acoustics i.c.m. met een Pioneer VSX-323-K, is naar mijn idee toch wel het meeste waar dat je kan krijgen met een klein budget. Ondersteunt ook o.a. 5.1, 4K en Airplay, dus werkt ook prima voor de toekomstplannen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pexdex
Tiimmeh schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:55:
Heb zelf sinds kort een setje van Boston Acoustics i.c.m. met een Pioneer VSX-323-K, is naar mijn idee toch wel het meeste waar dat je kan krijgen met een klein budget. Ondersteunt ook o.a. 5.1, 4K en Airplay, dus werkt ook prima voor de toekomstplannen :)
Die receiver ziet er inderdaad leuk uit voor die prijs!
Hij bevalt jou dus goed neem ik aan? en wat zijn precies de speakers die je erop aan hebt gesloten? 2.1 of 5.1 of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06 11:31
Pexdex schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:38:
[...]

Die receiver ziet er inderdaad leuk uit voor die prijs!
Hij bevalt jou dus goed neem ik aan? en wat zijn precies de speakers die je erop aan hebt gesloten? 2.1 of 5.1 of iets anders?
Ik ben er inderdaad erg tevreden mee. Je zal het in de details vinden dat het toch een budget receiver hebt, maar ik vind persoonlijk het verschil bizar klein in vergelijking met receivers van pakweg 350 euro. Duurdere Pioneer receivers hebben bijvoorbeeld een meegeleverd microfoontje + statief waarmee het automatisch kan calibreren, en de receiver heeft bijvoorbeeld geen DLNA. Maar je hoort mij zeker niet klagen want de kwaliteit en afwerking van deze receiver is echt fenomenaal (o.a. features die ik eerder noemde b.v.). Moet er wel bij zeggen dat ik de set pas een week of 3 in mijn bezit heb.

Ik heb 'm in combinatie met een Boston Acoustics SoundWare XS 5.1; komt echt een waanzinnig mooi geluid uit voor die prijs (zowel muziek als film), en staat ook hoog in de ratings van WhatHifi.

Ik wilde eerst dezelfde keuze nemen als jij van plan bent; beginnen met een 2.1/2.0 setje met een receiver voor uitbreidmogelijkheden (wilde ook 2x een A25). Is zeker geen slechte optie voor een klein budget. Heb uiteindelijk besloten om mijn budget iets groter te maken en ben voor deze set gegaan, heb er zeker geen spijt van!
Pagina: 1